sylwiasty Opublikowano 11 Lutego 2012 Opublikowano 11 Lutego 2012 :slina:Witam! Wstawiłem licznik z dodatkowymi wskaźnikami, zamontowałem czujnik temperatury oleju w podstawie filtra oleju w miejscu do tego przeznaczonym (nagwintowany otwór). Jednak zastanawia mnie jedna rzecz. Kiedyś wstawiałem taki czujnik w B4 i tam w podstawie filtra oleju też było miejsce na czujnik ale zaślepione takim korkiem, który się wykręcało i wkręcało w to miejsce czujnik. Czujnik temperatury miał fizyczny kontakt z olejem. W A4 otwór na czujnik jest zaślepiony przez co czujnik nie ma bezpośredniego kontaktu z olejem. Czy ktoś, kto ma fabrycznie zamontowany taki czujnik może sprawdzić, czy po wykręceniu czujnika w otworze pojawi się olej? Zastanawiam się, czy takie zamontowanie czujnika pozwala na prawidłowy pomiar temperatury oleju. Na dniach będę wymieniał olej i zastanawiam się, czy nie zdemontować podstawy i nie przewiercić tego otworu, żeby olej mógł mieć bezpośredni kontakt z czujnikiem. Z góry dzięki za informacje.
Tommy Gun Opublikowano 11 Lutego 2012 Opublikowano 11 Lutego 2012 Też się nad tym zastanawiałem tylko że u mnie jest w TDI. Miejsca są nagwintowane ale też nie ma żadnej zaślepki czy korka. Wyczytałem ostatnio że aluminium dobrze przewodzi ciepło ale czy z tego powodu wskaźnik nie będzie przekłamywać ?? Rozumiem że chodzi o te miejsca ??
Labiel Opublikowano 11 Lutego 2012 Opublikowano 11 Lutego 2012 Ktoś kto ma taki czujnik musiałby go wykręcić i sprawdzić. Jeśli będzie dziura to trzeba będzie wyjąć podstawę i przewiercić. Ale wydaje mi się trochę dziwne aby fabryka robiła otwory, gwintowała je ale nie przewiercała na wylot.
sylwiasty Opublikowano 11 Lutego 2012 Autor Opublikowano 11 Lutego 2012 Ktoś kto ma taki czujnik musiałby go wykręcić i sprawdzić. Jeśli będzie dziura to trzeba będzie wyjąć podstawę i przewiercić. Ale wydaje mi się trochę dziwne aby fabryka robiła otwory, gwintowała je ale nie przewiercała na wylot. Ale gdyby był przewiercony to bez czujnika leciał by olej. Tak jak pisałem w B4 były otwory technologiczne przygotowane pod czujnik ale zaślepione takim koreczkiem na imbus - wykręcało się i wkręcało czujnik. Tommy Gun - tak chodzi o taki właśnie otwór w podstawie.
Krzyniu Opublikowano 19 Marca 2012 Opublikowano 19 Marca 2012 Panowie mam ten sam problem... tez wydaje mi sie ze czujnik powienien miec styk z olejem... mam wkrecony czujnik w ten otwor zaznaczony na zdjeciu powyzej... i wskazanie temp oleju to nie cale 70C... to za zdecydowanie za malo... dodam ze nie mialem żadnej zaślepki w tym otworze...
Ossek Opublikowano 21 Stycznia 2015 Opublikowano 21 Stycznia 2015 Odświeżę "trochę" Czy ktoś doszedł, czy rzeczywiście pomiar temperatury oleju odbywa się bez fizycznego kontaktu czujnika z olejem? Dziś chciałem zamontować dodatkowy wskaźnik, który leżał w szafie 2 lata, i lekko się zdziwiłem, gdy zobaczyłem, nagwintowany, ale ślepy otwór.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się