wesz82 Opublikowano 2 Maja 2008 Opublikowano 2 Maja 2008 Witam! Ostatniego czasu wymontowalem turbine i teraz mam pare niejasnosci w zwiazku z nia -dlaczego nie moglem rozkrecic(nie wiem jak to fachowo nazwac ale chodzi o sam srodeczek)probowalem na wszystkie znane mi sposoby ale nie dalo rady a razpitolic cos to nie sztuka,moze tego poprostu nie da rady rozkrecic?oto foto -czy w tej czesci powinien znajdowac sie olej jak nie to co to oznacza??? -czesc ktora wchodzi do katalizatora jest okopcona przez spaliny czy tak powinno byc?dodam jeszce ze nie mam kata tylko pusta blansze i zastanawia mnie czy nie cofa mi spalin do turbo,lepiej bedzie wstawic rurke zamiast blanszy? Jak juz wszystko zamontowalem zauwazylem ze"gruszka"ktora otwiera zawor robi to przy gornej granicy obrotow czy tak powinno byc??? Pzdr
gregory Opublikowano 2 Maja 2008 Opublikowano 2 Maja 2008 Po co chcesz rozkręcać serce turbiny? To robią tylko warsztaty regenerujące turba. W slimaku jak i dolocie ma prawo znajdować się odrobina oleju. Jeśli tego oleju jest "rzeka" to turbina doczekuje swoich dni. Jeśli nie ma oleju wogóle to też jest ok. Skąd ten białawy nalot...? , może z LPG, ale nie widziałem jeszcze takiego. Jaka instalka? ile zrobiłeś na LPG tym autem? Uszczelka między turbo a Katem nadawała się do wymiany, widać jak puszczała spaliny. Sprawdz jak kręci się wirnik i ile ma luzu. WG powinien zacząć uchylać Bypass przy ciśnieniu 0,55. Najlepiej to sprawdzić z wyjętą turbiną.
Dev Opublikowano 2 Maja 2008 Opublikowano 2 Maja 2008 czemu tam grzebiesz? turbina to precyzyjne urządzenie które wymaga sporej wiedzy i doświadczenia nie lepiej wysłac do kogoś kto ma pojęcie na ten temat?
wesz82 Opublikowano 3 Maja 2008 Autor Opublikowano 3 Maja 2008 Po co chcesz rozkręcać serce turbiny? To robią tylko warsztaty regenerujące turba. W slimaku jak i dolocie ma prawo znajdować się odrobina oleju. Jeśli tego oleju jest "rzeka" to turbina doczekuje swoich dni. Jeśli nie ma oleju wogóle to też jest ok. Skąd ten białawy nalot...? , może z LPG, ale nie widziałem jeszcze takiego. Jaka instalka? ile zrobiłeś na LPG tym autem? Uszczelka między turbo a Katem nadawała się do wymiany, widać jak puszczała spaliny. Sprawdz jak kręci się wirnik i ile ma luzu. WG powinien zacząć uchylać Bypass przy ciśnieniu 0,55. Najlepiej to sprawdzić z wyjętą turbiną. cale szczescie ze nie probowalem rozbierac serducha na sile bo pewnie juz bym rozpitolil ja! wiec w slimaku nie bylo az tak duzo oleju lecz troszke, na gazie przelatane mam juz okolo 30tys,myslisz ze to moze byc wina gazu?ktos kiedys powiedzial mi ze kata nalezy prawidlowo wyciac bo inaczej spaliny beda cofaly sie do turbiny istnieje taka mozliwosc i czy nie jest lepiej wstawic rurke zamiast blanszy??? ok uszczelka idzie do wymiany. w wirniku nie bylo duzo luzu,probujac poruszac palcem krecil sie moze przez ok 2-3sekund tzn nie do konca mial swowode ruchu tak jakby cos go blokowalo, wiec raczej napewno mam zbyt male doladowanie albo n75 nadaje sie do wymiany(szkoda ze nie wiedzialem o tym wczesniej to bym sobie sprawdzil ja na stole)jest jakas inna metoda sprawdzenia lub wyregulowania zaworu???pzdr
gregory Opublikowano 3 Maja 2008 Opublikowano 3 Maja 2008 nie jest lepiej wstawic rurke zamiast blanszy??? tzn nie do konca mial swowode ruchu tak jakby cos go blokowalo, wiec raczej napewno mam zbyt male doladowanie jest jakas inna metoda sprawdzenia lub wyregulowania zaworu??? Najlepiej wstaw sobie rurke, było już o tym na a4-klub poszukaj. Wirnik powinien się kręcic całkiem swobodnie i nic nie powinno go blokować, powinien mieć odrobine luzu, bo kiedy turbina się rozgrzewa to się rozszerza. Najskuteczniejszą i najpewniejszą jest mając turbine na stole. Możesz jednak podłączyć zegar doładowania i zobaczyć jak ładuje podczas jazdy. Doładowanie zależy od obciążenia silnika. Powinna ładować już zdecydowanie od 3k Rpm ~0,6 Bar-a(może być 0,55 Bar) w szczycie. Bypass otwiera się na wyższych obrotach bo doładowanie ze wzrostem obrotów maleje do nawet 0,2 Bar-a pod końcem obrotomierza bo silnik jest mniej obciążony.
poziek Opublikowano 4 Maja 2008 Opublikowano 4 Maja 2008 Część gorąca turbiny jest biała co oznacza, że jest bardzo uboga mieszanka AFR (paliwo-powietrze)...
wesz82 Opublikowano 4 Maja 2008 Autor Opublikowano 4 Maja 2008 jak myslisz poziek co moze byc tego przyczyna?
poziek Opublikowano 4 Maja 2008 Opublikowano 4 Maja 2008 Masz seryjny program ? I do tego gaz ? Jeżeli tak to masz zbyt ubogo ustawioną mieszankę gazu. Musisz jechać do gazownika. Niech poprawią skład mieszanki. Tak jest zdecydowanie za ubogo i temperatura spalin jest za wysoka i AFR też za wysoki.
poziek Opublikowano 4 Maja 2008 Opublikowano 4 Maja 2008 tak mam serie dziekowka Weź się w garść i jedź na poprawkę. Jeszcze nie jest za późno
gregory Opublikowano 9 Maja 2008 Opublikowano 9 Maja 2008 Powiedz jeszcze ile ci spala LPG/100km? I wszystko będzie jasne. Skoro ten nalot miałby być ze zbyt ubogiej mieszanki to spaliny muszą nieźle upalać turbine. Ja takiego nalotu nie mam.
wesz82 Opublikowano 10 Maja 2008 Autor Opublikowano 10 Maja 2008 witam! spalanie mam na poziomie od 9.5 do 12l/100km! jakis czasz jezdzilem na walnietej przeplywce a teraz smigam na zamienniku to tez moze byc przyczyna? zauwazylem ze jak mialem ori przeplywke to gaz odcinal mi sie samoistnie dopiero powyzej 200km/h a teraz ten sam problem istnieje juz przy okolo 160km/h!a jak gregory jest u ciebie??? albo inaczej-w trasie robiac moze 2 razy posoj na pelnej butli przejade okolo 400km(jazda srednio agresywna)pzdr
gregory Opublikowano 10 Maja 2008 Opublikowano 10 Maja 2008 witam! spalanie mam na poziomie od 9.5 do 12l/100km! jakis czasz jezdzilem na walnietej przeplywce a teraz smigam na zamienniku to tez moze byc przyczyna? Spalanie na poziomie. Chłopie wywal ten badziew i leć po ori boschowską przepływke. Kiedyś też chciałem zaoszczędzić na przepływce i kupiłem jakiś szjas na allegro za 1/3 ceny ori przepływki. Odbiło się to na mnie w nerwach i straconym czasie. Nigdy więcej szajsu. Przepływka która jest w sumie najwazniejszym elementem sterującym mieszanką, tylko oryginalna!! (sorki za agresywną postawe, ale chyba czasem tak trzeba aby ludzie zrozumieli, że nie należy oszczędzać na takich elementach jak przepływka). Pozdro.
wesz82 Opublikowano 10 Maja 2008 Autor Opublikowano 10 Maja 2008 oki gregory nie masz za co-czaszem takie cos sie przydaje i stawia do pionu w pozytywny sposob hehe szkoda ze ori to koszt ponad 700 zeta ale bede szukal uzywanej dzieki pzdr
gregory Opublikowano 10 Maja 2008 Opublikowano 10 Maja 2008 szkoda ze ori to koszt ponad 700 zeta ale bede szukal uzywanej Wcale nie. Jeśli oddasz starą w servisie to koszt tylko 450...500zł. Audi odda ją do Boscha. Bosch regeneruje tą starą, czyli wykorzysta obudowe i zamontuje nowy drut oporowy i w ten sposób będzie nowa przepływka. Ekolodzy będą zadowoleni i wszyscy wogóle będą Happy!
wesz82 Opublikowano 11 Maja 2008 Autor Opublikowano 11 Maja 2008 witam! wiec dzwonilem do salomu audi w Gorzowie i powiedzieli mi ze nie slyszeli o takiej opcji w mojej starej przeplywce rozpierdzielony byl wlasnie ten drut oporowy wiec nie wiem czy by poszli na to...pzdr
gregory Opublikowano 11 Maja 2008 Opublikowano 11 Maja 2008 powiedzieli mi ze nie slyszeli o takiej opcji w mojej starej przeplywce rozpierdzielony byl wlasnie ten drut oporowy wiec nie wiem czy by poszli na to...pzdr Wesz słuchaj to nie ma znaczenia co jest z twoją starą przepływką. Najważniejsze żeby była nie uszkodzona obudowa mechanicznie. Wychodzi na to, że ci z ASO w Gorzowie są śmierdzące lenie i nie chce im się tego załatwiać Włos się jeży. Uderzaj do innego salonu. U mnie na Śląsku w ASO Audi nie ma z tym problemu dostaje się upust od ręki jeśli się starą przepływke odda. Nie daj się naciągnąć na 700 zeta.
wesz82 Opublikowano 11 Maja 2008 Autor Opublikowano 11 Maja 2008 wiec gregory bol jest taki ze stara zostawilem u mechaniora ale mysle ze jej nie wywalil i postaram sie zadzwonic do szczecina i miejmy nadzieje ze tam pracuja bardziej wyrafinowani ludzie a jezeli te leniwce z gorzowa!!!dziekowka i pzdr
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się