Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 1Z] Rozregulowany nastawnik


michuthebest

Rekomendowane odpowiedzi

W logach na moje oko przepływka do czyszczenia a jak będzie dobrze działała to zrób logi doładowania bo widać że trochę mało ładuje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a wiec tak odpalanie przy aktualnej dawce czyli 3.6 - 3.8 mg i kat jaki tam mam 56-58 odpala na pol obrotu czy zimny czy letni czy goracy z odpaleniem problemu najmniejszego nie mam... ogolnie nie znalazlem zadnej nieszczelnosci w ukladzie dolotowym.. lecz w jednym miejscu laczacej dwiep lastikowe rury od doloty jest za krotka guma ale skrecilem mocno opaskami i nigdzie tam nie ma powietrza... tagze zostala ta przeplywka do czyszczenia wsadze ja do benzyny niech sie wymoczy i wtedy sprawdze. Co najgorsze nie wiem jak powinnien chodzic diesel 90koni ale w porownaniu do mojego brata focusa tez 90 koni to zostaje w tyle jak sie scigamy i to ostro:) tak wiec na moc i przyspieszenie nie moge nazekac:) chyba ze to moze jeszcze lepiej chodzic.[br]Dopisany: 21 Luty 2012, 22:26_________________________________________________a takie glupie pytanko czy tez tak macie ze jak jade powiedzmy wskakuje rezerwa zatrzymuje sie auto chodzi z 3 min na biegu jalowym i wskazowka rosnie o jedno pole wyzej?? tak ma byc?? moze jest cos zrabane w baku z poziomem ze ta strzalka tak leci na dol?a w baku moze pol zbiornika jest?:) pozdrawiam:)[br]Dopisany: 21 Luty 2012, 22:28_________________________________________________aha i jeszcze jedno:) ktore logi zrobic dokladnie po czyszczeniu??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a wiec tak odpalanie przy aktualnej dawce czyli 3.6 - 3.8 mg i kat jaki tam mam 56-58 odpala na pol obrotu czy zimny czy letni czy goracy z odpaleniem problemu najmniejszego nie mam... ogolnie nie znalazlem zadnej nieszczelnosci w ukladzie dolotowym.. lecz w jednym miejscu laczacej dwiep lastikowe rury od doloty jest za krotka guma ale skrecilem mocno opaskami i nigdzie tam nie ma powietrza... tagze zostala ta przeplywka do czyszczenia wsadze ja do benzyny niech sie wymoczy i wtedy sprawdze. Co najgorsze nie wiem jak powinnien chodzic diesel 90koni ale w porownaniu do mojego brata focusa tez 90 koni to zostaje w tyle jak sie scigamy i to ostro:) tak wiec na moc i przyspieszenie nie moge nazekac:) chyba ze to moze jeszcze lepiej chodzic.[br]Dopisany: 21 Luty 2012, 22:26_________________________________________________a takie glupie pytanko czy tez tak macie ze jak jade powiedzmy wskakuje rezerwa zatrzymuje sie auto chodzi z 3 min na biegu jalowym i wskazowka rosnie o jedno pole wyzej?? tak ma byc?? moze jest cos zrabane w baku z poziomem ze ta strzalka tak leci na dol?a w baku moze pol zbiornika jest?:) pozdrawiam:)[br]Dopisany: 21 Luty 2012, 22:28_________________________________________________aha i jeszcze jedno:) ktore logi zrobic dokladnie po czyszczeniu??

nie wiem czy dobrym pomysłem jest utopienie przepływki w benzynie... są do tego specjalne specyfiki :cool1: a wgl. to zasada jest taka, że żeby prawidłowo zdiagnozować przepływomierz to musisz ogarnąć ciśnienie doładowania...

Jeśli chodzi o ciśnienie doładowania to masz albo dziurę albo n75 stoi w pozycji otwartej... tutaj proponowałbym odpięcie wężyka od gruszki (ale tylko na czas testu!! po zakończeniu testowania podłącz wężyk z powrotem bo zamęczysz turbinę... ) i zrób wtedy log dynamiczny grupy 11 i będzie wiadomo czy jest dziura czy leży N75 :gwizdanie: ( jeśli winowajcą jest N75 to przy ~2800obr/s wpadnie Ci w tryb awaryjny... )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A wiec tak na 3 biegu notlauf przy 3700obr/min

na 4 biegu tak jkja kolega pisal brak mocy od okolo 2700obr/min

tak wiec jest nieszczelnosc w dolocie? dzisiaj wszystko sprawdzalem i nigdzie nie dmucha:/

a moze intercooler dziurawy?

[br]Dopisany: 22 Luty 2012, 11:48_________________________________________________logi:

http://vaglog.rtnet.pl/kredkiclan_73192.html

http://vaglog.rtnet.pl/kredkiclan_73193.html

[br]Dopisany: 22 Luty 2012, 11:51_________________________________________________Czy mala dziurka w ukladzie dolotowym gdzie nie jade ostro tylko okolo 2300obr/min ma wplyw na spalanie? cos mi sie zdaje ze nei za bardzo....[br]Dopisany: 22 Luty 2012, 12:00_________________________________________________to wychodzi na to ze n75 padlo tak? jesli tak to czy ten jest dobry identyczne pod wzgledem wygladu jak moj pozdro:

http://allegro.pl/zawor-regulacji-turbo-n75-audi-vw-seat-pierburg-i2159292058.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A wiec tak na 3 biegu notlauf przy 3700obr/min

na 4 biegu tak jkja kolega pisal brak mocy od okolo 2700obr/min

tak wiec jest nieszczelnosc w dolocie? dzisiaj wszystko sprawdzalem i nigdzie nie dmucha:/

a moze intercooler dziurawy?

[br]Dopisany: 22 Luty 2012, 11:48_________________________________________________logi:

http://vaglog.rtnet.pl/kredkiclan_73192.html

http://vaglog.rtnet.pl/kredkiclan_73193.html

[br]Dopisany: 22 Luty 2012, 11:51_________________________________________________Czy mala dziurka w ukladzie dolotowym gdzie nie jade ostro tylko okolo 2300obr/min ma wplyw na spalanie? cos mi sie zdaje ze nei za bardzo....[br]Dopisany: 22 Luty 2012, 12:00_________________________________________________to wychodzi na to ze n75 padlo tak? jesli tak to czy ten jest dobry identyczne pod wzgledem wygladu jak moj pozdro:

http://allegro.pl/zawor-regulacji-turbo-n75-audi-vw-seat-pierburg-i2159292058.html

jak dla mnie N75 leży... gdyby była dziura nie nabiłoby do 2,2bara... a jeśli chodzi o N75 to zainteresuj się tym : http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=67926 :wink4:

jeśli naprawa nic nie da to wtedy zostaje Ci wymiana :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

po kupnie auta jakies pol roku temu wlasnie przy 120km\h tracil moc doczytalem o n75 i wtedy go wyjolem i wyczyscilem i jest ok auto ciaglo wiec sadze ze n75 jest sprawne. ale nie znam sie moze sie myle a czy ten zaworek ma jakikolwiek wplyw na spalanie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ma bo nie wykorzystujesz w pełni możliwości silnika tylko go dusisz by osiągnąć pożądaną prędkość

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dobra rozumiem czyli caly czas mam otwarty zawor n75 tak? juz zamawiam nowy ten co dalem w linku predzej:) dziekuje bwrdzo zobaczymy jak bedzie szedl po wymianie:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

po kupnie auta jakies pol roku temu wlasnie przy 120km\h tracil moc doczytalem o n75 i wtedy go wyjolem i wyczyscilem i jest ok auto ciaglo wiec sadze ze n75 jest sprawne. ale nie znam sie moze sie myle a czy ten zaworek ma jakikolwiek wplyw na spalanie?

Słuchaj na 99% N75 jest do naprawy bądź wymiany... ale to Twoja decyzja co zrobisz z autem... o spalaniu już powiedział kolega wyżej :good:

Myślę, że powinieneś najpierw spróbować naprawić... nic nie tracisz a może uda się go reanimować :gwizdanie: :cool1:

Z tej strony Killer1984 - piszę z kompa szwagra :naughty:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dobra jutro go rozbiore i przeczyszcze przy okazji wymienie te wezyki 3 co ida do tego sparciale i zaloze opaski nowe bo te sa luzne. i tez sprawdze po odlaczeniu wezyka od turba gruszki czy lapie notlaufa. jesli nie bedzie ok a jak nie wtedy kupie nowy. po tym zabiegu napisze jak jest i wkleje loga 011 w celu waszego spawdzenia czy jest ok i wtedy bedzie mozna zamknac temat:-) dziekuje za cenne uwagi.[br]Dopisany: 22 Luty 2012, 17:54_________________________________________________aha jeszcze jedno male pytankko jezeli n75 jest sprawne to po odlaczeniu przewodu idacego do gruszki to auto nie ma wpasc w tryb awaryjny po przekroczeniu 2700obr/min tak?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jesli sprawny N75 to tak - ma być w logach wartość zadana z rzeczywistą najlepiej identyczne. Ja w ciągu ostatniego miesiąca 2x czyściłem N75 - trochę wody i oleju wylatywało a wcześniej ponad 150k km było wsio z tym ok. Udanej reanimacji :wink4:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dobra jutro go rozbiore i przeczyszcze przy okazji wymienie te wezyki 3 co ida do tego sparciale i zaloze opaski nowe bo te sa luzne. i tez sprawdze po odlaczeniu wezyka od turba gruszki czy lapie notlaufa. jesli nie bedzie ok a jak nie wtedy kupie nowy. po tym zabiegu napisze jak jest i wkleje loga 011 w celu waszego spawdzenia czy jest ok i wtedy bedzie mozna zamknac temat:-) dziekuje za cenne uwagi.[br]Dopisany: 22 Luty 2012, 17:54_________________________________________________aha jeszcze jedno male pytankko jezeli n75 jest sprawne to po odlaczeniu przewodu idacego do gruszki to auto nie ma wpasc w tryb awaryjny po przekroczeniu 2700obr/min tak?

:shocked: jeśli masz sparciałe przewody to zacznij od tego i zrób logi... może wystarczy wymienić przewody :gwizdanie: po odłączeniu przewodu nawet ze sprawnym N75 wpadnie Ci w awaryjny :cool1:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a jak mam zaslepiony egr to zaworek n18 Nie jest potrzebny wiec jak okaze sie ze padl n85 moge wpiac odn17 bo on na tej samej zasadzie dziala. Dziekuje ze mi pomagasz tak btw.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, może ktoś będzie wiedział co może być powodem, że na vag-u wartości kąta wtrysku pokazuje miedzy 0 a 50? Po prostu skaczą te wartości i brak reakcji na wychył pompy lewo i prawo? dodam, że uszczelniałem pompę u fachowca. odpala niby ok wszystko działa niby ok. Spotkał się ktoś z czymś takim?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kąt wtrysku odczytywany jest z informacji jakie przesyła wtrysk sterujący oraz czujnik na kole zamachowym. Problemów szukałbym właśnie u tych czujników.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

można się pośmiać czytając temat :)

koło zamachowe ma czujnik czy wał korbowy? czujnik zepsuty auto nie odpali, a jak padł wtrysk sterujący to w logu 000 stała wartość 38, w 004 jest zero oraz w 013 wartości pływają, auto słabiej się wkręca na obroty i może na biało dymić na wysokich obr,

gawel1999 masz 1z 95r. i stary ecu w zależności którą wersje ecu masz kąt inaczej widnieje, bardzo mocno zapowietrzający się układ paliwa będzie powodował skoki kąta, luz na klinie koła pompy lub koła zębatego wału tak samo będzie objawiał się za dużymi wahaniami kąta, w obu przypadkach auto zapalało by w kratkę wiec wygląda że albo styki/kabelek wtrysku sterującego szwankuje albo wtrysk

michuthebest dolot masz szczelny i przepływka mierzy nad wyraz dobrze, w 008 przy 1449obr pedał gazu nie wciśnięty a przepływka odmierza dużo, na biegu jałowym zdrowa przepływka pokaże 420-500 a ta pokazuje 530, to nie jest normalne bez usprawnienia dolotu, spadające wysterowanie kąta w 004 przy 3927obr 53,5%, nikogo to nie zdziwiło? w 1z nie możesz sobie podmienić n75 z n18, to nie będzie działać, najprostsze pytanie i możliwe że najważniejsze czy twój zaworek wygląda tak? http://images4.fotosik.pl/241/1456c6d79231a379med.jpg

jeżeli tak to schemat w rękę i spr czy wężyki do n75 są prawidłowo podłączone, na zgaszonym spr czy nie ma luzu na cięgle gruszki turbiny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...