Michaloo24 Opublikowano 2 Marca 2012 Opublikowano 2 Marca 2012 Witam. Panowie przymierzam się do zmiany skrzyni z automatycznej na manualną. Posiadam silnik 116KM. Jaką najlepiej skrzynie szukać do tego motoru? Prosiłbym o oznaczenia silników lub skrzyń I jeszcze jedno pytanie odnośnie sprzęgła. Jak będę już w trakcie zmiany to chce dwu mas zastąpić jednomasem. Był temat o zmianie. Podany był tam silnik 1Z czyli z audi 80 B4? Czy w B5 tez taki występował? Mogę założyć do sztywnego koła np kompletne sprzęgło no do AJM czy musi być dedykowane pod jedno mas? Wybaczcie za być możne śmieszne pytania ale z mechaniki dopiero zdobywam wiedzę tu na forum.
pieciajek Opublikowano 2 Marca 2012 Opublikowano 2 Marca 2012 Kolego trochę daleko Jesteś ode mnie ale ja coś takiego robiłem ostatnio 2 tyg. temu w passacie. Generalnie to bite 2 dni roboty i oprucz skrzyni to sporo innych części. Masz 4 biegowego automata czy tiptronica? Musiałbyś mi dokładniej podać dane tego AJM-a to sporo pomogę.
Michaloo24 Opublikowano 2 Marca 2012 Autor Opublikowano 2 Marca 2012 Tip-Tronica mam. a co wiecej potrzebujesz? Sporo innych części? mianowicie? Więcej niż w tym wątku kolega opisalł? http://a4-klub.pl/vb/showthread.php?121399-B5-AHU-Wymiana-Automatu-na-manual&highlight=wymiana+automatu+manual
Fr0styyy. Opublikowano 3 Marca 2012 Opublikowano 3 Marca 2012 Do multitronica ktoś mógłby tutorial zrobić
Michaloo24 Opublikowano 3 Marca 2012 Autor Opublikowano 3 Marca 2012 No mogłoby się więcej osób ze tak powiem zaangażować i podać swoja wiedzę. im więcej się wie tym lepiej a zawsze można zrobić foto relacje z przebiegu zmian i pomoc na przyszłość innym użytkownikom forum.
pieciajek Opublikowano 3 Marca 2012 Opublikowano 3 Marca 2012 Kochani multitronic to całkiem inna bajka. Mechanika prostsza niż w tiptroniku bo w multi ECU jest w strzyni i nawet jak poszukam to rozpiskę przewodów będę miał jak podpiąć wsteczny i czujnik prędkości na skrzyni manualnej. Problem tkwi w elektronice bo multi zakładali jak dobrze pamiętam od 2003 roku a tak już jest montowane immo 3 generacji z nr VIN w modułach. Zeby wszystko poprawnie działa ło trzeba zmienić kodowanie wszystkich modułów w aucie a na jakie to właśnie nawet serwis nie wie. Ja robiłem A6 z multi na 6-tkę w manualu i autko stało 3 tygodnie i szpeca aż trafiło się identyko. Sedan, rok kod silnika, ten sam typ ABS i cała reszta. Spisał kodowania i wprowadził do mojej, zakodował immo i do tej pory smiga bez zarzutu. Dodam że kolega jeźdił podobną i wszystkie moduły były takie same ale kod silnika był AWX a u mnie był AVF i kodowania audi nie przyjmowało. ps. zawieszanie immo w ECU silnika nic nie daje prucz tego że zapala bo jeździć sięi tak nie daje bo szarpie i skaczą obroty co powoduje przypalanie się sprzegła.
Fr0styyy. Opublikowano 3 Marca 2012 Opublikowano 3 Marca 2012 Kochani multitronic to całkiem inna bajka. Mechanika prostsza niż w tiptroniku bo w multi ECU jest w strzyni i nawet jak poszukam to rozpiskę przewodów będę miał jak podpiąć wsteczny i czujnik prędkości na skrzyni manualnej.Problem tkwi w elektronice bo multi zakładali jak dobrze pamiętam od 2003 roku a tak już jest montowane immo 3 generacji z nr VIN w modułach. Zeby wszystko poprawnie działa ło trzeba zmienić kodowanie wszystkich modułów w aucie a na jakie to właśnie nawet serwis nie wie. Ja robiłem A6 z multi na 6-tkę w manualu i autko stało 3 tygodnie i szpeca aż trafiło się identyko. Sedan, rok kod silnika, ten sam typ ABS i cała reszta. Spisał kodowania i wprowadził do mojej, zakodował immo i do tej pory smiga bez zarzutu. Dodam że kolega jeźdił podobną i wszystkie moduły były takie same ale kod silnika był AWX a u mnie był AVF i kodowania audi nie przyjmowało. ps. zawieszanie immo w ECU silnika nic nie daje prucz tego że zapala bo jeździć sięi tak nie daje bo szarpie i skaczą obroty co powoduje przypalanie się sprzegła. Dafuq? Multi było i jest montowane od 2001 roku. Mechanicznie to 1-2 dzień roboty, pozostaje tylko elektryka do ogarnięcia (zależy od sterownika).
Michaloo24 Opublikowano 4 Marca 2012 Autor Opublikowano 4 Marca 2012 Jeden z forumowiczów z Wałbrzycha pisał mi że jest w owym mieście warsztat co udało im się zmienić multitronica na manuala w B7. Ale nie odbiegajmy od moich pytań jakie zadałem w pierwszym poście.
kuba84 Opublikowano 5 Marca 2012 Opublikowano 5 Marca 2012 najlepiej taką jaka występuje z AJM np DUK, do tego komplet pedałów ale potrzebujesz w zasadzie tylko pedał hamulca, sprzęgła, pompkę sprzęgła i przewód od pedałów do wysprzęglika, półosie (mogą być same wałki od 1.9 tdi, przeguby sobie przełożysz z automatu, Co do sprzęgła, poczytaj na forum bo spostrzeżenia są różne - jedni chwalą jednomas inni chwalą dwumas np z AWX, który będzie pasował p&p Jeszcze jedna kwesta jeśli zdecydujesz się na skrzynie 5 to należy zmienić sanki zawieszenia, niektórzy przerabiają te które zostają w aucie jednak dziś gdy sanki kosztują 50 zł to żaden wydatek a autko jest później zrobione jak z fabryki, jednak zaznaczam to tylko moja skromna sugestia.
Michaloo24 Opublikowano 5 Marca 2012 Autor Opublikowano 5 Marca 2012 najlepiej taką jaka występuje z AJM np DUK, do tego komplet pedałów ale potrzebujesz w zasadzie tylko pedał hamulca, sprzęgła, pompkę sprzęgła i przewód od pedałów do wysprzęglika, półosie (mogą być same wałki od 1.9 tdi, przeguby sobie przełożysz z automatu, Co do sprzęgła, poczytaj na forum bo spostrzeżenia są różne - jedni chwalą jednomas inni chwalą dwumas np z AWX, który będzie pasował p&p Jeszcze jedna kwesta jeśli zdecydujesz się na skrzynie 5 to należy zmienić sanki zawieszenia, niektórzy przerabiają te które zostają w aucie jednak dziś gdy sanki kosztują 50 zł to żaden wydatek a autko jest później zrobione jak z fabryki, jednak zaznaczam to tylko moja skromna sugestia. No własnie juz doszedłem do tego że pasuje skrzynia DUK i takowej będę szukał. Sprzęgło raczej zdecyduje się na jednomas. Sanki? Chodzi o tą łapę co trzyma skrzynię? Bo jeśli tak to pasuje od A6 2,5. Wole skrzynie 5 bo i tak poruszam się więcej po mieście niż w trasie.
kuba84 Opublikowano 5 Marca 2012 Opublikowano 5 Marca 2012 Osobiście zawsze przekładałem sanki zawieszenia jeśli w grę wchodzi skrzynia 5, z samą łapą i poduszką nigdy nie kombinowaliśmy, wychodzę z założenia, że po takiej przekładce ma tyć tak jak z fabryki
Michaloo24 Opublikowano 5 Marca 2012 Autor Opublikowano 5 Marca 2012 No dobra Panowie a powiedzcie mi jeszcze jak ktoś wie. Jeśli che zmienić dwu mas na jedno mas z 1Z to nowe sprzęgło muszę szukać pod to koło zamachowe? Jak sądzicie będzie dobrze współpracować ze skrzynia DUK ta dedykowana do silników 116KM, to pytanie do tych co maja jedno mas, albo sa bardziej kumaci w mechanice niż ja. Pytam gdyż chcę aby to było dobrze wszystko ogarnięte.
pieciajek Opublikowano 10 Marca 2012 Opublikowano 10 Marca 2012 Jak założysz jednomas to musisz do sprzęgła użyć tarczy ze sprężynami i była tak chyba z LUK-a z 6 sprężynami. A co do skrzyni to z 115 koni DUK ma dłuższe przełożenia od 3 biegu w górę i jest szybsza od skrzyń stosowanych w 110 koniach AFN. Do 1Z nie polecam bo ma za mało kucy i się cienko zbiera, do AFN jak najbardziej tylko trzeba pamiętać że z taką kompilacją licznik bedzie przekłamywał nieco na mniej. ps. Obecnie mam taką skrzynię DUK, jakby coś to pisz na PW ---------- Post added at 22:58 ---------- Previous post was at 22:55 ---------- Ach i zapomniałem dopisać że jestem tego samego zdania co kuba84, co fabryka to fabryka a wszelkie przeróbko-doróbki ograniczać do minimum.
Michaloo24 Opublikowano 11 Marca 2012 Autor Opublikowano 11 Marca 2012 Jak założysz jednomas to musisz do sprzęgła użyć tarczy ze sprężynami i była tak chyba z LUK-a z 6 sprężynami. A co do skrzyni to z 115 koni DUK ma dłuższe przełożenia od 3 biegu w górę i jest szybsza od skrzyń stosowanych w 110 koniach AFN. Do 1Z nie polecam bo ma za mało kucy i się cienko zbiera, do AFN jak najbardziej tylko trzeba pamiętać że z taką kompilacją licznik bedzie przekłamywał nieco na mniej.ps. Obecnie mam taką skrzynię DUK, jakby coś to pisz na PW ---------- Post added at 22:58 ---------- Previous post was at 22:55 ---------- Ach i zapomniałem dopisać że jestem tego samego zdania co kuba84, co fabryka to fabryka a wszelkie przeróbko-doróbki ograniczać do minimum. No to dobrze wiedzieć jesli chodzi o ta tarcze. Całą cześć mechaniczna ogarnie mi teściu bo jest mechanikiem, tylko szukam w mojej okolicy elektromechanika który by ogarnął resztę. Nie no wiadomo będę chciał żeby to było zmienione na tip-top bez jakiś tam spawania kątowników itd. A te sanki to jak to wygląda?
MASATO Opublikowano 11 Marca 2012 Opublikowano 11 Marca 2012 http://a4-klub.pl/vb/showthread.php?227821-Sanki-silnika-i-poduszki-skrzyni tu masz zdjęcia sanek, te u góry są od silników 4 cylindrowych z automatem i V6 a potrzebujesz pod manual takie jak na dole
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się