Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B6 AWX] NIska temperatura a warunki pracy zimnego silnika.


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

Panowie, dzisiaj w nocy w Wawce było -14'C, nastał czas jechać do pracy, mój Avancik stał 2 dni na dworku, dwa razy zapuściłem mu zapłon tak by spiralka zgasła, i muszę powiedzieć, że dopiero po około 5sek kręcenia załapał... czy jest to normalne w przypadku tych silników? jak już załapał to pracował ciężko, ale równo więc myślę że świece są ok , jeżdże na najtańszej ropie ze stacji neste, jak myślicie lepiej lać lepszą? czy może dodać jakiś uszlachetniacz? jak tak to jaki? czy przy -20'C już nie zagada? Akumlator jest git - nowy ori. A przy jakich temp. wasze Audiczki gadają?

pozdro

Adam

Opublikowano

to to znaczy gadaja? :decayed:

jezeli jest zimno to normalne ze troche twardziej pracuja, swiece zarowe sprawdzales?

Opublikowano

Przy mrozach ważne jest aby tankować ropę przystosowaną do niskich temp. Stacje sprzedają ropę przygotowaną na 3 dni w przód uzupełniając różne dodatki. Tak wiec ropa jak będzie na dworze +5 to tych dodatków na mrozy nie będzie miała, a ropa jak w prognozie pogody bedzie nadawane -20*C to już zostanie wzbogacona w te uszlachetniacze. Jak ktoś mało jeździ to lepiej lać pod korek w mrozy.

Zapłon zależy od wielu czynników i diesel dieslowi nie równy. Długo można sie rozpisywać.

Opublikowano

Jak ktoś mało jeździ to lepiej lać pod korek w mrozy.

a co to da? :cool1:

Opublikowano

Jak ktoś mało jeździ to lepiej lać pod korek w mrozy.

a co to da? :cool1:

też mnie ciekawi co to daje, już kilkukrotnie spotkałem się z taką teorią, że pełny bak pomaga w odpalaniu. nie wiem tylko w jaki sposób :mysli:

Opublikowano

zapewne chodzi o utrudnienie w skraplaniu pary wodnej.

jednak woda w zbiorniku to nie problem.

konkluzja jest taka, ze w warunkach zimowych, gdy temperatury nie sa niskie, bezpieczniej zbyt wiele paliwa nie tankowac, poniewaz gdy nadejda mrozy a w baku bedzie paliwo do nich nie przystosowane, zwyczajnie wytraca sie parafiny i klopot gotowy.

Opublikowano

a od czego jest głośna praca silnika w niskiej temperaturze? złe smarowanie?

Opublikowano

a od czego jest głośna praca silnika w niskiej temperaturze? złe smarowanie?

albo niewlasciwy olej, i glosna praca hydropopychaczy,albo zwyczajnie wieksze luzy robocze i do tego twarda praca spowodowana niska temperatura silnika. zle rozpylenie, gorsze warunki samozaplomnu, itp.

Opublikowano

Z tankowaniem pod korek dokłądnie tak jak napisał Musashi.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...