Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Spalanie oleju głowica na stole porada


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam !

Ostatnio zakładałem temat odnośnie spalanie oleju i kopceniu wyłącznie przy ruszaniu chodziło o to żeby każdy napisał co sądzi którędy przedostaje się olej.

Więc przyszedł czas na zdjęcie głowicy wczoraj zacząłem około 16:00 głowica na stole około 20:00 co się okazało, po zdjęciu pokrywy zaworów w kanałach i całej głowicy jest coś jakby spalony olej tzw syf no ok myślę sobie i tak idzie do regeneracji i tak więc będzie jak nowa następne zdziwko które doznałem do po zdjęciu rury od dolnego wlotu do intercoolera wyleciał czarny olej około hmm 100ml myślę turbo może ale ok i tak będzie wymienione taki był plan (dzisiaj kupiłem właśnie wróciłem) jadę dalej ściągam głowice biorę ja na stół i patrząc przez otwory wydechowe widać na zaworach że są mokre przy gumkach na ssących nie widać bo zawory są czyste ok dalej na tłokach jest delikatny czarny nagar zawory wszystkie od dołu można powiedzieć przykopcone na czarno co może również świadczyć o spalanym oleju z układu dolotowego i teraz mam problem a konkretnie chodzi mi o to że mam dylemat czy wymieniać pierścienie gość od głowic mówił żeby wymieniać bo mogły też puszczać i nie wiem co mam zrobić chodzi mi o to, że nie chce sobie pogorszyć np. po zmianie okaże się, że cylindry nie są już idealnie okrągłe i pierścień nowy nie będzie idealnie przylegał a z drugiej strony jak nie wymienie to może też dół puszczać bo teraz głowica będzie szczelna i będzie walić na dół.

Co proponujecie ?

Opublikowano

Kompresji nie sprawdzałeś przed operacją?

Opublikowano

sprawdzałem ale jakoś pół roku temu jak już sobie dymek puszczał to miał :

1-13,5 2-13 3-13,6 4-13,8 mierzone na zimnym

Opublikowano

Jak masz już głowicę zdjętą, a po regeneracji będziesz zmieniał olej to zalej tuleje paliwem i sprawdź w jakim czasie paliwo przeleci do miski olejowej ( im dłużej paliwo będzie w tulei tym lepiej ). Sprawdź rant na tulei bo ja w mojej starej audicy która miała przejechane prawie 300 tyś był lekko wyczuwalny, obstawiam że nadmierne spalanie oleju było spowodowane sparciałymi uszczelniaczami zaworów, to jest najczęszczy powód pożerania oleju. :hi:

Opublikowano

rant prawie nie wyczuwalny nalałem ropy do cylindrów wczoraj to tak po 15-20min na 2 i 4 zeszło może 3-4mm o krawędzi

Opublikowano
rant prawie nie wyczuwalny nalałem ropy do cylindrów wczoraj to tak po 15-20min na 2 i 4 zeszło może 3-4mm o krawędzi

Nie ruszaj pierścieni. Zrób remont głowicy załóż ją i śmigaj.

Opublikowano

tak chyba właśnie zrobię powodem do zastanowienia była głowica od strony zaworów z lekkim nagarem i lekki nagar na tłokach

Opublikowano

Wymien uszczelniacze, czesto siadaja w tych rocznikach

warto dotrzec zawory z gniazdami po takim przebiegu

Opublikowano

głowica będzie zrobiona kompletnie jutro do odbioru gumki prowadnice itd koszt za ten zabieg to 800zł nie jest to mało ale głowica będzie jak nowa

Opublikowano
głowica będzie zrobiona kompletnie jutro do odbioru gumki prowadnice itd koszt za ten zabieg to 800zł nie jest to mało ale głowica będzie jak nowa

Noooo nie jest to mało, i sądzę że mechanik to " zaufana " osoba.

Opublikowano

jest zaufana nie jedną głowice mi robił ma fach w ręku

Opublikowano

ok dzięki za pomoc odgrzeje temat po złożeniu

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...