Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 AVV] Wskaźnik ładowania akumulatora


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Zauważyłem że ładowanie akumulatora jest mocniejsze gdy alternator jest zimny. Gdy sie rozgrzeje spada napięcie ale i tak nie poniżej 14 V tak wiec jest ok. Czy to normalne? Niestety w szkole na fizyce zazwyczaj spałem albo robiłem cos innego i teraz odczuwam braki wiedzy na temat prądu. :> :polew:

Opublikowano

zimny alternator :polew: czyli mam rozumieć że zaraz po odpaleniu auta :wink4: normalna sprawa alternator musi dać więcej prądu na akum po odpaleniu jeśli napięcie mieści się w granicach 13,6 - 14,4 v to wszystko jest oki jeśli jest mniejsz albo wieksze czeka cie wizyta u elektryka i wymiana regulatora napięcia :hi:

Opublikowano

Tak ten przedzial jest najbardziej optymalny. Mozliwe ze jezeli auto jest po odpaleniu i zimne regulator napiecia daje ciut wiecej pradu. :th:

Opublikowano

Odgrzeje kotleta bo nie wiem jak ma być do końca z tym łądowaniem

Rano po przekręceniu zapłonu wskazuje 12V po zapaleniu wskakuje delikatnie ponad 14V a w trasie spada do połowy między 12 a 14V co jest grane czy tak ma być czy regulator napięcia juz kuca.

Opublikowano

Odgrzeje kotleta bo nie wiem jak ma być do końca z tym łądowaniem

Rano po przekręceniu zapłonu wskazuje 12V po zapaleniu wskakuje delikatnie ponad 14V a w trasie spada do połowy między 12 a 14V co jest grane czy tak ma być czy regulator napięcia juz kuca.

własnie.. mam podobny problem..

Akumulator nowy, alternator po regeneracji !! i tak:

- po odpaleniu ładowanie 14,3V

- obciazenie klima, swiatłami, radiem 13,5V

ale pojedzi, zagrzeje sie i ładowanie (widoczne na desce) 12,5V - 13V

po wylaczeniu silnika i ponownym wlaczeniu np. po pięciu minutach ładowanie 14V

najlepsze jest to ze jak podjade na pomiary po wtlaczeniu silnika i włączeniu ładowanie jest 14V i odsyłaja mnie z kwitkiem. Tłumacze gosciowi o co chodzi to mowi ze jesli nie ma problemow przy odpalaniu to mam sie nie martwic. (niby wie co mowi bo u nich alternator byl regenerowany - wymiana łozysk, czyszczony, szczotki - na maszynie wychodzilo ze regulator ok.)

Opublikowano

I jak wyjaśniłes moze sprawę z tym ładowaniem?

Jak znajdę miernik to zmierzę u siebie na klemach i przekonam sie jak to jest naprawdę?

Tylko nie chce mie sie garaży przegrzeba w poszukiwaniu miernika :gwizdanie:

Opublikowano (edytowane)

To może teraz ja odgrzeje trochę temat. Temat praktycznie taki sam jak u kolegów powyżej. Na zimnym silniku wskaźnik pokazuje 14. Po rozgrzaniu się silnika wskaźnik pokazuje 13, komp pokazuje 13,3, a miernik na klemach 14,2. Rozwiązał już ktoś ten problem ze wskaźnikiem i wskazaniem kompa ?

Edytowane przez tasior87
Opublikowano
W dniu 10.07.2018 o 20:22, tasior87 napisał:

To może teraz ja odgrzeje trochę temat. Temat praktycznie taki sam jak u kolegów powyżej. Na zimnym silniku wskaźnik pokazuje 14. Po rozgrzaniu się silnika wskaźnik pokazuje 13, komp pokazuje 13,3, a miernik na klemach 14,2. Rozwiązał już ktoś ten problem ze wskaźnikiem i wskazaniem kompa ?

Poradziłeś sobie z tymi wskazaniami? Też mam to samo i nie daje mi to spokoju...

Opublikowano
4 godziny temu, DefSquad napisał:

Poradziłeś sobie z tymi wskazaniami? Też mam to samo i nie daje mi to spokoju...

Temat stoi w miejscu. Znajomy ostatnio czyścił wszystkie połączenia masy i nic to nie dało. U siebie wykluczam alternator. Nie mam pomysłu co to może być. 

Opublikowano

Panowie do sprawdzenia przewód od obciążenia alternatora i przejrzenie wtyczek i gniazd licznika jak i samego licznika bo może jest gdzieś zimny lut

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...