Skocz do zawartości
IGNOROWANY

320d CR - szarpanie/wahanie pomiędzy 1500-1800 obr.


soolek

Rekomendowane odpowiedzi

:hi:

Problem dotyczy BMW, silnik diesla na Common-Rail.

Uprzedzająć niektóre rady, logów nie mogę zrobić, ale mogę sprawdzić różne rzeczy, tylko muszę wiedzieć co konkretnie :decayed:

Problem jest/był następujący:

w zakresie obrotów 1500-1800 na każdym biegu czuć było lekkie wahania w przyśpieszaniu. Najbardziej odczuwalne na 2 biegu czyli przy mocniejszym dępnięciu w pedał.

Z czasem te wahania były na tyle mocne, że na 5 biegu samochód nie bardzo chciał przyśpieszać w tym zakresie i chyba wzrosło kopcenie, ale nie puszczał chmury sadzy.

Po odłączeniu przepływki problem zniknął, jak ręką odjął. Samochód przyśpieszał równomiernie w całym zakresie, a nawet zaczął żwawiej reagować na niskich obrotach.

Po podłączeniu nowej przepływki ZONK - problem nadal występuje :shock3:. Owszem, szarpanie jest mało odczuwalne i głównie na drugim biegu je czuć, ale jednak.

Jakieś pomysły, co konretnie sprawdzić?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temperatura silnika i otoczenia niestety nie ma tu znaczenia. Zawsze jest taki sam problem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miernik masy powietrza do wymiany. jednak po wymianie musisz go zaadaptowac.

Bez tego parametry nie wrócą w pełni do normy, ponieważ ECU wraz z upływem czasu dostosowuję odzcyty do starzenia się przepływomierza. ECU będzie traktowało przepływomierz jako stary.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmmm?!

Może dzisiaj uda się podpiąć pod kompa, to spróbuję to zrobić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sprawdź też przewody przepływomierza. Innym źródłem przyczyny może być niesprawny EGR.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przewody pobieżnie obejrzałem wczoraj, ale wszystko wyglądało dobrze. Jeszcze się im przyjrzę.

EGR?!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Auto podpięte pod kompa - zero błędów.

Przepływki zaadoptować się INPĄ nie da - brak takiej opcji dla tego silnika.

Niestety, koledzy fachowcami od diesla nie byli, więc nic więcej nie wymyśliliśmy :wallbash:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

EGR?!

Tak zawór recyrkulacji spalin. Oprócz tego przewody podciśnienowe trubinu lub EGR

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Byłem dzisiaj u mechaniora, który robił full przegląd po zakupie. Były usuwane wtedy klapki z kolektora. Kolektor przeczyszczony porządnie i EGR tak samo.

Zajrzeliśmy do EGRu - suchutko, czyściutko. Wężyki od EGR też były wtedy wymieniane.

Według mechaniora mogą to być lekko lejące wtryski?! Miał to samo u siebie się okazuje :disgust:

Idę zapodać Motula do wtrysków - zobaczymy, czy coś to pomoże :eusathink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wtryski w CR bardzo łatwo można sprawdzic, zakładając np menzurki na przelewy. W dobrym warsztacie powinni to spr za mniejwiecej 50 zł...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Problem chyba zdiagnozowany i nie są to na szczęście wtryski :decayed:

EGR czysty, kolektor czysty - czyszczone w wakacje podczas usuwania klapek.

Problemem okazał się elektrozawór sterujący EGRem - samochód dusił się własnymi spalinami :shock3:

EGR chwilowo zaślepiony, trzeba kupić elektrozaworek i powinno śmigać :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...