Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B6 AWX] Turbosprężarka z przebiegiem 210 tyś km - wymieniać czy jeździć ?


Jawor

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Mój murzyn wyjeździł już 210k km z czego ostatnie 40k po czipie. Właśnie jestem w trakcie wymiany „wyślizganego” sprzęgła i koła dwumasowego no i zastanawiam się czy nie wymienić przy tej okazji turbiny. Daje ona już pewne objawy zużycia ale nie są one bardzo intensywne tzn.:

1) Od pewnego czasu pojawia się dźwięk opisany w temacie:

http://www.a4-klub.pl/smf/b6_awx_niepokojacy_dzwiek-t17053.0.html

no ale niestety nie wiadomo czy jest to niebezpiecznne.

2) Turbinka wydaje też trochę inny metaliczny (drgający) dźwięk przy wzroście obrotów (wyraźny przy butowaniu). Wcześniej też występował, ale znacznie ciszej.

3) Ostatnio zaczął mocniej dymić, (mimo że na zewnątrz cieplej) szczególnie przez pierwsze 20 min jazdy, ale dym ma kolor jasno szary także nie wiem czy to wina turbo. Nie są to wielkie tumany także jest to do wytrzymania.

I tu pytanie czy już czas na wymianę czy jeździć aż się wysypie i wtedy zakupić nowe lub regenerowane.

Moje wątpliwości są duże szczególnie dlatego że wydaje mi się (subiektywnie) że autko nadal trzyma moc a jest jej nie mało 178KM i 388Nm nadworny tuner Rogalotti się postarał (równy wykresik) :). No i VAG nie wywala jeszcze żadnych błędów związanych z turbo, ale nie wiem czy traktować taki test (przy stojącym aucie) poważnie.

Jeżeli do wymiany to regenerować czy kupić nowe a może kupić regenerowane?

Mój mechanik poleca mi regenerację. W Bydgoszczy ponoć są jacyś spece co robią to dobrze. Ale obawiam się, że po regeneracji zmienią się parametry i program nie będzie się już tak spisywał. Chyba że się mylę?

Także jestem w kropce i proszę o radę szanowne grono A4 maniaków.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Generalnie jest tak że jak się zwali turbawka to różnie może być - wszystko zależy od stopnia uszkodzenia elementu sprężarki. Ja wymieniałbym wcześniej zanim sprężarka się wysypie.

Co do regeneracji to interesowałem się niedawno tematem i sprawa wygląda tak, że jak nie planujesz używać auta przez dłuższy czas to możesz zrobić regeneracje ( wymienia się tzw. zestaw naprawczy - łożyska, uszczelniacze ) jednak to nigdy nie będzie to samo co nowa turbawka i z pewnością nie pociągnie dłużej.

Koszt regeneracji jest różny - można zrobic za 700 albo 1500. Z robocizna itd wyjedzie średnio z 1500.

Nową Turbine do AWX'a kupisz za 2000 pln wymiana 300 pln i masz spokój na kolejne 200 kkm :th:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nowa spreżarka też się może wysypać wcześniej..ceny nowej zaczynają się od 1200 w góre..najlepiej szukaj jakieś od 2.0tdi 170...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nowa spreżarka też się może wysypać wcześniej..ceny nowej zaczynają się od 1200 w góre..najlepiej szukaj jakieś od 2.0tdi 170...

podejdzie plug&play w miejsce AWX/AVF?? Co da zalozenie takiego turbo?? Konieczna bedzie korekta softu (co w przypadku gdy jest seria - soft bez modyfikacji)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nowa spreżarka też się może wysypać wcześniej..ceny nowej zaczynają się od 1200 w góre..najlepiej szukaj jakieś od 2.0tdi 170...

podejdzie plug&play w miejsce AWX/AVF?? Co da zalozenie takiego turbo?? Konieczna bedzie korekta softu (co w przypadku gdy jest seria - soft bez modyfikacji)

podejdzie .... [ma byc od silniku wzdluznego] ... bez korekty bedzie dmuchac jak seria ...

[jezeli ma byc seria to po co zmieniac na wieksza ?] :naughty:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jezeli ma byc seria to po co zmieniac na wieksza ?

mody na razie nie sa planowane ale jak juz sie turbo wymienia to mozna pomyslec o zapasie na przyszlosc :naughty:

wieksza = bardziej wytrzymala??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do ilu kucy mozna podciagnac taka turbinke z 2.0 TDI 170KM ?? zrobi sie 210KM :shocked: a moze wiecej :slina: ?? A co z kolektorem bedzie pasowala do kolektora AWX naprawde bedzie plug&pley

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do ilu kucy mozna podciagnac taka turbinke z 2.0 TDI 170KM ?? zrobi sie 210KM :shocked: a moze wiecej :slina: ?? A co z kolektorem bedzie pasowala do kolektora AWX naprawde bedzie plug&pley

Ok 200KM jak najbardziej do osiagniecia. Pasuje na kolektor p&p. Jedyny problem to znalezienie takiej....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

rob555 a jak tam sprawa sprzegla bo seryjne od AWX przy 200KM to nepeno nie da rady jakis spiek czy cos innego ?? jakie koszta takiego sprzegla ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

spiek ok. 600zł (zależy w jakim stanie jest sprzęgło, może być troche taniej)..ja polecam wzmocnienie sprzęgła ale wtedy noga będzie bolała..lub jednomas założyć..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak zrobisz plasko 380Nm to seryjne sprzęgło da rade nawet ponad 200KM a więcej NM nie potrzeba w ośce bo potem są tylko problemy z trakcją.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czytajac ten watek i ten http://www.a4-klub.pl/smf/b6_awx_zmiana_turbosprezarki_na_wydajniejsza_opinie-t25094.0.html;all= mozna dojsc do wniosku ze najlepiej jest wymienic turbo na to od 2.0TDI 170KM i ze ciezko taka turbine zdobyc.

1. W jakich samochodach byla montowana taka turbina?

2. Kto jest producentem (Gerret, KKK, inny) i jaki ma symbol taka turbina (symbol producenta i VAG)?

3. Z jakimi oznaczeniami silnika wystepowala?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tam siedzi KKK

do modyfikacji z tą turbina potrzebny jest wiekszy, dużo wiekszy IC bo wszystko bedzie się gotowac

i mądrze napisany program bo wszystko poleci w kosmos

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Turbo było montowane w A4 B7 z silnikiem 2,0 170Km, oznaczenie silnika z tego co pamiętam to BRD. A turbo jest KKK ale oznaczenia nie pamiętam. Ja teraz mysle nad włożeniem GT20 do AWX jest wydajniejsza od tej z BRD i łatwo dostępna. Może ktoś wie ile można na takiej GT20 zrobić max KM??? Zakładam oczywiśćie wymianę IC, PD oraz wydechu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

PD nie trzeba, spokojnie wytrzymują 150 kW

ale zeby załozyć GT20 do AWX-a trzeba troche pogłówkować

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja proponuję jedz Sobie na hamownię i już po problemie ? sama sie wysypie :gwizdanie:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to co udalo mi sie znalezc: taka turbina byla montowana w A4 i A6 2.0TDI, producent KKK, oznaczenia silników BRD i BVA, symbol turbiny 03G 145 702H V350

Jezeli wszystko rozumiem to taka nie podejdzie: http://allegro.pl/item350040969_vw_passat_05_07_2_0tdi_turbina_170km_turbospreza.html

bo jest z kolektorem? W pasku silnik jest montowany poprzecznie??

Czy turbo od 2.0TDI 140KM bedzie rowniez pasowac plug&play do AWX/AVF? Pytam bo moze uda sie kupic takie nowe...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

z 2,0 140 ma taką samą wydajność jak ori z AWX wię nie ma sensu jej montować.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no wlasnie chodzi mi tylko o to czy bedzie pasowala jako zamiennik do AWX/AVF w przypadku gdy nie planuje zadnych modow a stara turbina sie wysypie?

A co z tym turbem od passata?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

z 2,0 140 ma taką samą wydajność jak ori z AWX wię nie ma sensu jej montować.

nawet padaja czesciej ..... :naughty:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...