Skocz do zawartości
IGNOROWANY

silnik nagle zaczyna szarpać


dero686

Rekomendowane odpowiedzi

Dzisiaj wyjechałem z domu (niezagrzany jeszcze silnik) na skrzyżowaniu zielone światło i ful gaz... by zdążyć i nagle silnik zaczął głosniej chodzić i szarpać cały autem... pojechałęm do domu zgasiłęm , odpaliłem i ok , przygazowałem i silnik znowu zaczął mocno szarpać autem (nierówno pracował jakby nie palił na każdy tłok..) nie wiem co to może byc ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zdarza się że zawieszą sie popychacze ?

Tak, jak zły kierownik pojazdu i nie dał olejowi osiągnąć optymalnej temp. pracy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temp. oleju jest zawsze wyższa niż temp. cieczy. Pewne mądre książki mówią, ze olej osiąga odpowiednią temp. pracy 2-3 minuty po osiągnięciu przez silnik roboczej temp. pracy.

Pisząc silnik mam na myśli temp. płynu chłodzącego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli dość długo trzeba czekać.. a w stopniach nikt nie wie jaka jest optymalna temp. oleju ?

I czy duży wentylator kręci się cały czas odrazu po odpaleni silnika czy powinien załączać sie dopiero później ? umnie się kręci cały czas i niewiem czy to normalne czy wiskoza pada ? (w każdym aucie jest inaczej , mam passata i tam załanczają się wentylatory dopiero jak zaczyna się przegrzewać , a suzuki vitara ma że cały czas bezwładnościowo się kręci a później huragan , a w audi niepamiętam jak było po kupnie...)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dla oleju ok 95-100*C.

W audi jak w passacie.

P.S.

Ja wentylatorów wogóle nie mam podłączonych ;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to umnie wiskoza do wymiany bo cały czas kręci wentylator...?

może ktoś jeszcze potwierdzi że w AFN wentylator załancza sę dopiero gdy się przegrzewa ? nie chcę sprawdzać ręką czy sie kreci bezwładnosciowo , bo jak kręci sie mocno to mogę połamać..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wisko kręci się cały czas, na zimnym silniku dotknij obwódki kręcącego się wiatraka, w ten sposób go zatrzymasz, nie bój się, stopniowo go zwolnisz aż stanie, możesz zrobić to w rękawiczce, na gorącym silniku też w ten sposób zatrzymasz wisko, jak nie da rady zatrzymać wtedy można myśleć o nowym, a wiatrak elektryczny ma być wyłączony, załącza się gdy temp cieczy chłodzącej jest ponad 105C lub gdy załączysz klimę

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj wyjechałem z domu (niezagrzany jeszcze silnik) na skrzyżowaniu zielone światło i ful gaz... by zdążyć i nagle silnik zaczął głosniej chodzić i szarpać cały autem... pojechałęm do domu zgasiłęm , odpaliłem i ok , przygazowałem i silnik znowu zaczął mocno szarpać autem (nierówno pracował jakby nie palił na każdy tłok..) nie wiem co to może byc ?

spodziewałbym się zanieczyszczonego opiłkami nastawnika, lub problemami w połączeniach elektrycznych układu wykonawczego w jego wnętrzu.

natomiast z męczeniem zimnego silnika, koledzy mają rację. Większość samochodów posiada zamontowany w zestawie wskaźników miernik temperatury płynu chłodzącego. I do momentu uzyskania wartości 80-90C nie należy katować silnika, bez względu czy silnik jest wysokoprężny czy benzynowy....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...