Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Gdzie numer na przewodzie wspomagania


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

cieknie mi przewód wspomagania (pompa - maglownica) i chcę kupić nowy (tzn. używany, ale sprawny :wink: ). W którym miejscu na przewodzie znajduje się numer części?? Przeczytałem już wiele postów związanych z podobną awarią ale nigdzie nie znalazłem takiej informacji.

Z góry dziękuję za pomoc i przepraszam jeżeli pytanie jest banalne.

Opublikowano

Dzięki,

poszukiwanie się zawęziło, ale rysunek pokazuje dwa oznaczenia:

8D1 422 893 AE

8D1 422 893 K

i nie wiem który z nich jest właściwy dla silnika 1Z. Myslałem o tym aby sprawdzić jaki jest zamontowany i nie mieć kłopotu że zakupiony został nie taki.

Na rysunku jest jeszcze kolumna "oznaczenie" w której dla jednego przewodu jest kod kzl, a dla drugiego kzp. Co to oznacza?

Opublikowano
Dzięki,

poszukiwanie się zawęziło, ale rysunek pokazuje dwa oznaczenia:

8D1 422 893 AE

8D1 422 893 K

i nie wiem który z nich jest właściwy dla silnika 1Z. Myslałem o tym aby sprawdzić jaki jest zamontowany i nie mieć kłopotu że zakupiony został nie taki.

Na rysunku jest jeszcze kolumna "oznaczenie" w której dla jednego przewodu jest kod kzl, a dla drugiego kzp. Co to oznacza?

Troche tu jest mętlik bo magli też jest wiele i to zalezy jaki Ty masz ?....

numer 8D1 422 893 K. już jest wycofany ...obecnie jest

8D2 422 893 BA

według etki to disel AHL...

Nic nie pisze który do 1Z...moze ktoś inny Ci bardziej pomoze ....

Opublikowano

Na chwilę obecną sprawa wygląda tak:

* w serwisie AUDI podali mi nr (na podstawie nr nadwozia) 8D1 422 893 AE

* sprawdzając w samochodzie, na króćcu przy pompie (w miejscu zakucia przewodu elastycznego), znalazłem numer kończący się ..... 893 T

sam już nie wiem co o tym myśleć

Spróbuję poszukać tego 8D1 422 893 AE

Opublikowano

Witam kolego ja tesz wymieniałem wąż od wspomagania i powiem tak odkreć stary i podjeć gdzieś gdzie wprasują ci końcówki do nowego węża i to cie bendzie kosztowało góra 50zł ja tyle zapłaciłem bo chcący kupić nowy wąż to w aso kosztuje 800zł:wallbash: bo sie pytałem a za używke gość mi powiedział 150zł. to lepiej sie opłaca kupić wąż i sprasować końcówki ja to robiłem w sklepie gdzie jest dorabianie węży do ciągników. to z mojej strony:hi:

Opublikowano

Planowałem zakucie nowego przewodu. Czytając jednak forum wielu użytkowników nie było zadowolonych z tego sposobu naprawy (głośna praca pompy, brak wspomagania na wolnych obrotach).

W Lublinie koszt takiej naprawy to 100-120zł (w zależności od miejsca). Przewód trzeba zakuć po końcach oraz na środku zachowując wmontowany tam zawór. Chociaż gdyby koszt zamknął się w 50zł to można spróbować. Zawsze to świeża guma i powinna wytrzymać przez kilka kolejnych lat. Z używką zawsze jest ryzyko kolejnej awarii.

STASIU227 - pamiętasz może w którym miejscu na przewodzie znajdował się jego numer??

Opublikowano
Planowałem zakucie nowego przewodu. Czytając jednak forum wielu użytkowników nie było zadowolonych z tego sposobu naprawy (głośna praca pompy, brak wspomagania na wolnych obrotach).

W Lublinie koszt takiej naprawy to 100-120zł (w zależności od miejsca). Przewód trzeba zakuć po końcach oraz na środku zachowując wmontowany tam zawór. Chociaż gdyby koszt zamknął się w 50zł to można spróbować. Zawsze to świeża guma i powinna wytrzymać przez kilka kolejnych lat. Z używką zawsze jest ryzyko kolejnej awarii.

STASIU227 - pamiętasz może w którym miejscu na przewodzie znajdował się jego numer??

kolego nie pamietam
Opublikowano

No i nastał wreszcie czas na naprawę.

Zdecydowałem się naprawę poprzez zakucie nowego przewodu elastycznego. Firma w której robiłem naprawę przewodu wstawiła nowy, gumowy wąż, zostawiając jedynie oryginalne króćce. W miejscu gdzie oryginalnie jest coś w rodziaju zaworka (lub coś podobnego) zakuli metalową obejmę. Przewodu nie odbierałem osobiście więc nie wiem jakie zadanie spełnia. Myślę znają się na robocie, więc założyłem na samochód tak jak zrobili.

Radość nie trwała długo. Niestety po odpowietrzeniu układu pompa zaczeła głośno pracować (tylko w czasie kręcenia kołem kierownicy). Hałas to coś w rodzaju jakby tłuczenia/buczenia, obiawiającego się dodatkowo drganiami na kierownicy. W momencie kiedy koła były uniesione (przy skręcie koła nie miały oporu podłoża) hałas nie występował.

Możliwe że coś jeszcze w układzie może być niesprawne?? Zakład twierdzi że naprawę wykonał poprawnie.

Jestem teraz na etapie poszukiwania używki. Można zaufać Allegro?? A może ktoś z kolegów posiada takowy??:naughty:

Oryginalny przewód miał oznaczenie 8D1 422 893 T (oznaczenie wytłoczone jest na króćcu przykręcanym do pompy). Tak jak pisał kolega OLIVER można również zastosować wąż o oznaczeniach 8D1 422 893 BA (w salonie AUDI również podali mi taki numer).

I po problemie. Chałas ustał po zamontowaniu oryginalnego przewodu (oczywiście używanego, na nowy się nie skusiłem :grin:).

Dziękuję wszystkim za aktywą pomoc. :hi:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...