Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Dym i smród po włączeniu klimy


lukaszk1989r

Rekomendowane odpowiedzi

Witam gdy kupowałem auto klima nie działała ale nie przejmowałem się tym za bardzo. Ostatnio byłem napelnić klime aby sprawdzić czy w ogole działa. Gdy ją uruchomiłem to zadziałała jak należy a po chwili zaczął lecieć jakby dym, para i smierdziało z kratek nawet gdy klima była wyłączona. Klima-men powiedział ze trzeba wywalać całą deche żeby to naprawic i moje pytanie co trzeba tam wymienic i jak do tego sie zabrac:) zaznaczam że mam klimatronic

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

najpierw wywal filtr PP

kup srodek do "odszczurzania" klimy i wpusc we wszystkie kratki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na to wygląda, że się parownik rozszczelnił jeżeli poszedł z kratek taki duszący zapach, dodatki i olej do r134 tak śmierdzą. Jedyne wyjście żeby to naprawić to wymontować deskę rozdzielczą i wymienić parownik, będzie drogo albo pracochłonnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Możesz odkręcić wentylator który znajduje się za schowkiem, i zobaczysz kawałek parownika jeżeli jest zaolejony to masz go do wymiany .

Jeśli był dodany barwnik, to lampą UV (np taką do sprawdzania banknotów) zobaczysz jak świeci na zielono ,oczywiście jeśli jest wyciek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

skądś wyciek jest bo jak mi nabił czynnik chlodzacy to para szla a przy tym chlodziło :) jutro rozbiore schowek

---------- Post dopisany 08-07-2012 at 22:29 ---------- Poprzedni post napisany 07-07-2012 at 20:38 ----------

1214b0b0bd449949800.jpg1212fbd81e760878800.jpg

coś takiego ujrzałem po rozebraniu wentylatora, jest tam sucho pewnie dlatego ze klima nie była używana conajmniej rok czasu a nie wiem ile poprzedni wlaściciel tak jeździł

---------- Post dopisany 09-07-2012 at 12:46 ---------- Poprzedni post napisany 08-07-2012 at 22:29 ----------

czy ktoś jest w stanie stwierdzić czy to parownik winien po tym zdjeciu? pozdrawiam

---------- Post dopisany at 22:14 ---------- Poprzedni post napisany at 12:46 ----------

jak zdemontowac kokpit? jst wiele tematow podobnych ale zaden nie opisuje kroku po kroku, pisza ze w dzial warsztat sa fotostrony ale nic takiego nie znalazlem, zalezy mi na czasie zeby to rozebrac i zlozyc

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak dla mnie to wnętrze komoryy jest pochlapane olejem sprężarkowym, sprawdź czy to świeci w UV, żeby mieć pewnośc. Można też załadować do układu azot i nasłuchiwać czy z parownika syczy .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

PO napełnieniu azotem leciało z parownika ( słyszalne po demontażu schowka i wiatraka) W 5h ze szwagrem rozebraliśmy cały kokpit-najgorzej było z wyjęciem całej obudowy od nagrzewnicy i parownika. Zamówiłem parownik dzisiaj o 15 zaczeliśmy montować i udało sie:) zostały 3 śrubki :D jutro pojade na azot i jak bedzie ok to napełnie R134, Jakby ktoś miał jakies pytania związane z demontażem deski rozdzielczej to służę pomocą, (swoją drogą mogliby zrobić ta obudowe dwukomorową skręcaną śrubkami wtedy do wymiany parownika wystarczyłoby zdjęcie schowka i wiatraka i rozczepieniu obudowy)

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...