Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Auto mocno dymi, pluje olejem z wydechu., zwiekszone zurzycie oleju!!!


elprezidentee

Rekomendowane odpowiedzi

Witam serdecznie mam nie lada problem. Miałem w zeszłym roku generalny remont silnika po tym jak w moim audiku padła pompa olejowa komputer wywalił oil presure w efekcie auto holowane do polski do naprawy. Warsztat samochodowy wymienił prawie wszystkie części w silniku łącznie z wałem korbowym panewki, przeróbka pompy olejowej regeneracja turbo i na końcu wymiana rozrządu. Podobno z tego co zostało z mojego silnika to wtryski oraz kilka innych rzeczy. Problem w tym że niecałe 3 tygodnie po remoncie z rury wydechowej zaczęło mocniej kopcić. Nie byłem pewny czy to normalneto bo zimą większośc diesli dymi mocniej. Zaniepokoił mnie również dziwny zapach spalenizną z wydechu i w rezultacie duże zużycie oleju. Po przejechaniu 1200km miałem już rezerwę w oleju. W warsztacie którym naprawiałem auto nie sa w stanie postawic diagnozy przez telefon a ze mieszkam 1000km dalej nie jestem w stanie z dnia na dzień zajechac i zdiagnozować błąd.

Teraz dodatkowo do ostrego dymienia które widac najczęściej przy dodawaniu gazu lub podczas ruszania ze świateł(chmura dymu) doszły krople oleju rozpryśnięte na tylnej części auta oraz w rurze wydechowej. Dodam ze podczas odpalania auta nie ma dymienia a podczas jazdy w mieście jest ono zauważalne ale cyklicznie, po jeździe na autostradzie przy prętkości około 100/120/h dym jest cały czas, kolor nie jestem pewny raczej siwy zimą był ciemniejszy.

Tak więc:

-kopcenie z rury wydechowej

- zapach spalonego oleju

- krople oleju na tylnej części samochodu

-znaczne zurzycie oleju

-brak problemów z odpalaniem

-brak problemów na biegu jałowym(szarpanie przygasanie)

-turbo normalnie daje kopa przy dodawaniu gazu.

-brak wycieków oleju przy silniku

Chciałbym zapytać fachowców o poradę co może być przyczyną??? Chce zajechać tym autem do Polski do warsztatu gdzie go naprawiałem, właściciel warsztatu śmiało twierdzi żebym jechał, że oprócz większego zużycia oleju nie powinno się nic dziać, z drógiej strony podejrzewa turbo które było podobno w regeneracji lub ewentualnie problem z uszczelką pod głowicą.

Problem w tym że nie wiem czy taka jazda nie zakończy się jak poprzednio w połowie trasy gdzieś w niemczech na autostradzie

prosił bym o rzetelną poradę czy jestem w stanie pojechać tym autem, jeśli tak to co powinienm wziąść jeszcze pod uwagę, osoby które nie znają dobrze zagadnienia proszę o nie pisanie i tak mimo tego mam nielada problem??? Z góry dziekuję

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

po pierwsze co to za silnik.

---------- Post added at 06:27 ---------- Previous post was at 06:20 ----------

domyslam sie ze chodzi o silnik,, 2.0 tdi, tylko czy 8V czy 16V musilabys wyjasnic, najlepiej podaj kod silnika.

dymienie blekitne z wydechu, duże zuzycie oleju, moze wskazywac na uszkodzone uszczelnienia turbiny. jezeli turbina byla wymieniana otrzymales wadliwa, lub zle zregenerowana. zwiekszone zuzycie oleju moze byc rowniez spowodowane uszkodzonymi uszczelniaczami prowadnic zaworowych, peknieciem pierscienia, glowicy.

skoro przeprowadzono tak rozlegla naprawe, masz na nia gwarancje.

dlaczego remontowales silnik, zamiast go wymienic?

jestes pewien ze z wydechu wydostaja sie krople oleju a nie mieszanina wody z sadza?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

audi a4 2.0 TDI 2005 rok produkcji raczej 8V ale jeszcze sprawdzę. Brak niebieskiego dymu, jest jasno siwy, co do naprawy mechanik stwierdził że lepiej będzie dla mnie jeśli zreperuje silnik, miał przypadki wymiany silnika które kończyły się ponowną naprawa, stwierdził że nigdy nie wiadomo czy taki silnik będzie pewny. Co do gwarancji mam ją z tym że warsztat nie scholuje mi auta z niemiec. Właściciel stwierdził że na terenie Polski jest w stanie to zrobić ale poza granicami już nie.

Z rury wydechowej wydostaje się olej na 100% mieszanina wody z sadzą nie ma tak gęstej konsystencji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jezeli od pelnego stanu oleju po przejechaniu 1200 km do zapalenia sie kontrolki to musialby zostawiac chmure dymu masz gwarancje na remont?chyba ze remontowal Ci pan jasiu w szopce

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dlamnie to typowy przypadek pękniętych pierścieni zgarniających olej ..jeśli ślnik nie stracil mocy . Nie koniecznie wszystkich przy remącie silnika może chłop uszkodził pierścień jak wkładał tloki.. W nigorszym przypadku przy skladaniu silnika coś mogło wpaśc do kolektora dolotowego i moasz ryse na cylindrze to jeden ze scenarjuszy ..a morze być jch wiele... Olej na tylnej klapie to jusz widziałem zawsze koniczy się remontem silnika ..nikła szansa że masz wyciek spod misy olejowej przy jeadzie na dłuszych dystansach klapa tesz będie w nalocie z oleju biorąc pod uwage że jezidzjsz tym samochodem to gorzej nie będze jak jest... 5.l oleju na droge i spowrotem do fachowca ktury prawdopodobnie coś spiepszył rużnie to bywa.. Chyba że sam przegżałeś silnik to bym nie ryzykowal jazdy może być gorzej ......a co do uszczelki pod glowicą to ściema do polski wtedy napewno byś nie dojechał widać co za mechanik jak podejżewa uszczelkę pod glowicą i wysyla cię w trasę ......... Najprościej jest spuścić olej z silnika jeśli jest czysty brak w nim ropy osadu kawy z mlekiem to da się jechać..... A jakieś opiłki metalu na śrubie spustowej misy w 70% to pierścienie przyczyn morze być wiele geniusz ktury robił remąt silnika wie nailepiej czego ma szukać co wsadził starego w silnik a wzioł jak za nowe silnik nie psuje się w 3 tygodnie po remącie odrazu bylo coś nie tak ..to jedna z lepszych wersj

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Samochodem jeździłem niewiel, od momentu kiedy wyskoczył komunikat o niskim stanie oleju zrobiłem dolewkę 0,5 litra następnie po przejechaniu około 130 kolejnych km na trasie po mieście zabrał szybko te pół litra i znowu kontrolka. Od tego momentu odstawiłem auto pod blokiem czyli przez jakieś 1,5 miesiąca zrobiłem 2 krótkie trasy około 30km. Jeszcze jedno mechanicy po remoncie wlali mi do silnika olej 5w40 miałem na nim jeździc do pierwszej wymiany po czym zmienić na olej 5w30 castrol long life, teraz dokupiłem 5 litrów 5w30 z nastawieniem że jednak pojadę nim do polski.

Jeden znajomy mojego szfagra twierdz ze miał identyczny przypadek w swoim pasacie i zalecił mi kupienie 2 preparatów jeden dolewany do baku paliwa który czyści wtryski a drugi do misy olejowej który ma redukować ubytki oleju oraz redukowac dymienie z wydechu, obawiam sie też że policja niemiecka może mnie zatrzymać w trakcie jazdy z powodu dymienia i uniemożliwić mi dalszy przejazd. Jeszcze jedno pytanie czy przy takich objawach w aucie jest prawdopodobieństwo zapalenia się samochodu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dlamnie to typowy przypadek pękniętych pierścieni zgarniających olej ..jeśli ślnik nie stracil mocy . Nie koniecznie wszystkich przy remącie silnika może chłop uszkodził pierścień jak wkładał tloki.. W nigorszym przypadku przy skladaniu silnika coś mogło wpaśc do kolektora dolotowego i moasz ryse na cylindrze to jeden ze scenarjuszy ..a morze być jch wiele... Olej na tylnej klapie to jusz widziałem zawsze koniczy się remontem silnika ..nikła szansa że masz wyciek spod misy olejowej przy jeadzie na dłuszych dystansach klapa tesz będie w nalocie z oleju biorąc pod uwage że jezidzjsz tym samochodem to gorzej nie będze jak jest... 5.l oleju na droge i spowrotem do fachowca ktury prawdopodobnie coś spiepszył rużnie to bywa.. Chyba że sam przegżałeś silnik to bym nie ryzykowal jazdy może być gorzej ......a co do uszczelki pod glowicą to ściema do polski wtedy napewno byś nie dojechał widać co za mechanik jak podejżewa uszczelkę pod glowicą i wysyla cię w trasę ......... Najprościej jest spuścić olej z silnika jeśli jest czysty brak w nim ropy osadu kawy z mlekiem to da się jechać..... A jakieś opiłki metalu na śrubie spustowej misy w 70% to pierścienie przyczyn morze być wiele geniusz ktury robił remąt silnika wie nailepiej czego ma szukać co wsadził starego w silnik a wzioł jak za nowe silnik nie pSuje się w 3 tygodnie po remącie odrazu bylo coś nie tak ..to jedna z lepszych wersj

Normalnie ciężko to przeczytać, miejmy nadzieję że to przez późną porę i % bo normalnie tak się chyba nie da pisać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

audi a4 2.0 TDI 2005 rok produkcji raczej 8V ale jeszcze sprawdzę.

Napisz prosze, tak jak prosil moderator jakie to auto. Przy zakladaniu watku, masz w gornym lewym rogu cos takiego jak prefix. Dowiedz sie dokladnie jaki masz silnik. Kod silnika. Napewno to bedzie Ci potrzebne jeszcze nie jeden raz.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

23-03-2012, 20:43 A TO COLEPIEJ JA NIE MOGE

Wątek: [iNNE] Dziadowóz zamówiony - "A4 + 1" 1.8TFSI (170KM)

NYNA

Odpowiedzi:230Odsłon:5,313

Nie no takiej kozy to by Ci chyba nie...

Pewnie jest transport mode i ma blokady na sprezynach-zawsze tak mają nwe. Przypilnuj tylko żeby Ci je wyjęli. Zna historię gdzie koles kilka tyg jezdzil na blokadach a w serwisie mówili zetak jest w... Odp. dla NYNA

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

audi a4 2.0 TDI 2005 rok produkcji raczej 8V ale jeszcze sprawdzę. Brak niebieskiego dymu, jest jasno siwy, co do naprawy mechanik stwierdził że lepiej będzie dla mnie jeśli zreperuje silnik, miał przypadki wymiany silnika które kończyły się ponowną naprawa, stwierdził że nigdy nie wiadomo czy taki silnik będzie pewny. Co do gwarancji mam ją z tym że warsztat nie scholuje mi auta z niemiec. Właściciel stwierdził że na terenie Polski jest w stanie to zrobić ale poza granicami już nie.

Z rury wydechowej wydostaje się olej na 100% mieszanina wody z sadzą nie ma tak gęstej konsystencji.

zależy od kogo i jaki kupujesz silnik. no a przecież jasne że mechanik zarobi więcej na naprawie głównej niż na przekładce.

---------- Post added at 07:17 ---------- Previous post was at 07:15 ----------

A gdzie znajdę ten kod silnika? Jedyne co wiem to że jest to silnik 4 cylindrowy. Mam jeszcze numer identyfikacyjny pojazdu gdzie jest napisane że to typ pojazdu o oznaczeniu 8E.

wybacz ale to jakbyś napisał że to audi a4 :wink:

szukaj książki serwisowej, wewnętrzna strona okładki, na wlepce są różne kody. m.in. BLB lub BPW pewnie będzie.

---------- Post added at 07:19 ---------- Previous post was at 07:17 ----------

Samochodem jeździłem niewiel, od momentu kiedy wyskoczył komunikat o niskim stanie oleju zrobiłem dolewkę 0,5 litra następnie po przejechaniu około 130 kolejnych km na trasie po mieście zabrał szybko te pół litra i znowu kontrolka. Od tego momentu odstawiłem auto pod blokiem czyli przez jakieś 1,5 miesiąca zrobiłem 2 krótkie trasy około 30km. Jeszcze jedno mechanicy po remoncie wlali mi do silnika olej 5w40 miałem na nim jeździc do pierwszej wymiany po czym zmienić na olej 5w30 castrol long life, teraz dokupiłem 5 litrów 5w30 z nastawieniem że jednak pojadę nim do polski.

Jeden znajomy mojego szfagra twierdz ze miał identyczny przypadek w swoim pasacie i zalecił mi kupienie 2 preparatów jeden dolewany do baku paliwa który czyści wtryski a drugi do misy olejowej który ma redukować ubytki oleju oraz redukowac dymienie z wydechu, obawiam sie też że policja niemiecka może mnie zatrzymać w trakcie jazdy z powodu dymienia i uniemożliwić mi dalszy przejazd. Jeszcze jedno pytanie czy przy takich objawach w aucie jest prawdopodobieństwo zapalenia się samochodu?

porady aby stosowac reparaty ograniczajace dymienie, sa tak samo trafne jak rada o remontowaniu silnika.

BTW ile Ciebie kosztował remont?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kolor spalin nie wskazuje na bardzo duze zuzycie oleju. w takim przypadku jest niebieskawe.

kolor spalin wskazuje na brak kompresji, lub lejace wtryskiwacze. Brak kompresji może byc spowodowany uszkodzeniem głowicy są delikatniejsze w silnikach 16 zaworowych, lub złym osadzeniem pompowtryskiwaczy ( krzywe osadzenie, nieszczelne oringi).

sugerowałbym wykonać kompletne logi statyczne i dynamiczne wg opisu na forum. rowniez z logami grup 018 i 023.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

powodem duzego zuzycia oleju, moze byc niewlasciwie wykonana regeneracja turbiny, pekniecie pierscieni zgarniajacych, lub uszkodzenie uszczelniaczy trzonkow zaworow.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kupiłem 5 litrów oleju i pojechałem do Polski. 950km przejechałem bez problemów. Auto zabrało około 0,4 litra oleju, cały tył schlapany plamami oleju. Spalanie palia podczas trasy w normie czyli około 7 litrów przy prętkości 120/130km. Zawiozłem je na 2 dzień do mechanika, po kilku godzinach telefon z informacja, że to jednak turbina sie zepsuła, na szczęście wszystko było na gwarancji Dzisiaj odebrałem adika juz z nową turbiną i wymienionym kompletem świec żarowych. Jednakże w trakcie podrózy do kraju zauważyłem że podczas postoju na stacji przy włączonym silniku na biegu jałowym samochód dostał drgawek(szarpanie) wyczówalnych na obu przednich siedzeniach. Takich samych które miałem przed remontem silnika, ogrzewanie też szwankuje na trasie po około 3 godzinach jazdy włączyłem ogrzewanie i okazuje sie że nawet przy ustwaieniu na full powietrze nie jest tłoczone przez kratki do środka auta ale jak ruszam w krótka trase to nie ma takiego problemu i znowu zagadka???!!!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

spalanie bardzo wysokie, przy tej predkosci powinien spala mx 6L/100km.

drgania to byc moze problem z PD.

Brak ogrzewania, to byc moze zle odpowietrzenie ukladu chlodzacego. Z kratek brak nadmuchu, czy nadmuchu cieplego powietrza?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Problem z ciepłym nadmuchem, a propo co to takiego pd? a co do spalania to około 7 litrów dodam że jechałem część trasy przez teren nieco górzyst.

PD... To u Ciebie, die Pumpe-Düse-Einheiten.

Czyli w jezyku polskim system (zespół) pompowtryskiwacza. Chyba masz ich az 4.

Pozdrawiam :smiley:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Problem z ciepłym nadmuchem, a propo co to takiego pd? a co do spalania to około 7 litrów dodam że jechałem część trasy przez teren nieco górzyst.

czyli do nagrzewnicy nie dociera goracy plyn chlodzacy (zapowietrzenie) lub uszkodzona klapa cieplego powietrza. do weryfikacji vag-iem w module 08 - klimatyzacja.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...