Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Dziwna praca silnika


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam.

Na biegu jałowym falują mi delikatnie obroty. Przy ruszaniu dosc czesto lubi zamulic , przydusic samochod(tak jakby mial chote zaraz zgasnac).Przy przyspieszaniu jakby delikatnie byl zamulony, dopiero po pewnym momencie czuc ciag silnika. Po puszczeniu gazu w czasie jazdy lubi szarpnac samochodem. Po chwilowym zgaszeniu silnika np. po przejechaniu 10 km i natychmiastoywm odpaleniu smochod jakby sie dlawil przech kilka sekund, w tym czasie dochodzi do mocnego zafalowania obrotami po czym obryty sie stabilizuja i juz tylko delikatnie faluja. Co moze byc przyczyna tych wszystkich objawów?? Pozdrawiam.

Opublikowano

Brudna przepustnica, przepływomierz itp. Podłącz VAG-a i odczytaj błędy. Wrzuć na forum i będziemy pomagać.

Opublikowano

Witam.

Oto kody bledow, dodam tylko ze zostaly zczytane tylko po wlaczeniu zaplonu i nastepnie wykasowane(kumpel sie pospieszyl;/) takze na pracujacym silniku juz bledow nie ma. (oczywiscie pewnie na chwile).

2 Faults Found:

16518 - Oxygen (Lambda) Sensor B1 S1: No Activity

P0134 - 35-10 - - - Intermittent

00515 - Camshaft Position (Hall) Sensor (G40)

30-10 - Open or Short to Plus - Intermittent

Opublikowano

Drugi błąd dotyczy czujnika położenia wałka rozrządu. Sprawdzić czujnik, ciągłość przewodów od czujnika do komputera silnika. Jeśli wporządku sprawdźi rozrząd. Ja też mam z tym kłopot, jutro oddaje samochód do mechanika, zobaczymy co zrobi bo czujnik, przewody i nawet komputer mam posprawdzane więc zostaje u mnie do sprawdzenia rozrząd. Też mam delikatne falowanie i problem z mocą która czasem jest większa czasem mniejsza.

Opublikowano

Pierwszy błąd tez jest ważny bo dotyczy sondy. Musisz poczekać i sprawdzić błędy jeszcze raz. Po usunięciu coś się zmieniło?? Podepnij jeszcze raz i zobaczysz czy wrócą. Jeśli tak to sprawdź czujnik i ewentualnie go wymień bo od tego bym zaczął zanim zaczniesz kopać w rozrządzie no i oczywiście sonda. Masz gazownie??

Opublikowano

sprawdź też rurkę od odmy często lubi pękać i zaciąga lewe powietrze

Opublikowano

Samochod nie jest zagazowany, czy ten czujnik mozna sprawdzic jakos samemu???Jutro nagram co dzieje sie z samochodem po powrocie z pracy, zgaszeniu i odpaleniu.

Opublikowano

Wyczysc przepustnice i sprawdz cewke czy nie za zieleniała pod kablami i czujnik hala przy kole wałka rorządu od tem lubi peknąc miałem taki przypadek wymieniłem ten czujnik i czujnik temp oraz przeczysciłem przepustnice i chodziłaj zyleta

Opublikowano

Przerabiam ten problem co miesiąc. Wyczyść przepustnice - jej się niestety nie adoptuje - porządnie - najlepiej wyjmij (mi starcza na 4-5 miesięcy jak wyjmę i przeczyszczę, psikanie w "gardziel" nie pomaga) - objawy są identyczne jak u Ciebie z tą różnicą, że w AHL - no i sonda - u mnie pada regularnie co 10 tys km (gaz robi swoje) prawie zawsze mam błąd sporadyczny tej sondy - czasami auto zupełnie nie jedzie (nie reaguje na gaz) - ja sobie odpuściłem - nikt nie może sobie z tym poradzić a z lektury różnych forów wiem, że problem jest powtarzalny. Zwarcie do plusa też zawsze pokazuje przy lambdzie (nikt nie wie dlaczego).

Obroty falują, zanurkują, zwłaszcza podczas manewrowania nie ? Równie często podczas jazdy na wstecznym ? Dociąga pedał (lub masz takie wrażenie) w podłoge ?

---------- Post dopisany at 08:41 ---------- Poprzedni post napisany at 08:41 ----------

Przerabiam ten problem co miesiąc. Wyczyść przepustnice - jej się niestety nie adoptuje - porządnie - najlepiej wyjmij (mi starcza na 4-5 miesięcy jak wyjmę i przeczyszczę, psikanie w "gardziel" nie pomaga) - objawy są identyczne jak u Ciebie z tą różnicą, że w AHL - no i sonda - u mnie pada regularnie co 10 tys km (gaz robi swoje) prawie zawsze mam błąd sporadyczny tej sondy - czasami auto zupełnie nie jedzie (nie reaguje na gaz) - ja sobie odpuściłem - nikt nie może sobie z tym poradzić a z lektury różnych forów wiem, że problem jest powtarzalny. Zwarcie do plusa też zawsze pokazuje przy lambdzie (nikt nie wie dlaczego).

Obroty falują, zanurkują, zwłaszcza podczas manewrowania nie ? Równie często podczas jazdy na wstecznym ? Dociąga pedał (lub masz takie wrażenie) w podłoge ?

Opublikowano

Obroty faluja na biegu jalowym, podczas ruszania do przodu lub ruszania do tylu lubia zanurkowac i lubi dociagac pedal, pozatym jak pisalem wyzej po powrocie z drogi, zgaszeniu i natychmiastowym odpaleniu dochodzi do bardzo mocnego zafalowania obrotami tak jakby samochod sie dlawil czyms, po czym obroty w miare sie stabilizuja.Przy odpaleniu na zimnym silniku czegos takeigo nie ma.

Opublikowano

A czy jest coś takiego że auto podczas jazdy traci moc (zatrzymuje się na obrotach) nie przyspiesza wręcz zwalnia, zredukowanie biegu i but w podłoge nie pomaga, zreduokwanie na jeszcze niższy i but w podłoge nie pomaga ... dopiero przygazowanie na jałowym kilka razy "aż się oddławi" pomaga ? Jeżeli jest to jak się z tym uporasz to daj prosze znać jak to zrobiłeś :)

Opublikowano

Podczas przyspieszania auto lubi sie zamulic i nie ciagnie plynnie, natomiast jadac ze stala predkoscia np na 4 czy 5 biegu i nagle sciagajac noge z gazu samochod lubi szarpnac.

Opublikowano

Kurde mam ten sam problem , obroty falują i często na zimnym go szarpie i muli , jak sie rozgrzeje to jest lepiej.

Opublikowano

Właśnie problem jest odwrotny, że go muli na ciepłym :) Na zimnym wydaje się być ok. Ja czasem autem żony zrobię powiedzmy trasę 300 km i przy dojeździe do domu (auto prosto z drogi jazda cały czas na wysokich biegach z prędkościami 80-140km/h) zupełnie czasami nie jedzie w mieście na 2-3 biegu .... zadusi się na amen musze zgasić i odczekać z 3-4 minuty dopiero pojedzie. Nikt nie wie co to jest.

Opublikowano

Pierwszy filmik norma ... tego falowania się nigdy nie pozbędziesz niestety - silnik swoje przeszedł. Drugi filmik też nie ma tragedii ... u mnie nurkuje gdzies na 500 obr.min albo i niżej ... czasami sie już nie uratuje i gaśnie. Co nie zmienia faktu, ze tak jak jest u Ciebie tez nie powinno być.

Opublikowano

ja mam podobnie jak na 1 filmiku...

Opublikowano

nie zalezy mi tak na wyelimiowaniu delikatnego falowania na biegu jalowym -vcds lite pokazal wahanie w przedziale 840-870 obr/min, natomiast w tym 2 przypadku trzeba to wyeliminowac bo wczesniej tak nie bylo, wiec nie wiem czy to moze miec zwiazek z przepustnica, czy tez moze z czyms innym np. z odpowietrzaniem baku( wczesniej wymienilem zawor bo robilo podcisnienie w baku, wciagajac go do srodka, syczenie przy wlewie paliwa i wtedy wlasnie tez wystepowalo to dziwne falowanie),zawor obecnie tyka wiec raczej dziala, moze to przez filtr weglowy ten pod nadkolem z prawej strony?, slychac tez od czasu do czasu ciche wycie pompki paliwa podczas pracy silnika, ktorej cisnienie mechanik sprawdzil i jest niby oki.Wiec za co sie zabrac najpierw????

Opublikowano

Sprawdź rozrząd. Jeśli nie pomoże to pokrywę zdjąć i sprawdzić wałki rozrządu i łańcuch+napinacz łańcucha. Takie moje zdanie. Dzisiaj oddałem moją Audi do fachowca i zobaczymy. Jak odbiorę i naprawi błąd: 17746-błąd czujnika położenia wałka rozrządu, to dam znać co zrobił. Ale u mnie pozostaje do sprawdzenia tylko to o czym właśnie napisałem.

Opublikowano

Bunio, te nurkowanie to na 90% przepustnica - u mnie po jej wyczyszczeniu to na jakiś czas mija ale szybko wraca - nie wiem jakim cudem ona tak szybko znowu się brudzi. Odnośnie rozrządu to po jego wymianie (domyślam się, że mechanik sprawdził wszystko tak jak napisał Zbyszek_7) problem niestety pozostał ...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...