Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 AFN] Pulsacyjne hamowanie - serwo


cysiu100

Rekomendowane odpowiedzi

A4 B5 AFN. Jak hamuje tak jakby pulsacyjnie czyli kilka naciśnięć na pedał hamulca w krótkim odstepie czasu to pedał robi się coraz twardszy, po 2-3 sekundach wspomaganie wraca. Podobnie jest na postoju, silnik odpalony szybko ponaciskam pedał hamulca (5-6 razy) to zrobi się twardy, zaraz poźniej podciśnieniei nabija serwo i wraca wszytko do normy. Czy w Waszych autach też tak się dzieje? Dodam, że vacum pompa coś tam zasysa, problemu z podciśnieniem na turbo nie ma. Nie mierzyłem niestety jakie dokładnie podciśnienie daje pompa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdzałem wszytko wygląda na szczelne, podciśnienie w serwie jest nawet po calej nocy. Pytam tylko czy w waszych autach tez tak jest że jak naciśniecie kilka razy szybko hamulec to twardnieje?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale na odpalonym silniku tak? Jeśli tak to podziękował, czyli nie ma co rączek sobie brudzić pod maską i kombinować. Lepiej go porządnie umyje bo wiosna idzie :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam dokładnie tak samu przy hamowaniu pulsacyjnym nacisne dwa razy hamulec a za trzecim pedał jest twardy i auto nie hamuje.

Sprawdzałem w innym aucie i pedał twardnieje ale później dopiero po czwartym naciśnięciu a u mnie po drugim.

Też się zastanawiam czy tak powinno być czy raczej coś nie działa tak jak ma.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

vacuumpompa zdycha

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

vacuumpompa zdycha

A da się jakoś zmierzyć tą vacumpompe żeby nie wymieniać jej niepotrzebnie??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

podłacz zegar, musisz byc minimum minus 1.2 bar-a

niestety nie mozna zmierzyc jej wydajności

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie musiał bym naciskać tez dość szybko conajmniej 3-4 razy żeby pedał stwardniał. Posprawdzałem dziś wszystko, węzyki pocisnienia, zaworek zwrotny w serwie i wszystko trzyma podciśnienie. Także najwyraźniej tak musi być. Kiedyś jak będe miał możliwość podłącze jakis vacuometr i zobacze ile nabija. Wyczytałem, że musi mieć około 1 bara w moim silniku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja dzisiaj sprawdzałem jeszcze w innym aucie Skoda Fabia TDi i jest dokładnie tak samo za trzecim naciśnięciem auto hamuje słabiej a za czwartym już bardzo słabo i pedał twardnieje. Wyglada na to że jest to noramlny obiaw i w aucie z ABSem nie należy hamować pulsacyjnie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 krotne nacisniecie hamulca na zapalonym silniku i pedal twardy po chwili ok.

Czyli jak czytam wyzej nie odbiegam od ekipy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziś sprawdziłem, i podczas jazdy 4 krotne bardzo szybkie naciśnięcie hamulca powoduję znaczne pogorszenie wspomagania hamulców. Przyczyna - vacu pompa nie nadąża wytworzyć podciśnienia a serwo przy tak szybkim i kilkukrotnym nacisku potrzebuje podciśnienia znacznie więcej. Myślę że nie ma co się przejmować.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja sprawdzilem tez reno master 2007 rok i mastera z 2011 i ma takie same objawy :thumbup1: i jechalem kumpla paskiem z 2008 ma to samo takze nie ma co sie przejmowac

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...