r90k Opublikowano 20 Lutego 2012 Opublikowano 20 Lutego 2012 Wczoraj podczas jazdy nie mogłem zredukować z 4-go biegu na 3-ci (nie mogłem go wbić,wypychało mi lewarek) Wystąpiło to parę razy. Dzisiaj tylko raz. Jest to trochę kłopotliwe bo trzeba albo 2-gi bieg wbić albo się rozpędzać na 4-tym biegu. Jakie mogą być tego przyczyny i czy można z tym jeździć jakiś czas ??
Mauros88 Opublikowano 20 Lutego 2012 Opublikowano 20 Lutego 2012 Prawdopodobnie synchronizator sie konczy badz sie skonczyl. Skrzynia do sciagniecia i do ogledzin
aju Opublikowano 20 Lutego 2012 Opublikowano 20 Lutego 2012 też stawiam na synchronizator, jeździć można tylko co to za jazda
swiezak84 Opublikowano 21 Lutego 2012 Opublikowano 21 Lutego 2012 synchronizatory sie tak nie koncza z dnia na dzien.. zreszta jak jest zuzyty to przy próbie wrzucenia biegu powinno byc jakies zgrzytanie albo chrobotanie - miałeś juz wcześniej takie objawy? spróbuj zrobić dwa eksperymenty: 1) jak juz z 4 wrzucisz na luz to pusć i wciśnij ponownie sprzegło przed wbiciem 3, 2)zrób przegazówkę na powiedzmy 2-2,3tys obr i podczes opadania obrotów próbuj wbic 3. jesli to nie pomoże to znaczy że to nie jest wina synchronizatora - wtedy w pierwszej kolejnosci sprawdziłbym sprzegło (chociaż jesli inne biegi wchodzą bez problemu to raczej nie jego wina), potem zostaje juz tylko rozebranie skrzyni
morsdicti Opublikowano 21 Lutego 2012 Opublikowano 21 Lutego 2012 Zrób tak jak kolega napisał wyżej wyhamuj skrzynie - powciskaj kilka razy sprzęgło przez zmianą lub dopasuj obroty (praktycznie biegi powinny wchodzic bez sprzęgła przy odpowiednim dopasowaniu obrotów o ile dobre synchronizatory) - ja mam podobny objaw ale to nie skrzynia tylko sprzęgło - jeżdzę z tym co prawda ... po mieście bo na trasy nie bo nie mam czym wrócić jak sie zepsuje
kalik Opublikowano 21 Lutego 2012 Opublikowano 21 Lutego 2012 Miałem to samo w sobotę, tylko że z 2 biegiem. Dolałem 0,5 litra oleju i ustąpiło. Przesmaruj jeszcze drążek zmiany biegów. Możesz mieć też luz na przegubie drążka przy samej skrzyni lub mniej optymistyczne wytarty wybierak w skrzyni. Pasowałoby też sprawdzić stan poduszek skrzyni i silnika, mogą występować naprężenia.
aju Opublikowano 21 Lutego 2012 Opublikowano 21 Lutego 2012 synchronizatory sie tak nie koncza z dnia na dzien proszę Cię, u mnie zazgrzytał raz i na drugi dzień już nie przestawał
swiezak84 Opublikowano 21 Lutego 2012 Opublikowano 21 Lutego 2012 synchronizatory sie tak nie koncza z dnia na dzien proszę Cię, u mnie zazgrzytał raz i na drugi dzień już nie przestawał w pugu 406 którym jeździłem synchronizator 2 biegu zgrzytał przez 2 lata zanim sprzedałem i wiem że znajomek który kupił nic z tym nie robił i dalej jezdzi. tak samo golf v plus mojego kuzyna, 2 bieg wchodzi w zasadzie tylko jak auto sie toczy 15-20 km/h (zarówno przy zmianie w góre jak i w dół) inaczej chrobocze, ale bieg wchodzi(i tak juz 1,5 roku). takze w to ze jednego dnia jest cacy a na drugi dzien jest kaplica to ja nie wierze, musiałeś wczesniej zignorowac jakies objawy
aju Opublikowano 22 Lutego 2012 Opublikowano 22 Lutego 2012 2 biegu zgrzytał przez 2 lata nie, nie zachowuje się tak
kalik Opublikowano 22 Lutego 2012 Opublikowano 22 Lutego 2012 U mojego ojca w Vectrze 3 zgrzyta już 7 lat i potrafi wyskoczyć podczas jazdy....
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się