Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 AFN] Prośba o analizę logów dieselka


mozilla

Rekomendowane odpowiedzi

Hey :th:

W dniu dzisiejszym dorwałem kabelek i po raz pierwszy coś zlogowałem :mysli:

Ponieważ zrobiłem to po raz pierwszy to podejrzewam że nie ma wszystkiego i jest nie logicznie złożone, więc proszę o konstruktywną krytykę i podpowiedź co jeszcze zrobić :rolleyes:

Do dzieła

podstawowe auto skan:

VAG-COM Version: Release 311.2-N


Chassis Type: 8D - Audi A4 B5
Scan: 01,02,03,08,15,17,25,35,45,55,56

Address 01   -------------------------------------------------------
 Controller: 028 906 021 CE 
 Component: 1.9l R4 EDC  00SG 0803
 Coding: 00002
 Shop #: WSC 06325
1 Fault Found:
00575 - Intake Manifold Pressure
     17-10 - Control Difference - Intermittent
Readiness: N/A

Address 03   -------------------------------------------------------
 Controller: 4D0 907 379 D 
 Component: ABS BOSCH 5    4174
 Coding: 0265108005 
 Shop #: BB 34174
No fault code found.

Address 08   -------------------------------------------------------
 Controller: 8D0 820 043 H 
 Component: A4-KLIMAVOLLAUTOöAUT
 Note: Excessive Comm Errors

Skipping Address 15-Airbags

Address 17   -------------------------------------------------------
 Controller: 8D9 919 033 A 
 Component: B5-KOMBIINSTRUMENT D08
 Coding: 00140
 Shop #: WSC 00001
No fault code found.

Address 25   -------------------------------------------------------
 Controller: 4A0 953 234 F 
 Component: IMMO AUZ9Z0T4809592 D77
 Coding: 00000
 Shop #: WSC 22641
No fault code found.

End  -------------------------------------------

Według moich analiz wynikło że coś z czujnikiem na rurze dolotowej, zlokalizowałem ten czujnik wtyczką poruszałem i na razie nie ma tego błędu.

Sprawa tworzenia logów :mysli:

na postoju rozgrzany silnik

000

003

004

009

011

Podczas szukania prostej na logi dynamiczne miałem wrażenie że coś w ok 3000obrotów przymuliło

Dynamiczne mam nadzieję że dobrze wykonane

003

oraz 011

Proszę o informację czy da się coś wywnioskować z tych tabelek :wink4: bo dla mnie to :no: bardzo czytelne.

Jeżeli coś trzeba wykonać jeszcze nie widzę problemu jutro dokonam pomiarów.

-----------------------------

PS

Zmieniłem na linki do złych wyników bo nie mogę na to patrzeć co zamieściłem wstyd mi ale pozostawię dla potomnych by wiedzieli że tak nie wolno

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

00575 na pewno nie był spowodowany brakiem styku na czujniku ciśnienia doładowania ;)

N75 szaleje, lub masz problemy z podciśnieniem (vacum, wezyki, lub akumulator ciśnienia).

Mimo praktycznie zerowego overboost`u , regulacja ciśnienia doładowania fatalna ... :(

Wrzuć jeszcze statyczne 013.

PS: naucz się robić logi ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

PS: naucz się robić logi ;)

Robić logi jak logi, ale ja bym się poduczył trochę obsługi Excela, bo ja nie wiem jak można nie widzieć, że część danych jest zamieniona na daty :wink4:.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

statyczne logi do doopy ... !!!

[poczytaj instrukcje robienia logow-jest podklejona]

brak kompletu dynamicznych ....

auto ma katalizator .... ?

standardowy problem : sterowanie dalodowaniem lezy i kwiczy a i turbo budzi sie jak z zimowego snu ... :naughty:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hey :th:

Dzięki za odzew jestem zielony w tej materii jak trawa za oknem :rolleyes:

Od wczoraj studiuję zawzięcie materię i dzisiaj dokonam jeszcze raz pomiarów.

wieczorem zamieszczę wyniki mam nadzieję że dobrze już zrobione..

A to jak byśmy się spotkali w majowy wekend :hi:

beer_above_clouds.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak nie dasz rady podjedź do mnie pomoge ci zrobić i wkleić logi jak należy, pozdrawiam :th:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hey :th:

Mam nowe odczyty hm mam nadzieję że zrobione dobrze

Statycznie zgodnie z opisem:

000.png001.png

============================================================================================

============================================================================================

003.png004.png

============================================================================================

============================================================================================

007.png013.png

============================================================================================

teraz zgodnie z opisem jaki jest w instrukcji ale tu miałem problemy próby wykonałem i nie jestem pewien czy są prawidłowe:

grupy Basic Settings: 000, 003, 004, 011:

- grupa 000 > basic settings: logować całość przez ok. 20s;

- grupa 003 > basic settings: logować całość przez ok. 50s [zawór recyrkulacji spalin [EGR] będzie się cyklicznie otwierać i zamykać];

- grupa 004 > basic settings: logować całość przez ok. 50s [pompa będzie się cyklicznie przestawiać].

W przypadku tej grupy ważne jest, by wcisnąć przycisk LOG w chwili, gdy nastawnik ustawi się na Late [będzie to widać w polu drugim], a następnie, natychmiast rozpocząć logowanie przyciskiem START

BS000.pngBS003.png

============================================================================================

============================================================================================

BS004.png

Tu przy 011 basic settings pojawiło się coś takiego, grupa 001, 003, 004, zrobiona vagiem 409 ale coś ;) program szwankował.

Jak są bardzo ważne to postaram się je jakoś wycisnąć :wallbash:

011blad.PNG

to wersja 311.2

interfa.PNG

TERAZ DYNAMICZNE:

000d.png001d.png

============================================================================================

============================================================================================

003d.png004d.png

============================================================================================

============================================================================================

008d.png010d.png

============================================================================================

============================================================================================

011d.png

To wszystko, starałem się wykonać zgodnie z instrukcją :mysli:

teraz pytania koledzy

Czy dobrze wykonałem?

Czy dobrze je przedstawiłem ?

Jakie wnioski o kondycji ?

Co jeszcze sprawdzić ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

-kat wtrysku do korekty

-dawka paliwa na wolnych obrotach za mała

-uklad wtryskowy znosny

-masz pecherzyki pow w ukladzie paliwowym [sprawdz szczelnosc/kiedy wymieniales filtr paliwa]

-twoj sterownik nie obsluguje 011 BS

-wymien filtr powietrza/przeplucz lmm

-wywal katalizator jak masz

-sprawdz szczelnosc podcisnien od zaworka N75 i jak masz mozliwosc to go podmien na nowy [chociaz po wywaleniu katalizatora nie bedzie chyba takiej potrzeby :wink4:]

to by bylo na tyle .... :wink4:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Turbo dmucha zdecydowanie za słabo winny za to może być zapchany katalizator. Po za tym przepływka jest słaba i przez nią jest ograniczona dawka na wysokich obrotach. Wymień filtr powietrza i przeczyś przepływke.

Po za tym napewno kąt wtrysku jest źle ustawiony i musisz go poprawić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hey :th:

Dzięki za diagnozę :notworthy:

Zabieram się za robotę wytyczne :

-kat wtrysku do korekty

-dawka paliwa na wolnych obrotach za mała

-uklad wtryskowy znosny

-masz pecherzyki pow w ukladzie paliwowym [sprawdz szczelnosc/kiedy wymieniales filtr paliwa]

-twoj sterownik nie obsluguje 011 BS

-wymien filtr powietrza/przeplucz lmm

-wywal katalizator jak masz

-sprawdz szczelnosc podcisnien od zaworka N75 i jak masz mozliwosc to go podmien na nowy [chociaz po wywaleniu katalizatora nie bedzie chyba takiej potrzeby :wink4:]

to by bylo na tyle .... :wink4:

Witam ponownie :th:

Zalecenia wykonałem zgodnie z założeniem.

Katalizator wybity koszt 50PLN w zakładzie tak jak myślałem że będzie problem z odkręceniem. Nowe śruby maść na uszczelkę itd.

Kąt wtrysku poprawiony teraz w granicy tolerancji. Siłami własnymi

dawka paliwa na wolnych obrotach poprawiona choć nie udało mi się ustawić w granicach

W VAG-COM wybieramy:

1-Engine -> 11-Login (wpisujemy login 12233 i zatwierdzamy) -> 10 Adaptation

W Adaptation grupa 1 odpowiada za dawkę (standardowa wartość 32768)

była ustawiona wartość 32768 kilka prób i najlepszy wynik jaki udało mi się uzyskać to podniesienie wartości do 32778 chyba? jak się nie pomyliłem nie wiem co jest grane z tą dawką.

Przepływomierz wyjęty przeczyszczony a wrażliwe instrumenty popsikane tym co na fotce. Nowy filtr powietrza.

sprey.png

Zaworka N75 nie ruszałem

_________________________________________________

Logi Statyczne:

000_s.png001_s.png

_________________________________________________

002_s.png003_s.png

_________________________________________________

004_s.png005_s.png

_________________________________________________

008_s.png010_s.png

_________________________________________________

011_s.png013_s.png

_________________________________________________

STATYCZNE BS

_________________________________________________

000_bs.png003_bs.png

_________________________________________________

004_bs.png

_________________________________________________

DYNAMICZNE

_________________________________________________

000_d.png001_d.png

_________________________________________________

003_d.png004_d.png

_________________________________________________

008_d.png010_d.png

_________________________________________________

011_d.png

_________________________________________________

:gwizdanie: uzbierało się tego :cool:

:a4fan: teraz zbiera się ładnie do jazdy, mam wrażenie że ciszej chodzi :mysli:.

Mam prośbę do braci by zobaczyć czy wszystko OK z silnikiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

- dawka paliwa do regulacji powinno byc 3,5 mg/R a najlepiej ustawic 2.2

- jesli przed wykonaniem 003 stat byla przegazowka to EGR do czyszczenia.

- na moje oko nadal jest powietrze w paliwie..... albo niech mnie ktos poprawi

Reszta OK

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hey :th:

- dawka paliwa do regulacji powinno byc 3,5 mg/R a najlepiej ustawic 2.2

- jesli przed wykonaniem 003 stat byla przegazowka to EGR do czyszczenia.

- na moje oko nadal jest powietrze w paliwie..... albo niech mnie ktos poprawi

dawkę ni w ząb nie mogę zmienić posiłkowałem się tym tematem

http://www.a4-klub.pl/smf/empty-t10316.0.html;highlight=dawka+paliwa

jak nastawiam zgodnie z opisem czyli zwiększając wartość to dawka się nieznacznie podniosła (co widać na logu) ale jak nastawiłem max wartość na plus to dawka dalej była w granicy ok 9 mg/R. Nie wiem co jest grane.

Sprawa powierza w paliwie to jest jakiś sposób sprawdzenia ? wszystkie przewody mam nie przejrzyste. Chyba że jakiś podciąga powietrze :mysli: ale by było widać bo pocił by się.

Jaki jest sposób sprawdzenia?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hey :th:

- dawka paliwa do regulacji powinno byc 3,5 mg/R a najlepiej ustawic 2.2

- jesli przed wykonaniem 003 stat byla przegazowka to EGR do czyszczenia.

- na moje oko nadal jest powietrze w paliwie..... albo niech mnie ktos poprawi

dawkę ni w ząb nie mogę zmienić posiłkowałem się tym tematem

http://www.a4-klub.pl/smf/empty-t10316.0.html;highlight=dawka+paliwa

jak nastawiam zgodnie z opisem czyli zwiększając wartość to dawka się nieznacznie podniosła (co widać na logu) ale jak nastawiłem max wartość na plus to dawka dalej była w granicy ok 9 mg/R. Nie wiem co jest grane.

Sprawa powierza w paliwie to jest jakiś sposób sprawdzenia ? wszystkie przewody mam nie przejrzyste. Chyba że jakiś podciąga powietrze :mysli: ale by było widać bo pocił by się.

Jaki jest sposób sprawdzenia?

Trzeba bedzie ustawic dawke poruszajac nastawnikiem... gdyz wynika z tego ze za pomocą VAG a nie starcza zakresu.

Co do powietrza w paliwie... nie mam do konca pewnosci poczekaj niech to jeszcze ktos potwierdzi albo zaprzeczy. :th:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hey :th:

Dzisiaj kupiłem nowe przewody gumowe do zaworków koszt nie wielki to wymieniłem wszystkie.

Na deser jako ostatni wymieniłem ten :rolleyes:

zaworek.jpg

Auto odpaliłem i wszystko ok :naughty:

i oglądając tą rurkę :shocked: w miejscu gdzie jest strzałka siedział śrut z łożyska i blokował rurkę.

co jest grane?

Jaką wersję obrać ? :mysli:

z śrutem czy bez?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hey :th:

co jest grane?

Jaką wersję obrać ? :mysli:

widac ktos zaslepil EGR ...

wywal kulke ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...