cwiara13 Opublikowano 15 Lutego 2012 Opublikowano 15 Lutego 2012 Witam! Czy może ktoś mi opisać skąd bierze się podciśnienie w gruszce przy turbinie ze zmienną geometrią łopatek i jak to działa. Gdzie później to powietrze jest wypuszczane przez zawór N 75. W turbinie z upustem wiem jak to działa, powietrze jest brane z kolektora potem przez zawór N 75 jest wpuszczane pod ciśnieniem do gruszki. Drugie pytanie - czy tak samo działa zawór EGR tzn. że zawór się zamyka pod podciśnieniem, czyli jest zasysany. Z góry dziękuje
machina Opublikowano 15 Lutego 2012 Opublikowano 15 Lutego 2012 Podciśnienie generuje vacu pompa - pompa podciśnieniowa i paliwa w jednym. Podciśnienie wykorzystywane jest do obsługi serwa hamulców oraz kilku elektrozaworów np. N75 który to sterowany przez ECU wysterowuje ciśnienie doładowania turbiny przez regulację pracy kierownic używając do tego właśnie gruszki jako elementu wykonawczego. Użyj wyszukiwarek a wszystkiego się dowiesz:)
OKO Opublikowano 15 Lutego 2012 Opublikowano 15 Lutego 2012 vacum pompa napędzana jest bezpośrednio z wałka rozrządu. EGR jest otwierany podciśnieniem
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się