Jump to content
IGNORED

[B6 BDH] Elementy rozrządu


sokolnh
 Share

Recommended Posts

witam,

co trzeba zmienić w tym silnku żeby wymienić kompletny rozrząd ?

powiedzmy że mam jeden zestaw z Contitecha CT1015k1 na wałek rozrządu w którego w skład wchodzi:

- pasek rozrządu

- rolka napinacza

- rolka kierunkowa

i drugi zestaw na pompe wtryskową CT1018k1:

- pasek na pompę

- rolka napinacza

do tego pompa wody np. Hepu P562

napinacz rozrządu np. z Iny 533 0083 20

tłumik drgan skrętnych Ina 533 0029 20

idzmy dalej

pasek na alternator 6PK2403

pasek na kompresor klimy 4PK1218

rolka napinacza na alternator 531 0751 30

rolka napinacza na klime 531 0307 10

rolka prowadzaca 532 0160 10

rolka prowadzaca 532 0156 10

cos jeszcze ? :mysli:

Link to comment
Share on other sites

Części podlegające bezwględnej wymianie w silnikach AYM/BFC/BCZ/BDG/AKE/BAU/BDH

rozrząd główny:

059 198 119 A [zestaw naprawczy: 2 paski i 3 rolki]

059 109 487 C [ramię napinacza]

059 109 479 B [napinacz paska wielorowkowego]

059 121 004 EX [pompa wody z uszczelką]

termostat:

078 121 113 F [regulator układu chłodzenia]

N 901 368 02 [oring do termostatu]

paski / rolki alternatora i sprężarki klimatyzacji:

059 903 137 H [pasek wielorowkowy]

059 903 341 A [rolka odwracająca]

059 903 341 [rolka odwracająca]

059 145 276 [rolka odwracająca]

059 260 849 D [pasek wielorowkowy]

059 260 523 B [rolka napinająca]

płyn chłodzący:

G 012 A8F M1 [płyn chłodzący koncentrat plus]

Części podlegające bezwględnemu sprawdzeniu w silnikach AYM/BFC/BCZ/BDG/AKE/BAU/BDH:

059 109 111 F [koło paska zębatego]

059 145 284 B [tłumik zwany napinaczem paska wielorowkowego]

059 121 350 H [sprzęgiełko wiskotyczne]

Link to comment
Share on other sites

3700 w detalu, w IC.

Wliczajac wszystko z powyzej listy (wisco tez).

Link to comment
Share on other sites

3700 w detalu, w IC.

Wliczajac wszystko z powyzej listy (wisco tez).

A dokładniej wyliczyłem to tak:

rozrząd główny:

pasek rozrządu 059 109 119 B

pasek rozrządu 059 130 113 A

rolka napinająca 059 109 243 J

rolka odwracająca 059 109 244 B

rolka napinająca 059 109 243 L

śruba 102 056 01

śruba 014 723 6 - 3 szt.

nakrętka 102 187 08

śruba 010 215 27 - 4 szt.

podkładka 011 547 6 - 4 szt.

059 109 487 C [ramię napinacza]

059 109 479 B [napinacz paska wielorowkowego]

059 121 004 E [pompa wody z uszczelką]

termostat:

078 121 113 F [regulator układu chłodzenia]

N 901 368 02 [oring do termostatu]

paski / rolki alternatora i sprężarki klimatyzacji:

059 903 137 H [pasek wielorowkowy]

059 903 341 A [rolka odwracająca]

059 903 341 [rolka odwracająca]

059 145 276 [rolka odwracająca]

059 260 849 D [pasek wielorowkowy]

059 260 523 B [rolka napinająca]

płyn chłodzący:

G 012 A8F M1 [płyn chłodzący koncentrat plus]

pozostałe:

059 109 111 F [koło paska zębatego] - 2 szt.

koło paska zębatego - 059 109 111 G

śruba 902 562 01 - 2 szt

podkładka 027 109 143 - 2 szt.

śruba 014712 3 - 3 szt.

podkładka 901 791 02 - 3 szt.

059 145 284 B [tłumik zwany napinaczem paska wielorowkowego]

059 121 350 H [sprzęgiełko wiskotyczne]

To wszystko (wliczając to, że kilka z tych części niestety z ASO musi iść) kosztuje tak jak Flyer napisał około 3700 zł (z rabatami trochę mniej).

Link to comment
Share on other sites

czy te dane tyczą się również silnika AFB??

Było wszystko opisane w dziale Diagnostyka, ale przypomnę - tu masz do AFB, ale trzeba by coś jeszcze do tego dodać:

Części podlegające bezwzględnej wymianie w silnikach AFB oraz AKN:

rozrząd główny:

059 198 119 [zestaw naprawczy: 2 paski i 3 rolki] - tutaj można by to rozwinąć na poszczególne elementy

059 109 487 C [ramię napinacza]

059 109 479 B [napinacz paska wielorowkowego]

059 121 004 CX [pompa wody z uszczelką]

termostat:

078 121 113 F [regulator układu chłodzenia]

N 901 368 02 [oring do termostatu]

paski / rolki alternatora i sprężarki klimatyzacji:

059 903 137 H [pasek wielorowkowy]

059 903 341 A [rolka odwracająca]

059 903 341 [rolka odwracająca]

059 145 276 [rolka odwracająca]

059 260 849 B [pasek wielorowkowy]

059 260 523 B [rolka napinająca]

płyn chłodzący:

G 012 A8F M1 [płyn chłodzący koncentrat plus]

Części podlegające bezwzględnemu sprawdzeniu w silnikach AFB oraz AKN:

059 109 111 F [koło paska zębatego]

059 145 284 [tłumik zwany napinaczem paska wielorowkowego]

059 121 350 H [sprzęgiełko wiskotyczne]

4B3 959 457 [wentylator elektryczny klimatyzacji]

Link to comment
Share on other sites

Kup czesci z powyzszej listy w InterCarsie, jesli nie chcesz przeplacac w ASO. Nie kupuj tego na allegro!!!

Link to comment
Share on other sites

mam rozumieć że takich części nie można kupować w sklepie? bo to właśnie jest sklep i to dosyć dobrze zaopatrzony, akurat mieszkam niedaleko i zaopatruje sie tam, choć nie zawsze wszystko mają najtaniej. Ale akurat rozrząd zalecacie zawsze ASO lub INTER ciekawe :mysli:

Link to comment
Share on other sites

Witam

Mała aktualizacja do wypowiedzi lukaszr

Obecnie nie ma już w sprzedaży zestawu o symbolu:

059 198 119 A [zestaw naprawczy: 2 paski i 3 rolki]

który powyżej został wymieniony. Jego koszt w ASO był około 1 127,4 PLN Aktualnie został zastąpiony przez zestaw o symbolu:

059 198 119 B który w ASO kosztuje około 828,5 zł

Zestaw 059 198 119 chyba też aktualnie posiada tańszy zamiennik ale tego nie jestem pewien. Do sprawdzenia dla zainteresowanych :> :>

Link to comment
Share on other sites

Mam pytanie: po jakim przebiegu należy wymienić rozrząd?

Ostatnio wymieniałem przy 120.000 km, ale nie na oryginalnych częściach tylko na zamiennikach.

Słyszałem już kilka opinii, że w takim przypadku należy to zrobić po 60.000 km.

Czy ktoś może to potwierdzić??

Link to comment
Share on other sites

Mam pytanie: po jakim przebiegu należy wymienić rozrząd?

Ostatnio wymieniałem przy 120.000 km, ale nie na oryginalnych częściach tylko na zamiennikach.

Słyszałem już kilka opinii, że w takim przypadku należy to zrobić po 60.000 km.

Czy ktoś może to potwierdzić??

Typowanie wytrzymałości elementów napędzających rozrząd zawsze ma w sobie coś z ruletki, a kiedy rozpatrujemy części nieoryginalne, to moim zdaniem bez szklanej kuli się nie obejdzie. Ja na pewno nie ryzykowałbym więcej niż 55 - 60 tyś.km. - nawet gdyby "na oko" wszystko wydawało się OK ... .

Link to comment
Share on other sites

Ja na pewno nie ryzykowałbym więcej niż 55 - 60 tyś.km. - nawet gdyby "na oko" wszystko wydawało się OK ... .

Jasne :evil:

Jesli rozrzad jest zrobiony na markowych zamiennikach [bardzo czesto nie rozniacych sie niczym od tych w pudelkach Audi - bo producent jest ten sam] - to mozna zrobic spokojnie 90-100k km po polskich drogach.

Link to comment
Share on other sites

Obawiam się Flayer że mało jeszcze w życiu widziałeś ale jeżeli tylko znasz serwis zakładający tanie napędy rozrządów z pisemną i łatwą do wyegzekwowania gwarancją na 100 tyś.km. to ja niezmiernie gorąco prosiłbym Cie o namiary. Prośba jest jak najbardziej na serio.

Link to comment
Share on other sites

Obawiam się Flyer że mało jeszcze w życiu widziałeś ale jeżeli tylko znasz serwis zakładający tanie napędy rozrządów z pisemną i łatwą do wyegzekwowania gwarancją na 100 tyś.km. to ja niezmiernie gorąco prosiłbym Cie o namiary. Prośba jest jak najbardziej na serio.

Dlaczego od razu "tanie napedy rozrzadow" ? Nigdzie nie napisalem, ze ma byc tanio.

W Warszawie znam 2-3 punkty, ktore daja taka gwarancje. Jedne w ramach wlasnego "zabezpieczenia" wymagaja np. robienia regularnych przegladow u nich.

Link to comment
Share on other sites

Tanie bo zamienniki "muszą" być tańsze od oryginałów dlatego żeby ktoś to kupił (tak podpowiada mi logika) :naughty: .

Ponawiam prośbę o namiary na te w-wskie serwisy (na PW lub tutaj - jak tam sobie wolisz) .

OT: Dziękuję Administracji Klubu - powiadomienia zaczęły działać :good: .

Link to comment
Share on other sites

Tanie bo zamienniki "muszą" być tańsze od oryginałów dlatego żeby ktoś to kupił (tak podpowiada mi logika) :naughty: .

Zły tok myślenia Piotruś i zła logika - powiedz mi czym różni się np. filtr powietrza z ASO od filtra Knechta z Inter Cars ?

Odpowiem na to pytanie z sytuacji, które sam widziałem na własne oczy - niczym gdyż kupując w ASO masz pudełko AUDI, a w środku na bezczelnego włożony jest filtr z logiem i napisem KNECHT.

Kolejny przykład - sprzęgło - kupione w ASO za 3 razy drożej posiada oprócz numeru ASO także logo LuK - kupione w IC jest dokładnie identyczne.

Kolejny przykład - elementy zawieszenia - kupowałem nie raz dla znajomych aluminiowe wahacze Lemfordera i na niektórych nawet Lemforder nie pokusił się o zdjęcie znaczka logo Audi - na niektórych były perfidnie ścierane, nawet na łącznikach stabilizatorów starli raz znak AUDI, a zostawili numer ORI.

Kolejny przykład - elementy rozrządu - porównywałem (nie do siebie) rolki kupione w ASO oraz z IC - poszedłem specjalnie do chłopaków z IC - na obydwu napisy Lutens lub INA lub jeszcze inne - czym to się różni ?

Kolejny przykład - mój osobisty - sprzęgiełko jednokierunkowe alternatora - w ASO 300 zł z napisem INA, w IC 90 zł też z dokładnie tym samym napisem. Napinacz paska wielorowkowego RUVILLE - dokładnie to samo w IC.

Kolejna rzecz - czemu ORI rzecz, które też można dostać w IC są czasami 2 razy tańsze ?

Kupowałem turbinę koledze w jednym ze znanych serwisów (nota bene Piotruś polecany przez Ciebie - bardzo chwalę ten serwis) i przyszła Garreta ze znakami AUDI. Chyba normalnym jest, że płacenie 2 razy więcej za turbo z ASO byłoby nonsensem.

Następna rzecz - bardzo często będąc w IC (a bywam naprawdę często) widziałem przyjeżdżające firmowe auta z serwisów Audi, VW, Skody, Seata po części. Czemu ? Otóż powiem Tobie, że przyjeżdżają po części do rozrządów, zawieszenia, silnika itp. Sam osobiście byłem świadkiem jak człowiek z jednego z ASO w Warszawie przyjechał i kupował cały rozrząd do diesla i brał FVAT właśnie na te ASO. Podpytałem chłopaków z IC o co chodzi, a oni powiedzieli, że serwisy wolą kupować u nich, bo nawet jak kupują w Kulczyk Tradex to w IC po zniżkach mają dużo taniej, a części niczym się nie różnią.

Takich przykładów mógłbym wymieniać po stokroć, ale po co.

OT: Dziękuję Administracji Klubu - powiadomienia zaczęły działać :good: .

Ale nic nie było w tej kwestii robione od października :wink4:

Link to comment
Share on other sites

Ponawiam prośbę o namiary na te w-wskie serwisy (na PW lub tutaj - jak tam sobie wolisz)

Po co PW. Niech ludzie korzystaja.

MegaCar, Przasnyska 2b - daja gwarancje na 90k km / lat, czesci Gates/INA/SKF.

Myslinski Serwis, Piastow - daja gwarancje na 90-100k km, od zawsze robia na zamiennikach i z tego co mowia nigdy nie mieli przypadku, ze cos komus strzelilo [pare osob z AKP nawet tam jezdzi]

Diagtronik, Janki - Ci akurat czesci biora z ASO, daja gwarancje na 100k km lub 2 lata.

Ja akurat robilem rozrzad u nich na swoich czesciach i dostalem pisemna gwarancje na to, ze wszystko jest dobrze zlozone.

Link to comment
Share on other sites

Guest Trzeniu

a tak przy okazji...

duża jest różnica w cenie przy zakupie zamienników względem oryginałów ? (-100? -500? -1000? na komplecie)

oczywiście jak w temacie :do BDH :)

Link to comment
Share on other sites

W moim przypadku [wszystko co mozliwe do wymiany + wiskoza + uszczelki pod dekle i pare pier**l] to ta roznica siegnela pewnie kwoty za robocizne.

Wiem, ze w detalu w IC zaplacilbym za wszystko o 1000-1200 PLN wiecej niz po znizkach.

Nie wiem jak sie maja ceny w IC dla szarego czlowieka z ulicy wzgledem tych w ASO...

Link to comment
Share on other sites

Np. TOM77.

Link to comment
Share on other sites

Lukaszr - jeśli chodzi o "wszelkie" turbiny, sprzęgła czy jakiekolwiek inne "pierdoły" ale oprócz napędów rozrządu (jak i części rozrządu) - generalnie zgadzam się z Twoją opinią pt. "bo po co przepłacać".

Jeżeli jednak skupiamy się na rozrządach i częściach okołorozrządowych wolę jednak towar z ASO, ponieważ nie mam generalnie obaw przed wystawieniem gwarancji na 120 tyś.km. - co w pośredni sposób "potania" te części o ok. 30% - czyli do ceny lepszych zamienników.

Za mój spokojn(iejsz)y sen - uwierz, ze warto ... . I o ile wyobrażam sobie (nie daj Boże) reklamację w ASO (części rozrządu zawsze kupuję pod konkretny VIN i mam go wpisany na fakturze), o tyle nie wiem jak by to wyglądało z IC - gdyby tak np. tłoki zderzyły się z zaworami ... . Podejrzewam finansową masakrę ... (niestety moją masakrę) ... .

I tyle ... . Oprócz tego, że gdybym zakładał zamienniki "rozrzadów" - zarabiałbym znacznie lepszą kasę ... chociaż ciekawe jak długo ... .

OT: W kwestii powiadomień: do wczoraj nie działały, od wczoraj działają. Cuda, Panie, normalne cuda ... :gwizdanie: .

Link to comment
Share on other sites

Za mój spokojn(iejsz)y sen - uwierz, ze warto ... . I o ile wyobrażam sobie (nie daj Boże) reklamację w ASO (części rozrządu zawsze kupuję pod konkretny VIN i mam go wpisany na fakturze), o tyle nie wiem jak by to wyglądało z IC - gdyby tak np. tłoki zderzyły się z zaworami ... . Podejrzewam finansową masakrę ... (niestety moją masakrę) ... .

I tyle ... . Oprócz tego, że gdybym zakładał zamienniki "rozrzadów" - zarabiałbym znacznie lepszą kasę ... chociaż ciekawe jak długo ... .

Piotruś na pewno IC nie oddałby kosztów naprawy szkody, a tylko zwróciłby/wymieniłby części na nowe, bo niestety to tylko sprzedawca, a nie wykonawca usługi. Ty jako warsztat dostarczający części i wykonujący usługę zapłaciłbyś za szkody.

Oczywiście można by się sądzić jeżeli wyszłoby na to, że to dana część zawiodła, ale rezultaty mogłyby być różne. Tak samo wydaje mi się, że trudno byłoby z ASO - kiedyś rozmawialiśmy telefonicznie na ten temat i tak się teraz zastanawiam, że jednak wyegzekwowanie od ASO zwrotów kosztów też mogłoby być problemem.

OT: W kwestii powiadomień: do wczoraj nie działały, od wczoraj działają. Cuda, Panie, normalne cuda ... :gwizdanie: .

W naszym kraju same cuda :wink4:

Link to comment
Share on other sites

Za mój spokojn(iejsz)y sen - uwierz, ze warto ... . I o ile wyobrażam sobie (nie daj Boże) reklamację w ASO (części rozrządu zawsze kupuję pod konkretny VIN i mam go wpisany na fakturze), o tyle nie wiem jak by to wyglądało z IC - gdyby tak np. tłoki zderzyły się z zaworami ... . Podejrzewam finansową masakrę ... (niestety moją masakrę) ... .

I tyle ... . Oprócz tego, że gdybym zakładał zamienniki "rozrzadów" - zarabiałbym znacznie lepszą kasę ... chociaż ciekawe jak długo ... .

Piotruś na pewno IC nie oddałby kosztów naprawy szkody, a tylko zwróciłby/wymieniłby części na nowe, bo niestety to tylko sprzedawca, a nie wykonawca usługi. Ty jako warsztat dostarczający części i wykonujący usługę zapłaciłbyś za szkody.

Oczywiście można by się sądzić jeżeli wyszłoby na to, że to dana część zawiodła, ale rezultaty mogłyby być różne. Tak samo wydaje mi się, że trudno byłoby z ASO - kiedyś rozmawialiśmy telefonicznie na ten temat i tak się teraz zastanawiam, że jednak wyegzekwowanie od ASO zwrotów kosztów też mogłoby być problemem.

nie, to nie jest tak :kox:.

w przypadku uszkodzenia któregokolwiek z elementów rozrządu [załóżmy, że będzie to pompa wody bądź rolka napinająca] wynikającego z wady tkwiącej w danym elemencie, a które to uszkodzenie doprowadzi do dalszego uszkodzenia silnika, obowiązek naprawienia szkody ciąży na sprzedawcy części [nieważne czy to ASO, czy IC, czy Edward-Części]. wynika to z przepisów, które obowiązują w państwie szlacheckim i których egzekwowanie jest niezwykle proste i skuteczne.

naprawa silnika będzie wówczas wykonana na elementach z ASO.

jeżeli jednak uszkodzenie rozrządu [i dalsze uszkodzenie silnika] wynikałoby z np. zbyt dużego momentu dokręcenia rolki, to wówczas obowiązek naprawienia szkody będzie ciążyć na usługodawcy, który rolkę dokręcił. siłacz taki, nie dość, że zmuszony będzie kupić pół nowego silnika w ASO, to oczywiście zmuszony będzie wymienić ponownie cały rozrząd [na częściach wedle wyboru właściciela].

dlatego tak ważne jest, by natychmiast po uszkodzeniu zlecić wykonanie ekspertyzy rzeczoznawcy, który stwierdzi przyczynę, a następnie zaplombować silnik [w oczekiwaniu na ewentualny proces].

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...