Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Ocena komfortu na zawieszeniu S-line 1BE na 235/45 R17


Tomcast

Rekomendowane odpowiedzi

Komfort na Polskich drogach to może i jest ale jak się jedzie Allroadem z profilem 65 :-) Obniżone zawieszenie, koła 18', niski profil.. jedyny + to wygląd, reszta to udręka, nie oszukujmy się :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy na feldze R17 oponka o rozmiarze 225x50 nie będzie obcierała w B6?

jak chcesz profil 50 to szerokość 215 ,przy 225/50/17 będzie duży balon obcierać nie powinno

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Takie kółka mam zamiar kupić:

Allegro.pl - Więcej niż aukcje. Najlepsze oferty na największej platformie handlowej.

a taka jest dla nich alternatywa wrazie kipeskich opinii na nasze drogi:

motoAllegro

co o nich myślicie?

Ja bym proponował takie:

http://emay.ws/forum/00004.jpg

I tak wyglądają na furze:

http://emay.ws/forum/00001.jpg

co to jest za model felgi jeśli można wiedzieć?

czy większe felgi powiedzmy 18" mają jakiś wpływ na skrzynię biegów? W sensie czy nie dostaje ona bardziej w d***?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak rozmiar felgi moze miec wplyw na skrzynie ? ze opor wiekszy i naped bardziej dostaje ? nie ma takiej opcji, w tym wypadku 18 nie bedzie miala zadnego wplywu na skrzynie ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy rozmiarze 235/45/17 i ET45 zauwazylem ze na ostrych zakretach w prawo ociera mi opona z tylu po lewej stronie o flansze amora, chce dac dystans 10 mm i teraz pytanie czy 235/45/17 ET35 przy szerokosci felgi 7,5J nie bedzie obcierac o nadkola ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Komfort na Polskich drogach to może i jest ale jak się jedzie Allroadem z profilem 65 :-) Obniżone zawieszenie, koła 18', niski profil.. jedyny + to wygląd, reszta to udręka, nie oszukujmy się :-)

Jaka udręka ? Bez jaj.... Auto trzyma się wyśmienicie, nie ma przechyłów na zakrętach. Można wchodzić po 120-140km/h i nic sie nie dzieje.

Na kołach 16'' są takie przechyły że człowiek może spanikować w zakręcie przy dużo niższej prędkości. Do tego na dużym balonie 205/55/16 nawet potrafi sie auto zabujać w zakręcie, w tym sensie że dobije na przechyle i odbija, a człowiek ma wrażenie że musi sie złapać boczka od drzwi. Wyczuwałem to dosyć konkretnie na 16''. Nawet rozmawiałem o tym ostatnio z kolegą co jeździ co prawda B5 ale ma takie same odczucia.

225/45/17 lub 235/45/17 ew. 225/50/17 to są przyzwoite rozmiary dla A4 B6.

Zmieniłem teraz na 225/40R18 leciutko komfort spadł ale prowadzenie na dobrej nawierzchni to jest bajka, cud -miód. Do tego dochodzi brak przechyłów na zakrętach. (zawieszenie 1BE) Nie ma konieczności dohamowywać przed zakrętem. Wchodzi sie w łuki na wiejskich dróżkach nawet na tempomacie po 120km/h i nawet nikt z pasażerów z tyłu nie zajęknie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale macie dylemat :P od od 4 lat jeżdżę na niskoprofilówkach... od 2 lat na 19" i nie narzekam, moja babcia, dziewczyna, rodzina też nie :). Wygląda "gorzej" niż jest naprawdę. Po przejażdżce ze mną na ogól takie marudy co w swoich jeżdżą na balonach 65 są w szoku, że jest w miarę przyzwoicie.

Ale są pewne fakty które mogą przemawiać za mniejszą felgą.

- trzeba jeździć ostrożnie. Jeśli ktoś twierdzi, że ma wypasione zawieszenie i może jeździć 50-60km/h po wertepach to nawet 13" bym mu nie polecił.

- na kostkach jest o wiele głośniej, ale na to też duży wpływ ma szerokość kapcia.

Ktoś powie, że krawężniki? Pff 1 raz w życiu zarysowałem felgę. Teraz już potrafię podjeżdżać pod każdy krawężnik :D

Tak samo trwałość? 19" po 2 latach są idealnie proste. Lepsze niż moje stalowe 16". Trzeba kupić dobrą felgę. Natomiast poprzednie 18" to była katastrofa. Już ich nie prostowałem.

Na zimę mam 16" i jest fajniej, ale tak zbyt "gumowo" miejscami :) chociaż fajnie cichutko spod kół. To najlepszy dla mnie plus w mniejszych felgach.

A tak poważnie. 18" Polecam, bo do świetny stosunek komfortu do lansu. 17" pozostawiają niedosyt. A 19" to już sam lans z resztami przyzwoitości ;)(na mniejsze i tak nie zmienię,bo mi się podoba). 20" to laweta.

Teraz mam 235/40/R19 i też nie jest źle w porównaniu do 255/35/R19. Zdecydowanie lepiej zainwestować w ciut większy profil kosztem szerokości która i tak jest duża.

Mowa oczywiście o B6/7 bo dla B5 max 17".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...