Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Majonez na korku wlewu oleju


Matek9292

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich.Przyznam się Audiczka nei ma ze mną lekkiego życia,do szkoly mam 10km no i neikiedy zdarza mi sie przycisnąć.ale problem to raczej inna bajka.Wymieniłem olej na 15w40 wraz z filtrem,no i po przejechaniu około 400 km dolałem prawie pól litra ponieważ jak wiadomo częsc oleju weszła do filtra,lecz zmartwiło mnie coś innego otóż,zobaczyłem przy tej dolewce że mam majonez na korku wlewu....przed tem takeigo czegoś nei było,i teraz przy pracy silnika jak odkręce korek to silnik lekko sie przydławia,przed wymiana na 100% nei było takiego czegos.Co to może być,czy to norma? Prosze was nie mówcie mi że to uszczelka....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

miałem coś podobnego, mechanik powiedział mi,że przy jeździe na krótkich trasach tak po prostu się dzieje... olej w całej swojej objętości nie jest wykorzystywany (część odkłada się w postaci parafiny(?) ) i chyba wielu z nas wydaje się,że go ubywa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chłopaku

Wylej to gówno 15W-40 (mineralny prawda?) i zalej minimum 10W-40 za marek Liqui Moly, Motul, Valvoline, Millers, a najlepiej pełne syntetyk.

To prawda, że jedną z przyczyn majonezu mogą być bardzo małe przbiegi przy niskich temperatucrach (u mnie też to występuje), ale jak się bujnę kawałek, to żadnego majonezu nie ma.

PS. Gdyby twój mechanik Ci chrzanił, że 10W-40 czy pełen syntetyk rozszczelni ci silnik, to olej go i go zmień.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki Drodzy kierowcy uspokoiliscie mnie;)) wlałem taki ponieważ załatwiłem sobie taki za free więc wiadomo jak coś za free to sie bierze.następna wymiana to będe lać 10w40.No owszem wydaje mi się że go ubywa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja bym nie męczył silnika i wylał ten olej przy pierwszej okazji, to nie jest polonez żeby lać minerał

a objaw majonezu pod korkiem jak najbardziej norma na krótkich trasach, w syntetyku też tak się dzieje jak się mało jeździ

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przegon go kilkanascie kilometrów do pelnego rozgrzania, jesli po tym majonez zniknie - ok

jesli nie, zacznij sie martwic i odkladac kase

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Obserwuj kolego poziom plynu chlodniczego. Krotkie trasy i niestety efekty sa na korku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Zmień ten olej jak ci koledzy doradzają nie marnuj fury szkoda silnika. Czy wiesz ile trwa sekund średnio dotarcie oleju 15W40 w górne części silnika ?? To Ci powiem trwa to około 45 sekund. Zakładając że podjeżdżasz do sklepiku osiedlowego gdzieś to nie masz smarowania i tak kacisz silniczek. Tak wiec zmieniaj, a tutaj fajnie "pablosan" podpowiedział ci że jak mechanik będzie mówił o rozszczelnieniu silnika na 10W to go olej tym olejem 15W :)

Masła na korku przy odcinkach 10 km, będzie zawsze zwłaszcza przy chłodnych dniach, a gdy nagle przegonisz autko 200/300 km to może zawalić cały korek bo wygoni ci to z silnika., a więc więcej przegonki i to takiej energicznej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...