Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 AFN] Świeży zakup, prosze o sprawdzenie logów.


Piotrek 0000 A4

Rekomendowane odpowiedzi

Witam :hi:, od kilku dni jestem posiadaczem A4 B5 z 1998 roku z motorem AFN, auto trochę zaniedbane przez poprzedniego właściciela, znajomy zrobił mi komplet logów proszę o rzucenie na nie fachowym okiem. Auto chcę doprowadzić do stanu używalności, z puli zakupowej zostało mi na ten cel jeszcze parę złotych. Do tej pory wymieniłem olej i filtry. Poprzednik mówi że w zeszłym roku wymienił świece żarowe oraz przepływomierz. Rozrząd jakiej 45k temu.

Do tej pory jeździłem B4 w benzynie swoją przygodę z dieslem dopiero rozpoczynam odnośnie auta to niby wszystko OK poza dwiema sprawami które trochę mnie niepokoją:

- dziś po przekręceniu kluczyka na zimnym motorze bez odpalenia usłyszałem dziwne brzęczenie w okolicach pompy wtryskowej, jak by jakiś przekaźnik po paru sekundach przestał (czy ten typ tak ma ?)

- raz na kilkanaście odpaleń trzeba go jak by dłużej kręcić ok 3s. normalnie pali od cyknięcia. Objaw jest taki jak by się dusił (nie palił na wszystkie cylindry) dzieje sie to głównie na rozgrzanym silniku.

Z góry dziękuje za ukierunkowanie czym się zając w pierwszej kolejności.

Poniżej wklejam logi:

Statyczne

Grupy: 013 - http://vaglog.rtnet.pl/piotreka4_69016.html

Grupy: 003 - http://vaglog.rtnet.pl/piotreka4_69017.html

Grupy: 000 - http://vaglog.rtnet.pl/piotreka4_69018.html

Grupy: 023 - http://vaglog.rtnet.pl/piotreka4_69019.html

Grupy: 007 - http://vaglog.rtnet.pl/piotreka4_69020.html

Grupy: 004 - http://vaglog.rtnet.pl/piotreka4_69021.html

Grupy: 001 - http://vaglog.rtnet.pl/piotreka4_69022.html

BS

Grupy: 004 - http://vaglog.rtnet.pl/piotreka4_69023.html

Grupy: 000 - http://vaglog.rtnet.pl/piotreka4_69024.html

Grupy: 003 - http://vaglog.rtnet.pl/piotreka4_69025.html

Grupy: 011 - http://vaglog.rtnet.pl/piotreka4_69026.html

Dynamiczne

Grupy: 008 - http://vaglog.rtnet.pl/piotreka4_69027.html

Grupy: 000 - http://vaglog.rtnet.pl/piotreka4_69028.html

Grupy: 010,010 - http://vaglog.rtnet.pl/piotreka4_69029.html

Grupy: 003 - http://vaglog.rtnet.pl/piotreka4_69030.html

Grupy: 004 - http://vaglog.rtnet.pl/piotreka4_69031.html

Grupy: 001 - http://vaglog.rtnet.pl/piotreka4_69032.html

Grupy: 011,011 - http://vaglog.rtnet.pl/piotreka4_69033.html

Pozdrawiam

Piotrek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Uklad regulacji cisnienia doladowania dziala pefekcyjnie.

Termostat daje rade ale tez mam wrazenie ze sie konczy.

Jakby to byla moja fura to bym lekko przespieszyl zapłon tak w granice 60 w 000 Basic Settings.

Poprawiloby to odczyty w 004 dyn.

Jedyne co mi sie nie podoba to przeplywomierz jak slusznie zauwazyl IDUAL... cos mi sie nie chce wierzyc ze byl zmieniany.

Zakladam ze filtr powietrza nowy.

Ogolnie zdrowa fura - odchwaścić i pomyslec nad modem na 130 kucy. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przeplywka do wymiany,termostat tez bym wymienil.Zmienil kat wtrysku i zwiekszyl dawke paliwa na 3mg.Poprawilaby sie dynamika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję za szybką analizę, przepławkę zanim kupię podmienię od znajomego z Passata i jeszcze raz zrobimy logi.Czytałem że sa dwa rodzaje pierburg i bosh czy są zamienne jeżeli tak to którą kupować ? Odnośnie problemów z odpalaniem czy w logach coś widać, na razie jestem zupełnym lajkonikiem w tej dziedzinie czytam forum i czerpie wiedzę. Znajomy który zrobił mi logi coś napomknął że trochę kuleje układ wtryskowy :naughty: polecił mi wasze forum. A i to bzyczenie w okolicach pompy wtryskowej mam się przejmować ?

Jeszcze raz pozdrawiam

Piotrek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Uklad wtryskowy w stanie bardzo dobrym.

Bzyczenie.... podejrzewam ze slychac przekaznik swiec zarowych.

Przeplywomierz najlepiej dobrac po numerze VIN...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

moje zdanie.

-kąt wtrysku podciąg na 48st w BS, wtedy w 004bs zniknie late, jest zbyt późny kąt, nie ma tragedii ale, nie podciągaj na więcej jak 50szt, fakt wszyscy piszą że lepiej pali, ale nic więcej, zbyt wczesny kąt też jest szkodliwy dla silnika.

-co do temp. silnika, jak na postoju nie dobije ci więcej temp. to czujnik temp. się kończy a nie termostat, termostat się ocenia podczas jazdy czu spada temp.

-co do przepływki, spróbuj najpierw przemyć bezdodtykowo środkiem typu kontakt u. jak nie pomoże to do wymiany.

-dawkę paliwa możesz dać na 4mg.[br]Dopisany: 16 Styczeń 2012, 17:32_________________________________________________a jeśli problem z rozruchem na ciepłym to dawkę startową zwiększyć trzeba.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wtedy w 004bs zniknie late

Jak to zniknie Late ?? Mozesz to wyjasnic ??

zbyt wczesny kąt też jest szkodliwy dla silnika.

Szkodliwy... tzn ??? i od jakiej wartosci w 000 BS jest szkodliwy ???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wtedy w 004bs zniknie late

Jak to zniknie Late ?? Mozesz to wyjasnic ??

poprostu, jak podciągnie w 000bs np na 48st to już ATDC do BTDC nie będzie opóźniony

zbyt wczesny kąt też jest szkodliwy dla silnika.

Szkodliwy... tzn ??? i od jakiej wartosci w 000 BS jest szkodliwy ???

po prostu wcześniejszy wtrysk paliwa za duże wyprzedzenie przed maksymalnym wzniesieniem tłoka GMP, ma być wcześniejszy wtrysk ale nie za wczesny, poprawne optymalne ustawienie to ok 46-49 stopni obrotu do GMP.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wtedy w 004bs zniknie late

poprostu, jak podciągnie w 000bs np na 48st to już ATDC do BTDC nie będzie opóźniony

Masło maślane

46-49 stopni obrotu do GMP.

Jestes pewny ze o stopnie tu chodzi ???

Rada ode mnie. Poszukaj w necie czym sie rozni kąt wtrysku od kąta wyprzedzenia wtrysku i jak to jest z tymi stopniami w zaplonie w silniku TDi.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

piters33, podoba mi się twoje praktyczne rozumowanie, a teoria dzwoni ale jeszcze nie wiesz w którym kościele :)

też jestem zdania że więcej jak 50 jednostek(jednostka którą możesz przeliczyć na kąt wtrysku ale nie jest to potrzebne tak naprawdę) nie jest dobre, powiedz dokładnie czemu uważasz że więcej jak 50 jest złe :)

z wymianą przepływki nie wolno się spieszyć, trzeba sprawdzić cały układ dolotowy i wydechowy

termostat obowiązkowo sprawdza się podczas jazdy, normalna jazda 90km/h, nawiew 3-4 kreski 22C i temp. ma być min 87C, w twoim przypadku termostat może być ok, a problemem może być stary mętny płyn chłodzenia który słabo transportuje ciepło, o czym ja piszę :> jak masz stary płyn i go wymienisz temp z obecnych 85C podniesie się o kilka stopni

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wtedy w 004bs zniknie late

poprostu, jak podciągnie w 000bs np na 48st to już ATDC do BTDC nie będzie opóźniony

Masło maślane

zrób próbę to się przekonasz, a wiesz co to jest ATDC, BTDC ???.

46-49 stopni obrotu do GMP.

Jestes pewny ze o stopnie tu chodzi ???

Rada ode mnie. Poszukaj w necie czym sie rozni kąt wtrysku od kąta wyprzedzenia wtrysku i jak to jest z tymi stopniami w zaplonie w silniku TDi.

masło maślane, wytłumacz czym jedno od drugiego się różni bo ja nie wiem o co ci chodzi, jak coś podważasz to opisuj konkretnie a nie poszukaj sobie w necie.

Pozdrawiam

[br]Dopisany: 31 Styczeń 2012, 20:41_________________________________________________

piters33, podoba mi się twoje praktyczne rozumowanie, a teoria dzwoni ale jeszcze nie wiesz w którym kościele :)

też jestem zdania że więcej jak 50 jednostek(jednostka którą możesz przeliczyć na kąt wtrysku ale nie jest to potrzebne tak naprawdę) nie jest dobre, powiedz dokładnie czemu uważasz że więcej jak 50 jest złe :)

no tak się składa że wiem gdzie dzwonią, parę lat siedzę w diagnostyce tdi :cool1:

niech ci będzie że jednostki, każdy wie o co chodzi, tak się przyjęło i tak się mówi :)

tak naprawdę w vag-u masz zadaną wartość z ECU która powinna być, tak samo jak porównujesz np. przepływ mas powietrza czy ciśnienie doładowania, a po drugie wejdz w wykres graficzny i zobacz na której jednostce jest optymalnie, na pewno nie więcej jak 50 jednostek, z reguły poprawnie jest czterdzieści parę jednostek (44-48), a tak naprawdę do tego wszystkiego ma jeszcze wpływ kondycja zaworku N108 w pompie, czy same wtryski.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...