Jump to content
IGNORED

Spalanie oleju głowica na stole porada


tzc

Recommended Posts

Witam !

Ostatnio zakładałem temat odnośnie spalanie oleju i kopceniu wyłącznie przy ruszaniu chodziło o to żeby każdy napisał co sądzi którędy przedostaje się olej.

Więc przyszedł czas na zdjęcie głowicy wczoraj zacząłem około 16:00 głowica na stole około 20:00 co się okazało, po zdjęciu pokrywy zaworów w kanałach i całej głowicy jest coś jakby spalony olej tzw syf no ok myślę sobie i tak idzie do regeneracji i tak więc będzie jak nowa następne zdziwko które doznałem do po zdjęciu rury od dolnego wlotu do intercoolera wyleciał czarny olej około hmm 100ml myślę turbo może ale ok i tak będzie wymienione taki był plan (dzisiaj kupiłem właśnie wróciłem) jadę dalej ściągam głowice biorę ja na stół i patrząc przez otwory wydechowe widać na zaworach że są mokre przy gumkach na ssących nie widać bo zawory są czyste ok dalej na tłokach jest delikatny czarny nagar zawory wszystkie od dołu można powiedzieć przykopcone na czarno co może również świadczyć o spalanym oleju z układu dolotowego i teraz mam problem a konkretnie chodzi mi o to że mam dylemat czy wymieniać pierścienie gość od głowic mówił żeby wymieniać bo mogły też puszczać i nie wiem co mam zrobić chodzi mi o to, że nie chce sobie pogorszyć np. po zmianie okaże się, że cylindry nie są już idealnie okrągłe i pierścień nowy nie będzie idealnie przylegał a z drugiej strony jak nie wymienie to może też dół puszczać bo teraz głowica będzie szczelna i będzie walić na dół.

Co proponujecie ?

Link to comment
Share on other sites

Kompresji nie sprawdzałeś przed operacją?

Link to comment
Share on other sites

sprawdzałem ale jakoś pół roku temu jak już sobie dymek puszczał to miał :

1-13,5 2-13 3-13,6 4-13,8 mierzone na zimnym

Link to comment
Share on other sites

Jak masz już głowicę zdjętą, a po regeneracji będziesz zmieniał olej to zalej tuleje paliwem i sprawdź w jakim czasie paliwo przeleci do miski olejowej ( im dłużej paliwo będzie w tulei tym lepiej ). Sprawdź rant na tulei bo ja w mojej starej audicy która miała przejechane prawie 300 tyś był lekko wyczuwalny, obstawiam że nadmierne spalanie oleju było spowodowane sparciałymi uszczelniaczami zaworów, to jest najczęszczy powód pożerania oleju. :hi:

Link to comment
Share on other sites

rant prawie nie wyczuwalny nalałem ropy do cylindrów wczoraj to tak po 15-20min na 2 i 4 zeszło może 3-4mm o krawędzi

Link to comment
Share on other sites

rant prawie nie wyczuwalny nalałem ropy do cylindrów wczoraj to tak po 15-20min na 2 i 4 zeszło może 3-4mm o krawędzi

Nie ruszaj pierścieni. Zrób remont głowicy załóż ją i śmigaj.

Link to comment
Share on other sites

tak chyba właśnie zrobię powodem do zastanowienia była głowica od strony zaworów z lekkim nagarem i lekki nagar na tłokach

Link to comment
Share on other sites

Wymien uszczelniacze, czesto siadaja w tych rocznikach

warto dotrzec zawory z gniazdami po takim przebiegu

Link to comment
Share on other sites

głowica będzie zrobiona kompletnie jutro do odbioru gumki prowadnice itd koszt za ten zabieg to 800zł nie jest to mało ale głowica będzie jak nowa

Link to comment
Share on other sites

głowica będzie zrobiona kompletnie jutro do odbioru gumki prowadnice itd koszt za ten zabieg to 800zł nie jest to mało ale głowica będzie jak nowa

Noooo nie jest to mało, i sądzę że mechanik to " zaufana " osoba.

Link to comment
Share on other sites

jest zaufana nie jedną głowice mi robił ma fach w ręku

Link to comment
Share on other sites

ok dzięki za pomoc odgrzeje temat po złożeniu

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...