Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 AFN] nie mogę wykręcić jednej świecy żarowej


adasio13

Rekomendowane odpowiedzi

witam forumowiczów. mam problem z jedną świecą żarową, mianowicie nie mogę jej wykręcić, idzie do pewnego momentu a potem strasznie ciężko i blokuje że dalej nie idzie kręcić, a nie chce na siłe by nie zerwać gwintu.. co w tym wypadku polecacie zrobić? :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

rób tak żeby się nie ukręciła :no: będziesz wymieniał,jeśli tak to pamiętaj żeby posmarować smarem do świec,żeby Ci się nie zapiekły

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Świecę prędzej obrobisz niż ukręcisz, także spokojnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zrób jak piszą koledzy jak juz ruszyła popsikaj czymś i potem jakbyś gwintował powolutku w lewo i prawo powinna pójść

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Świecę prędzej obrobisz niż ukręcisz, także spokojnie.

Przeprowadzałem eksperyment ( świeca w imadło ) z kluczem dynamometrycznym i przy 36 Nm się ukręciła a nie obrobiła.

zrób jak piszą koledzy jak juz ruszyła popsikaj czymś i potem jakbyś gwintował powolutku w lewo i prawo powinna pójść

:good:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam forumowiczów. mam problem z jedną świecą żarową, mianowicie nie mogę jej wykręcić, idzie do pewnego momentu a potem strasznie ciężko i blokuje że dalej nie idzie kręcić, a nie chce na siłe by nie zerwać gwintu.. co w tym wypadku polecacie zrobić? :(

Mam nadzieje ze robiles to na cieplym silniku... :cool1:

ok popróbuję a co jeśli się ukręci?

http://www.autoserwis-hynka.pl/porady/sprawne-swiece-zarowe/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam forumowiczów. mam problem z jedną świecą żarową, mianowicie nie mogę jej wykręcić, idzie do pewnego momentu a potem strasznie ciężko i blokuje że dalej nie idzie kręcić, a nie chce na siłe by nie zerwać gwintu.. co w tym wypadku polecacie zrobić? :(

Mam nadzieje ze robiles to na cieplym silniku... :cool1:

ok popróbuję a co jeśli się ukręci?

http://www.autoserwis-hynka.pl/porady/sprawne-swiece-zarowe/

są dwie szkoły jazdy ludzie różnej daty mówią na zimnym lub ciepłym silniku ....

serwisy różnie do tego podchodzą bo obecnie głowice są robione z lepszego materiału..

mój znajomy starszy Pan który ma już 70 lat i w motoryzacji zdobył wiele pucharów i złotych (mistrz europy w przekraczaniu prędkości na motorze m.in ) medali uważa, że świece żarowe wykręca się na zimnym silniku lub ewentualnie na delikatnie letnim

na kursach lub rajdach mechanicy mówią na delikatnie ciepłym lub rozgrzanym do pracy roboczej..

ja też miałem minimalny problem z jedną świecą żarową bo wykręcała się bardzo cieżko ale tylko dwa skrajne górne gwinty były zaślepione aluminium więc tragedii nie ma

widziałem jak chłopaki na serwisie rozgrzali silnik a z jedną świecą walczyli w ten sposób, że nagle schłodzili i puściła

ogólnie to temat bardzo delikatny... więc serwisy zabezpieczają sie także taką klauzurą że istnieje ryzyko ukręcenia świecy żarowej....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

skoro udalo sie swiece troche odkrecic. spryskaj ja dobrym penetratorem

i wkrec swiece z powrtem. ponownie wykrec do uzyskania oporu, spryskaj i wkrec. odczekaj z godzine. powinna puscic.

jezeli wciaz bedzie problem probuj do skutku.

tego typu problemy to skutki dokrecania swiec bez uzycia klucza dynamometrycznego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tego typu problemy to skutki dokrecania swiec bez uzycia klucza dynamometrycznego.

też ale również od tego, że ktoś mógł wcześniej gwint czymś posmarować albo praktycznie nigdy nie była świeca ruszana

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sadze, ze nie ruszana od nowowsci swiece latwiej wymienic, niz niefachowo zamontowana :wink4:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sadze, ze nie ruszana od nowowsci swiece latwiej wymienic, niz niefachowo zamontowana :wink4:

to prawda :wink4:

ale w mojej audi nie były wogole ruszane a gwint był skorodowany

ale na 90% problem leży ze zbyt mocnym dokręceniem tak jak zauważyłeś

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a słyszał ktoś o czymś jak "zestaw do wykręcania urwanych świec" ?

wymienili mi ostatnio w e46 i gość powiedział że bez strachu nawet jak się coś ukręci bo posiada zestaw do wykręcania urwanych świec :mysli:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a słyszał ktoś o czymś jak "zestaw do wykręcania urwanych świec" ?

wymienili mi ostatnio w e46 i gość powiedział że bez strachu nawet jak się coś ukręci bo posiada zestaw do wykręcania urwanych świec :mysli:

tak jest taki zestaw i cała linia z wiązana z tym

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...