siwucha Opublikowano 16 Kwietnia 2012 Opublikowano 16 Kwietnia 2012 Witam kolegów. Od 6tyg użytkuje moje auto, przebieg 143tys. Mam takie dziwne objawy, mianowicie na biegu jałowym np. podczas stania na światła, zdarza się, że silnik dziwnie pracuje, tzn obroty ok 1tys (silnik ciepły), dziwna charakterystyka pracy, głośniejsze klekotanie. Normalnie pracuje na jałowym biegu na ok 0,9tys obrotów. Na dodatek dzisiaj po zatankowaniu na stacji (VERVA ON) i przejechaniu 5km, podczas wyprzedzania poczułem szarpnięcie, potem jadąc spokojnie jednostajnie na 3 biegu również poczułem szarpnięcie. Zastanawiam się czy taka praca silnika to normalna reakcja ( wątpie), auto ma 3,5 roku, przy przebiegu 90tys miało wymieniane koło dwumasowe z dociskiem sprzęgła. Proszę kolegów o jakąś sugestie, pomysły. Z góry dziękuje. Pozdrawiam.
POPO Opublikowano 16 Kwietnia 2012 Opublikowano 16 Kwietnia 2012 kolego DPF ci się regeneruje, przejeć się na 4 biegu powyżęj 2 tys/obr przez 15 minut na jakimś dwupasie
siwucha Opublikowano 16 Kwietnia 2012 Autor Opublikowano 16 Kwietnia 2012 Dziękuje za sugestie. W święta robiłem trase 200km, widocznie nic mu to nie dało, lub akurat nie był w trybie regeneracji:).
grom Opublikowano 16 Kwietnia 2012 Opublikowano 16 Kwietnia 2012 Mam podobnie, auto czasem podnosi jałowe do 1tys, normalnie mam tak 600/700. Tak coś czułem że to dpf, dla pewności vagowalem auto i błędu nie wywala. A może ktoś wie jak kablem sprawdzić poziom zapchania dpfa??
przemik Opublikowano 16 Kwietnia 2012 Opublikowano 16 Kwietnia 2012 Sprawdz w module "silnik"... grupa 108... Particle Filter Soot Mass (calculated) i Particle Filter Soot Mass (measured)
wrclaguna Opublikowano 16 Kwietnia 2012 Opublikowano 16 Kwietnia 2012 Tez obstawiam na DPF , moze została przerwana procedura wypalania . http://a4-klub.pl/vb/showthread.php?193122-B8-CAG-Procedura-wypalania-DPF-w-2-0-TDI-143PS/page2
siwucha Opublikowano 16 Kwietnia 2012 Autor Opublikowano 16 Kwietnia 2012 Objawy faktycznie mogą wskazywać na procedure wypalania, dzisiaj przyłapałem go na tym, że stojąc na światłach pracował na wyższych obrotach, po czym charakterystyka pracy silnika się zmieniła i obroty spadły, czy to oznacza, że wypalanie się skończyło czy zostało przerwane?? Jest sens uruchomić procedurę wypalania poprzez komputer, gdy nie pokazują się żadne błędy??? Pozdrawiam
wrclaguna Opublikowano 16 Kwietnia 2012 Opublikowano 16 Kwietnia 2012 Zrób tak jak przemik pisał sprawdz w jakim stopniu jest zapchany DPF . Pamietaj im szybciej tym lepiej bo pierwsze poleci ci pewnie czujnik róznicy ciśnień
POPO Opublikowano 16 Kwietnia 2012 Opublikowano 16 Kwietnia 2012 nie uruchamiaj procedury przez vag niech się sam regeneruje poczujesz napewno jak się włączy i wyłączy
przemek4net Opublikowano 16 Kwietnia 2012 Opublikowano 16 Kwietnia 2012 uzytkuje akurat CAGA, przejechalem ponad 60tys ale nigdy zadnego szarpania z wypalaniem nie zauwazylem... taki poglos jakby wydech byl dziurawy (mi bardziej to przypomina ten odglos pracy - taki z lekkim basem silnik chodzi przy okolo +100 obroty) to wypalanie i szczerze nigdy w czasie jazdy nie bylem w stanie wyczuc ze wypala (tylko na wolnych potrafie to rozpoznac) Nie namawiam do kupowanie nie-ori sprzetow do diagnostyki ale gdzies slyszalem ze mozna kupic chinskie klony vcdsa (ori to cena na tyle duza ze na potrzeby domowe raczej odpada)... pozdrawiam, Przemek
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się