Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Problem z wyciekiem - kto pomoże co to za część ??


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

Zauważyłem ostatnio, że z mojego kochanego autka coś lekko kapie olej.

Otworzyłem maskę i zauważyłem, że po prawej stronie silnika,

są jakieś węże i takie jakby kostki . Z jednej z nich ( chyba ) jest wyciek.

Czy ktoś wie co to jest.

Dodam miejsce :

stojąc przodem do maski ( prawa strona - u góry. tak jakby jakieś odejście od silnika ? Kolektor ?

Załączam foto mniej wiecej z tą częścią. ( niestety niewiem czemu nie mogę dodawać załączników :(

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/45c030279dd1ddee.html

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/765c099562399bba.html

Czy wiecie co to jest ? Jak to naprawić ? I czy trzeba nową część kupić ? Czy tylko uszczelnienie ?

Pozdrawaim,

---------- Post added at 22:24 ---------- Previous post was at 22:18 ----------

Drugie pytanie to jak dodawać załączniki tak jak to było dawniej ?

Mam w "Uprawnienia umieszczania postów" :

Nie możesz dodawać załączników

Opublikowano

Trochę nie jasno to wyjaśniłeś :eusathink: a co do dodawania zdjęć,to robisz to tak-wygoogluj POSTIMAGE.ORG jak otworzysz to przesyłasz zdjęcie z kompa,kopiujesz link bezpośredni zdęcia,potem w odpowiedzi na post masz taką ikonkę INSERT IMAGE klikasz i wklejasz link bezpośredni i gotowe :dancing:

Opublikowano

To teraz ten problemik z wyciekiem :) Nie wiem co to jest ale tak jakby rura która ma na prawo i na lewo jakby takie prostokątne kostki metalowe ? I coś z kapturkiem też tam nachodzi i jedna gruba rura czarna ( gumowa ) odchodzi w dól .

Wiem, że nie jest to jasno opisane :( Ale taka jest moja wiedza

Opublikowano

wrzuć fotografię z większej odległości.

Opublikowano

Nie jestem pewien,bo zdjęcia są niewyraźne obstawiałbym wyciek spod zaworu EGR :eusathink:

Opublikowano

najprawdopodobniej standardowo ze złacza tego o to złacza układu powietrza doładowanego... wymiana o-ringu na przewodzie może pomóc lecz nie na długo ponieważ na tych przewodach wycierają sie "zęby"którymi zabezpieczony jest przewód przez tą "zawleczke" lub nieszczelnosc na łączeniu silnika klapy kolektora ssącego.

Opublikowano

Wiecej zdjec :

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/1b1f99ea002252d5.html

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/b35c992bd1007f4e.html

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/53800db73c181b87.html

Jeśli to ten simering ? to czy znacie numer seryjny aby to zamówić. Dodam, że to taka prostokątna jakby kosta metalowa. NA 1 zdjęciu jest on pod takim okrągłym elementem.

Jesli nie simering to co kupić ? Cały przewód ? Jesli chodzi o ten gumowy wąż to tam jest taka zapinka jakby z drutu i ona wg mnie jest ok , tzn z niej wycieku nie ma.

Pozdrawiam

Opublikowano

olej mogł sie dostac do elektrycznego silnika przpustnicy a tu juz nic nie uszczelnisz tylko cały mechanizm klapowy jest do wymiany.... najlepiej to wszystko umyc dokładnie pojedzic obserwowac gdzie sie pojawi... bo bez sensu bedzie wymianiac elementy z dobrych na nowe...

Opublikowano

Kolego odkręć przepustnicę i egr jest pewnie zawalony syfem,skręcone jest to na kilka śrub imbus nr6 chyba,już to przerabiałem w swoim BLB.Poczyściłem skręciłem spowrotem i jest ok.Spróbuj najpierw tak bo najłatwiej to sprawdzić :wink:

Opublikowano

To jest klapa gasząca. Olej jej raczej nie powinien zaszkodzić i zawsze w środku będzie. Ale możesz to rozebrać uważając żeby się mechanizm wśrodku nie rozleciał, wyczyścić i uszczelnić żeby nie ciekł.

Opublikowano

Ok to mozecie dać zdjęcie albo na moich zaznaczyć jak zdemontować przepustnice i zawór EGR ?? Niewiem co tam odkręcać a co nie ?

Generalnie nie czuje jakoś spadku mocy więc czy to możlwie aby EGR był zawalony olejem ?

Jesli to ta klapa gasząca to być może wystarczy ją uszczelnić :) ( jeśli tak to czy idzie tam jakaś orginalna uszczelka to bym ją zamówił ?

Ewentualnie jest ktoś z Wwy lub okolic co móglby mi przy tym pomóc ? Mam na myśli EGR i przepustnice i jak coś uszczelnienie tej klapy gaszącej.

Z góry dzięki

---------- Post added at 10:25 ---------- Previous post was at 10:14 ----------

Wygląda mi to na tę klapę. Jeszcze nie mam błędu na liczniku aczkolwiek nie mam Vaga aby podpiąć. Czy jest ktoś z Wwy co może z tym tematem poratować.

Wydaje mi się, że dobrze by było to jak najszybciej naprawić aby potem uniknąć większych kosztów.

Pozdro i dajcie znać co i jak.

Opublikowano

Musisz podnieść śrubokrętem zawleczkę węża turbiny i odłączyć wąż, potem odłączasz przewód idący do klapy, potem bierzesz torxa chyba T30 i odkręcasz 3 śruby, które mocują moduł klapy i możesz go wyciągnąć na stół. Teraz szmatką i odrobiną ropy czyścisz klapę z mazi i oleju które się tam nagromadziły. Bierzesz mniejszego torxa i odkręcasz śrubki z plastikowej obudowy i delikatnie zdejmujesz, bierzesz szmatkę i usuwasz nadmiar oleju (nie musi być 100% suchy, olej mu nie przeszkadza). Jeśli stara uszczelka jest uszkodzona to możesz użyć silikonu do uszczelek.

Przy jednej robocie dobrze też oczyścić EGR'a. Torx do śrub ten sam.

Aby ułatwić sobie dostęp to warto poluzować rurę idącą z chłodnicy, odkręcając 3 śruby kluczem 10.

Opublikowano

A czy jak odchacze tę obejme od węża turbo to potem moge jeszcze raz ją użyć > Czy to jednorazówka ? i kupić nową ?

Bo zastanawiam co zakupić zanim się za to zabiorę :)

Pozdro

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...