Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B7 BPW] Zmiana charakterystyki pracy silnika na postoju


jacek1986

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

mam pytanie a zarazem problem. Na postoju silnik zmienia charakterystykę pracy na głośniejszą. Coś jakby się przełączało. Jak auto się zatrzyma po jakichś 30-60 sekundach praca silnika staje się bardziej głośna i "twardsza". Podczas jazdy wszystko wraca do normy. Napęd pompy w tym silniku został zmieniony i nie jest to na pewno spowodowane napędem pompy oleju. Kompletny rozrząd z napędem paska wielorowkowego i innymi napinaczami zostały również wymienione. Czy ktoś miał podobny przypadek?

Z góry dzięki za odpowiedzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

po ponad 30 sek EGR sie zamyka, i silnik zaczyna pracowac na czystym powietrzu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie slyszalem tego, nie wiem jak intensywna jest twarda praca silnika, zalezy od wyczulenia ucha. ale tak funkcjonuje zawor EGR

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie slyszalem tego, nie wiem jak intensywna jest twarda praca silnika, zalezy od wyczulenia ucha. ale tak funkcjonuje zawor EGR

No patrz to i ja się dowiedziałem co się wtedy z silnikiem dzieje nie wiem czemu, ale zawsze myślałem, że wtedy się włącza wypalanie DPF-a dzięki kolego za cenną wiadomość :hi:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

mam pytanie a zarazem problem. Na postoju silnik przy 1100 obrotach zaczyna "rzucać" silnikiem . Czy ktoś miał podobny przypadek?

Z góry dzięki za odpowiedzi.

to jest watek o innym silniku i innym problemie. zaloz nowy.[br]Dopisany: 23 Luty 2012, 23:56_________________________________________________

No patrz to i ja się dowiedziałem co się wtedy z silnikiem dzieje nie wiem czemu, ale zawsze myślałem, że wtedy się włącza wypalanie DPF-a dzięki kolego za cenną wiadomość :hi:

wypalanie DPF nastepuje w czasie pracy z obciazeniem, tzn w czasie jazdy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W moim BPW podczas procesu wypalania i "huśtania" silnikiem podczas zatrzymania auta po około 30s następuje przełączenie charakterystyki pracy na bardziej "twardą" (przerwanie procesu wypalania). Podczas wypalania silnik pracuję bardziej miękką (zmiana kąta wtrysku). Oczywiście po ponownym ruszeniu silnik ponownie uruchamia proces wypalania DPF-a i silnik znów zaczyna pracować bardziej miękko i buja na wolnych obrotach.

pozdrawiam

Michał

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W moim BPW podczas procesu wypalania i "huśtania" silnikiem podczas zatrzymania auta po około 30s następuje przełączenie charakterystyki pracy na bardziej "twardą" (przerwanie procesu wypalania). Podczas wypalania silnik pracuję bardziej miękką (zmiana kąta wtrysku). Oczywiście po ponownym ruszeniu silnik ponownie uruchamia proces wypalania DPF-a i silnik znów zaczyna pracować bardziej miękko i buja na wolnych obrotach.

pozdrawiam

Michał

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W moim BPW podczas procesu wypalania i "huśtania" silnikiem podczas zatrzymania auta po około 30s następuje przełączenie charakterystyki pracy na bardziej "twardą" (przerwanie procesu wypalania). Podczas wypalania silnik pracuję bardziej miękką (zmiana kąta wtrysku). Oczywiście po ponownym ruszeniu silnik ponownie uruchamia proces wypalania DPF-a i silnik znów zaczyna pracować bardziej miękko i buja na wolnych obrotach.

pozdrawiam

Michał

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jacek1986 - zbliż ucho do obudowy filtra powietrza i nasłu**** czy nie ma dudnienia. Po zamknięciu EGR praca silnika nie powinna się zbytnio różnić.

Trochę praca silnika się różni. Nawet w pierwszych 1.9 TDI można to było zauważyć gdy się zatkało egra.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jacek1986 - zbliż ucho do obudowy filtra powietrza i nasłu**** czy nie ma dudnienia. Po zamknięciu EGR praca silnika nie powinna się zbytnio różnić.

kazdego sie rozni, zarowno na VP jak i na PD.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oto przykład dudnienia: www.youtube.com/watch?v=fkzdKPYuKVI ;)

Ja zbytniej różnicy po zamknięciu EGR nie słyszę, za to znaczna różnica jest w czasie wypalania DPFa, a niby wynika ona m. in. z zamknięcia EGR.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...