Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 AFN] Olej w okolicach EGR.


Perzan23

Rekomendowane odpowiedzi

Mam problem moja audi zaczęła brać troszeczkę oleju są to śladowe ilości zauważyłem to dopiero teraz. Olej pokazuje się w okolicach EGR i tu maje pytanie Czy ten ubytek oleju może być spowodowany zabrudzonym EGR-em. Mam 210tys i ja na moje oko nikt tam nie zaglądał. Proszę o pomoc. Samochód użytkowany na krótkich dystansach ale systematycznie przeganiany.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wypierd0l EGR i problem z głowy :decayed:

... :cool1:

Mam problem moja audi zaczęła brać troszeczkę oleju są to śladowe ilości zauważyłem to dopiero teraz. Olej pokazuje się w okolicach EGR i tu maje pytanie Czy ten ubytek oleju może być spowodowany zabrudzonym EGR-em. Mam 210tys i ja na moje oko nikt tam nie zaglądał. Proszę o pomoc. Samochód użytkowany na krótkich dystansach ale systematycznie przeganiany.

Jezeli sa to sladowe ilosci oleju, to raczej normalne w dieslu. Dolewasz wiecej niz 1L na 10 tys. kilometrow.

EGR mozna uszczelnic, wyczyscic, zaslepic lub zlikwidowac (jak napisal kolega powyzej).

Mam przejechane 400 tys. kilometrow i zadnego problemu z EGR.

Twoj przebieg w kilometrach tez raczej wyglada mi na niezabardzo realny.

Ubytek oleju moze byc spowodowany wyciekiem, np. z turbo, ale nie zabrudzonym EGR-em.

Wyciek oleju z EGR, moze swiadczyc o wyrobieniu sie metalowych czesci ktore tam sa.

Masz jeszcze katalizator...?

Tyle odemie, ktorys z kolegow napewno cos jeszcze doda.

Pozdrawiam :)

ps. proponowalabym zrobic logi...

W skrajnym przypadku tak to wyglada...

ps. na allegro, uzywany zawor EGR kosztuje do 50 zl.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przebieg realny, mam katalizator, EGR nie zamierzam wywalać bo samochód się będzie wolniej rozgrzewał a co do oleju są to śladowe ilość co 0.4 l na 10 tyś.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie przejmuj sie tym... jak to niewielka ilosc to pikus.

swoja droga mi ja tez mialem sladowe ilosci oleju w okolicy EGRa. wyczyscilem go wymienilem oring i wsio. i czysto do tej pory a zrobilem juz 7k od czyszczenia

jak ci od wymiany do wymiany prawie nic nie ubywa to nie masz sie co martwic ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

olej bierze sie w dolocie z nieszczelnej turbiny lub zapchanego odpowietrznika komory korbowej - odmy

zaczalbym od odmy.

kopci na niebiesko?

duzo oleju zuzywa?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zacznij od odmy, ponieważ bardzo łatwo ją wymontować i wyczyścić

sam do tego dojdziesz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja myśle że masz pęknięty ten łacznik gumowy przy EGR. Tez mi tam pyliło jak miałem nieszczelność. Jest to zabujcze dla plecionki jesli na nią olej kapie. A takim ubytkiem oleju to się nie przejmuj :wink4:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja myśle że masz pęknięty ten łacznik gumowy przy EGR. Tez mi tam pyliło jak miałem nieszczelność. Jest to zabujcze dla plecionki jesli na nią olej kapie. A takim ubytkiem oleju to się nie przejmuj :wink4:

wtedy masz nieszczelnosc w dolocie..... w sumie trop nawet moze byc dobry, turbina zeby pokryc niewielka nieszczelnosc, pracuje bardziej obciazona i zuzywa wiecej oleju, cisnienie jest prawidlowe i spadek mocy nieodczuwalny.

ale kolega chybaby zauwazyl skad cieknie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja myśle że masz pęknięty ten łacznik gumowy przy EGR. Tez mi tam pyliło jak miałem nieszczelność. Jest to zabujcze dla plecionki jesli na nią olej kapie. A takim ubytkiem oleju to się nie przejmuj :wink4:

wtedy masz nieszczelnosc w dolocie..... w sumie trop nawet moze byc dobry, turbina zeby pokryc niewielka nieszczelnosc, pracuje bardziej obciazona i zuzywa wiecej oleju, cisnienie jest prawidlowe i spadek mocy nieodczuwalny.

ale kolega chybaby zauwazyl skad cieknie?

Może by i zauwazył :wink4::tongue4:

Ja miałem bardzo małą nieszczelność a raczej przy zamej opasce minimalna dziurka. Spadku mocy nie odczułem a po wytarciu tego miejsca i przejechaniu około 100km miałem znowu taka mgiełke co się odadzała w tym miejscu. Wymieniłem ten łącznik na wąż z agromy za kilka zł i problem minął.

A na poczatku tez tego nie zauwazyłem i myślałem że to z pod uszczelki pod pokrywa zaworów. Jak ją wymieniłem i nie pomogło dopiero wpadłem że to ten łącznik :wink4::decayed:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie kopci na niebiesko, buta ma dobrego sprawdzę odmę, EGR i dalej zobaczymy. Dzięki za tak liczne odpowiedzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wywal egr i odmę puść w atmosferę, jak dalej będzie ubywać oleju to turbo puszcza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wywal egr i odmę puść w atmosferę, jak dalej będzie ubywać oleju to turbo puszcza.

Mam pytanie, czy możesz pokazać na swoim silniku w jaki sposób "puściłeś odmę w atmosferę"?

Pozdrawiam :hi:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wymień uszczelkę miedzy zaworem EGR a kolektorem dolotowym

chyba ze olej pokazuje sie na "grzybku"EGR to świadczy o jego nieszczelnosci i kwalifikuje sie do wymiany - skoro pokazał sie olej to wypychany na zewnatrz jest powietrzem doładowanym...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wywal egr i odmę puść w atmosferę, jak dalej będzie ubywać oleju to turbo puszcza.

Mam pytanie, czy możesz pokazać na swoim silniku w jaki sposób "puściłeś odmę w atmosferę"?

kazdemu z takimi pomyslami wpakowalbym rurke z odmy do kabiny :kox:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...