Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Stuka, skrzypi, puka..


Lo-buz

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, jeszcze w tym dziale nie mialem problemu, wiec czas zaczac.. Otoz, przedwczoraj wjechalem niechacy w zapadnieta studzienke, gruchnelem ale nic sie na pierwszy rzut oka sie nie stalo. Na drugi dzien jechalem i slyszalem jak by stukanie, tylko na prostej drodze i najbardziej przy ruszaniu. Zjechalem na bok, zlapalem za kolo i w lewo i w prawo i zadnych luzow, lekkie ruszanie kierownica i bylo wyczuwalne skrzypienie, wiec sprawdzilem stan plynu do wspomagania a tam full, wiec to nie to.. Powciskalem lewo kolo i skrzypi :facepalm: im mocniej wcisne to slychac charakterystyczne skrzypienie a jak rozbujam jeszcze mocniej to sykniecia amortyzatora. Skrecilem kola na maksa i amortyzator wyglada " na oko " dobrze. Po skreceniu koła wcisnelem jeszcze raz na karoserie i juz nie ma skrzypienia.. Jak myslicie amortyzator czy cos w zawieszeniu ? Od kiedy kupilem samochod tzn od roku jeszcze nic w zawieszeniu nie robilem.. wiec nie znam sie poki co na tym.. za wszelkie rady z gory dzieki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie jakimś dziwnym cudem przesunęła się guma pod sprężyną i też skrzypiało, sprężyna nie leżała na gumie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja u siebie wyczaiłem, że skrzypi guma przy drążku reakcyjnym, skrzypiało właśnie naciskając na błotnik, docelowo psiknąłem smarem w speriu i ucichło. Dobrze jest tak zrobić to wtedy można wykluczyć inne elementy i wymienić tylko te zużyte.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzis bylem u mechanika i wytrzesli mi go, szarpali ale cisza.. co nie zmienia faktu ze dalej cos stuka, ale tylko przy jezdzie na wprost, najbardziej przy ruszaniu i jak jade na luzie.. Po dolach cisza i ladnie wszystko tlumi.. Mechanik obstawia kolo.. zmienie w sobote na letnie i zobacze.. Wszystko ok a jednak nie ok.. wolal bym juz wydac 100 zl i miec cisze niz nic nie wymieniac i sie bujac z pykaniem :facepalm:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, dzis zmienialem kapcie na letnie i sam zobaczylem co i jak w zawieszeniu, w sumie wyglada wszystko na dobre procz na stabilizatory i tak samo wygladaja z obu stron. Z tej ktorej wydostaja sie na postoju skrzypienia i podczas jazdy, szczegolnie na luzie gluche pukania, odczuwalne na budzie.. Fotki strony kierowcy..

DSC04481.jpg DSC04480.jpg

A tutaj filmik nagralem jak skrzypi na postoju..

http://www.youtube.com/watch?v=mPs-tFO3ZPc&feature=youtu.be

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

łączniku stabilizatora jak dla mnie to wymiany się kwalifikują.

a te dźwięki, mi na skrzypienie nie wygląda tylko na pukanie, strzelanie, tak bym to określił. jak dla mnie wahacze, kwestia zlokalizowania który/re.

weź kogoś do pomocy, niech rusza kierownicą, a ty połóż się na ziemi i szukaj, który wahacz może hałasować ( obserwuje jak się ruszają, złap ręką, powinieneś wyczuć który wali. Szczególnie górne łatwo tak sprawdzić. możesz podnieść na lewarku delikatnie auto, zeby łatwiejszy dostęp był.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W tym sek wlasnie jak bylem u mechanika to on byl w kanale i ja machalem kierownica i cisza, zaden wachacz nie halasowal. Owszem laczniki przy okazji zmienie ale czy to one moga tak pukac przy rownej drodze i praktycznie tylko na luzie ? Podczas jazdy stuka to jakby polos tykala.. Hmm.. Z tym zawieszeniem ciezko bedzie dojsc ;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

MAM TO SAMO!!! tylko że z lewej strony, najbardziej słychać to podczas jazdy po tzw. kratownicy lub przy 20-30km/h. u mnie łączniki pomimo że z 99r są jak nowe, sztywne że szok, ja stawiam na któryś z wahaczy tzn. zaraz wstrzyknę im trochę oleju i myślę że powinno pomóc, u mnie objawy się nasiliły po myciu nadkoli na myjni, podejrzewam że gdzieś dostała się woda i teraz skrzypi, dam znać o efekcie moich bojów bo walczę już 4 dzień!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a może maglownica tak strzela?? u mnie przed regeneracją też jakieś dziwne stukania były

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zalałem olejem te wszystkie metalowo-plastikowe tulejki, przejechałem 3km i cisza :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie to jak by zlozylo sie pare sytuacji.. W piatek wpadlem w dziure a w sobote rano mylem samochod. I dopiero w sobote wieczorem jak samochod po myciu postal zaczely sie te stukania, skrzypienia itd. Mam troche starego oleju 10W40 wiec moze poprostu narazie wstrzykne do wachacza, i jak to nic nie da to bede dalej oliwil.. Najgorsze jest to jak nie wiadomo co tak stuka i puka i skrzypi.. Maglownica jakis tam duzych luzow nie ma, ale i bez luzow rowniez nie jest.. Jezdzi sie bardzo przyjemnie i jak mam tylko jakies doly, nierownosci to tlumi swietnie. Tylko na prostej drodze stuka sobie :facepalm:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzisiaj rano w drugim aucie wymieniłem 2 wahacze górne z lewej strony. Stukanie było podobne - padnięte już gumy skrzypiały a do tego stukał trzpień wahacza - ten który wchodzi w zwrotnicę. Po wymianie jest wszystko ok! Pozostał jeszcze luz na końcówce drążka kierowniczego - tej prostej, która jest przy samej maglownicy (słychać jak stuka już). Sprawdź czy przy energicznych rurach kierownicą nie masz stukania i obejrzyj gumy na wahaczach najlepiej podnosząc na podnośniku i ściągając koło a potem brechą lub dużym śrubokrętem poruszaj wahaczami i patrz co się dzieje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...