Jump to content
IGNORED

[B5 AVV] Wskaźnik ładowania akumulatora


gajes
 Share

Recommended Posts

Zauważyłem że ładowanie akumulatora jest mocniejsze gdy alternator jest zimny. Gdy sie rozgrzeje spada napięcie ale i tak nie poniżej 14 V tak wiec jest ok. Czy to normalne? Niestety w szkole na fizyce zazwyczaj spałem albo robiłem cos innego i teraz odczuwam braki wiedzy na temat prądu. :> :polew:

Link to comment
Share on other sites

zimny alternator :polew: czyli mam rozumieć że zaraz po odpaleniu auta :wink4: normalna sprawa alternator musi dać więcej prądu na akum po odpaleniu jeśli napięcie mieści się w granicach 13,6 - 14,4 v to wszystko jest oki jeśli jest mniejsz albo wieksze czeka cie wizyta u elektryka i wymiana regulatora napięcia :hi:

Link to comment
Share on other sites

Odgrzeje kotleta bo nie wiem jak ma być do końca z tym łądowaniem

Rano po przekręceniu zapłonu wskazuje 12V po zapaleniu wskakuje delikatnie ponad 14V a w trasie spada do połowy między 12 a 14V co jest grane czy tak ma być czy regulator napięcia juz kuca.

Link to comment
Share on other sites

Odgrzeje kotleta bo nie wiem jak ma być do końca z tym łądowaniem

Rano po przekręceniu zapłonu wskazuje 12V po zapaleniu wskakuje delikatnie ponad 14V a w trasie spada do połowy między 12 a 14V co jest grane czy tak ma być czy regulator napięcia juz kuca.

własnie.. mam podobny problem..

Akumulator nowy, alternator po regeneracji !! i tak:

- po odpaleniu ładowanie 14,3V

- obciazenie klima, swiatłami, radiem 13,5V

ale pojedzi, zagrzeje sie i ładowanie (widoczne na desce) 12,5V - 13V

po wylaczeniu silnika i ponownym wlaczeniu np. po pięciu minutach ładowanie 14V

najlepsze jest to ze jak podjade na pomiary po wtlaczeniu silnika i włączeniu ładowanie jest 14V i odsyłaja mnie z kwitkiem. Tłumacze gosciowi o co chodzi to mowi ze jesli nie ma problemow przy odpalaniu to mam sie nie martwic. (niby wie co mowi bo u nich alternator byl regenerowany - wymiana łozysk, czyszczony, szczotki - na maszynie wychodzilo ze regulator ok.)

Link to comment
Share on other sites

I jak wyjaśniłes moze sprawę z tym ładowaniem?

Jak znajdę miernik to zmierzę u siebie na klemach i przekonam sie jak to jest naprawdę?

Tylko nie chce mie sie garaży przegrzeba w poszukiwaniu miernika :gwizdanie:

Link to comment
Share on other sites

To może teraz ja odgrzeje trochę temat. Temat praktycznie taki sam jak u kolegów powyżej. Na zimnym silniku wskaźnik pokazuje 14. Po rozgrzaniu się silnika wskaźnik pokazuje 13, komp pokazuje 13,3, a miernik na klemach 14,2. Rozwiązał już ktoś ten problem ze wskaźnikiem i wskazaniem kompa ?

Edited by tasior87
Link to comment
Share on other sites

W dniu 10.07.2018 o 20:22, tasior87 napisał:

To może teraz ja odgrzeje trochę temat. Temat praktycznie taki sam jak u kolegów powyżej. Na zimnym silniku wskaźnik pokazuje 14. Po rozgrzaniu się silnika wskaźnik pokazuje 13, komp pokazuje 13,3, a miernik na klemach 14,2. Rozwiązał już ktoś ten problem ze wskaźnikiem i wskazaniem kompa ?

Poradziłeś sobie z tymi wskazaniami? Też mam to samo i nie daje mi to spokoju...

Link to comment
Share on other sites

4 godziny temu, DefSquad napisał:

Poradziłeś sobie z tymi wskazaniami? Też mam to samo i nie daje mi to spokoju...

Temat stoi w miejscu. Znajomy ostatnio czyścił wszystkie połączenia masy i nic to nie dało. U siebie wykluczam alternator. Nie mam pomysłu co to może być. 

Link to comment
Share on other sites

Panowie do sprawdzenia przewód od obciążenia alternatora i przejrzenie wtyczek i gniazd licznika jak i samego licznika bo może jest gdzieś zimny lut

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...