Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Dźwięk pracującego (męczącego sie) silniczka z okolic środka kokpitu /radia/klimy


a4fan3m

Rekomendowane odpowiedzi

witam,

odkad kupilem samochod (ponad 3 lata) mam podejrzanie dziwny dzwiek z okolic kokpitu okolice przelacznika klimy / radia. Po wylaczeniu silnika, slysze z tych okolic jakis pracujacy, (meczacy sie, nie mogacy zaskoczyc) silniczek, identyczny dzwiek jak czytnik cd kiedy ma problem z odczytaniem plytki. podczas jazdy rowniez sie meczy i slysze to jak scisze radio ;)

po wylaczeniu silnika, ten dzwiek moze wystepowac kilkanascie/dziesiat minut nawet az sie uspokoi.

podejrzwam radio, ale czy po wylaczeniu silnika, wyjeciu cd moze dalej sie meczyc ? plyty nie przeskakuja nic innego sie z radiem nie dzieje.

bledow engine nie ma w vag.

chyba za sa jakies przekazniki za radiem/klima ?

w sumie nie przeszkadza mi to w niczym, ale robie juz duzy remont autka i jak juz wkladam kupe pieniedzy to niech wszystko gra :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

klapy (silniki) klimatronika

sprawdź błędy nie engine ale klimatyzacji, skasuj błędy i zrób nastawy podstawowe

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Opis:

Nastawy podstawowe climatronika

Warunek konieczny.

Przyczyny błędów muszą fizycznie zostać usunięte/ naprawione.

Brak zapisanych błędów w sterowniku.

Podłączasz VAG

Uruchamiasz silnik.

Włączasz klimę na tryb AUTO:

Wchodzisz w adres Klimatycacji [08] ewentualnie inny adres dotyczący klimatyzacji.

Następnie [07] Kodowanie >>> Wpisujesz wartość i potwierdzasz.

Teraz nie zamykając programu (nie rozłączając się z samochodem) odczytujesz błędy klimy i

usuwasz je, jeśli się pojawiły.

Następnie przechodzisz do Basic Settings.

Silnik nadal MUSI pracować >>> klima musi być włączona na tryb AUTO.

[04] - Basic Settings >>> Potwierdzasz

Wpisujesz numer grupy 001

Czekasz i obserwujesz a przede wszystkim słuchasz.

Wszystkie silniczki sterowania przejadą sobie od jednego końca do drugiego, żeby poznać pozycje krańcowe.

Po zakończeniu na ekranie pojawiają się w każdej pozycji "0" (zera).

Jest to znak, że nastawy podstawowe zakończyły się.

Kodowanie na przykładzie mojego rekina - B6 Avant 2003 >>> Czyli jeżeli masz avanta, bez podgrzewanej elektrycznie przedniej szyby i bez szyberdachu

to kodowanie jest 00000.

* 00?xx: Chassis

o 0 = Sedan/Avant

o 1 = Cabrio

* 00x?x: Heated Windshield

o 0 = Heated Windshield not installed

o 1 = Heated Windshield installed

* 00xx?: Sunroof

o 0 = No Sunroof OR Normal Sunroof

o 1 = Sunroof with Solar Cells

Kodowanie sterownika klimatyzacji zależne jest od : samochodu i silnika oraz roku produkcji.

Nie ma uniwersalnego kodowania dla wszystkich aut.

A więc tak. Dla tego samochodu kodowanie climatronika to 00040.

Zaczynamy:

Warunek konieczny. Exclamation

Przyczyny błędów muszą fizycznie zostać usunięte/ naprawione.

Brak zapisanych błędów w sterowniku.

Podłączasz VAG

Uruchamiasz silnik.

Włączasz kllimatyzację w tryb AUTO:

Wchodzisz w adres 08 AC/ HVAC lub inny opis dotyczący klimatyzacji.

Dalej 07 Kodowanie

Wpisujesz wartość i potwierdzasz.

Teraz nie zamykając programu (nie rozłączając się z samochodem) odczytujesz błędy klimy, usuwasz je, jeśli się pojawiły i przechodzisz do Basic Settings.

Silnik musi nadal pracować, i klima być włączona w tryb AUTO.

04 - Basic Settings n

Potwierdzasz n

Wpisujesz numer grupy 001 n

Czekasz i obserwujesz oraz słuchasz. n

Wszystkie silniczki sterowania przejadą sobie od jednego końca do drugiego, żeby poznać pozycje krańcowe.

Po zakończeniu na ekranie pojawiają się w każdej pozycji zera (0).

Jest to znak, że nastawy podstawowe zakończyły się.

Jeszcze raz dla pewności odczytujemy błędy i kończymy pracę VAG-a.

Od tej chwili możemy cieszyć się ponownie prawidłową pracą naszej automatycznej klimatyzacji.

UWAGI:

Kodowanie sterownika jest zależne od samochodu i sillnika oraz roku produkcji. Nie ma uniwersalnego kodowania dla wszystkich aut.

Jeśli ktoś nie rozumie tej instrukcji to proponuje nie zabierać się samodzielnie do zabawy VAG-iem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A tam nie ma jakiegoś wiatraczka? Bo u mnie też to jest, myślałem że to wiatraczek się załącza na klimtroniku, która ma chłodzić układ elektroniczny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja miałem podobny problem z dziwnymi dźwiękami z okolic silniczków klimy. Po wyłączeniu auta pojawiał się dźwięk jakby skrzypiały stare drzwi od szafy:) Wyjąłem schowek od strony pasażera i popsikałem zwykłym wd40 we wszystkie mechanizmy i jak ręką odjął, minął rok i dalej cisza. Może Tobie też pomoże.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mam podobne dźwięki z okolic schowka, zrobie to samo i dam znać.

ps dzięki Dranek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A tam nie ma jakiegoś wiatraczka? Bo u mnie też to jest, myślałem że to wiatraczek się załącza na klimtroniku, która ma chłodzić układ elektroniczny.

Jest wiatraczek, ale nie jest do chłodzenia elektroniki tylko to pomiaru temp.powietrza.

U mnie był trochę brudny, wyczyściłem i nasmarowałem, aby się do niego dostać trzeba rozebrać klimatronik na części pierwsze

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...