gzrybol Opublikowano 5 Maja 2008 Opublikowano 5 Maja 2008 Witam Mam mały problem przegoniłem troszkę niunię po autostradzie od Katowic do Wrocławia tzn. Praktycznie ciągle 180 -210 km/h jak zjechałem na stacje tankować usłyszałem że coś mi gwiżdże pod maską. Dźwięk jest bardzo zbliżony do odgłosu syreny policyjnej lub innej służby słyszanej dużej odległości, przypomina gwizdanie. Po zgaszeniu silnika dźwięk jednostajnie cichnie ale trwa jeszcze przez ok. 2 s od zgaszenia. Auto nie straciło na mocy bo nadal ładnie ciągnie. Co to może być, siadające turbo czy może jakaś nieszczelność?
damcio151 Opublikowano 5 Maja 2008 Opublikowano 5 Maja 2008 sprawdź czy nie masz luzów na wirniku turbiny .... przy nieszczelności bardziej by dymił
darulez Opublikowano 6 Maja 2008 Opublikowano 6 Maja 2008 Witam Mam mały problem przegoniłem troszkę niunię po autostradzie od Katowic do Wrocławia tzn. Praktycznie ciągle 180 -210 km/h jak zjechałem na stacje tankować usłyszałem że coś mi gwiżdże pod maską. Dźwięk jest bardzo zbliżony do odgłosu syreny policyjnej lub innej służby słyszanej dużej odległości, przypomina gwizdanie. Po zgaszeniu silnika dźwięk jednostajnie cichnie ale trwa jeszcze przez ok. 2 s od zgaszenia. Auto nie straciło na mocy bo nadal ładnie ciągnie. Co to może być, siadające turbo czy może jakaś nieszczelność? ..a np sprawdzałes lozyskowanie wiatraka chlodzenia moze to on "gwizdze" jesli nie on to wg mnie jeśłi slychac przez jak piszesz 2 sek to stawiam na wyrobione łozyska wirnika. Mialem to samo, wyły łozyska a po kilkudziesieciu km jezdy na pelnym doładowaniu - turbo kaput.
darulez Opublikowano 6 Maja 2008 Opublikowano 6 Maja 2008 Sprawdz olej.... dobrze mówi.. jeśli łozyskowanie do wymiany to zapewne już puszcza olej... no i w drugą strone - jak jezdziles ze zbyt słabym smarowaniem, to turbo nadaje sie do regeneracji.
gzrybol Opublikowano 6 Maja 2008 Autor Opublikowano 6 Maja 2008 Panowie robie rocznie 30 tys i sprawdzam olej. Byłem autkiem na Czechach i wróciłem olej bez zmian więc smarowanie było jeżdze na Mobilu do PD i wlewam Motor Live co drugą wymane. Ten gwizd pochodzi od jakiegoś elementu co pracuje jeszcze po zgaszeniu silnika. Jutro jadę logi zrobic to może coś wyjdzie.
czarny007 Opublikowano 6 Maja 2008 Opublikowano 6 Maja 2008 Witam Cię,pisałeś do mnie ale nie było mnie troszkę na klubie.czy dowiedziałeś się co się tam dzieje u ciebie?bo mam do tego problem taki że na kompie wyszło że moja turbina ma przekroczoną górną granicę ciśnienia... ;(nie wiem co się dzieje...może od razu pchać nowe turbo?mam za 1000zł..gość mówi że daje gwarancję na 2 lata i że są NOWE!co tu zrobić? [br]Dopisany: 06 Maj 2008, 19:42 _________________________________________________a przy okazji,ile mogę lub powinienem ciąć ajm 115km na max?bo nie chce mi iśc na alu więcej 170-180 :(pozdrowieni
KrzyHo Opublikowano 7 Maja 2008 Opublikowano 7 Maja 2008 a przekroczoną górną granicę ciśnienia... ;(nie wiem co się dzieje...może od razu pchać nowe turbo?mam za 1000zł..gość mówi że daje gwarancję na 2 lata i że są NOWE!co tu zrobić? [br]Dopisany: 06 Maj 2008, 19:42 _________________________________________________a przy okazji,ile mogę lub powinienem ciąć ajm 115km na max?bo nie chce mi iśc na alu więcej 170-180 :(pozdrowieni Ja mam ten sam silnik a opony 205/55/16 i idzie jakies 210-220 - przy takiej prędkości nie miałem czasu patrzeć na licznik.
damcio151 Opublikowano 7 Maja 2008 Opublikowano 7 Maja 2008 Ten gwizd pochodzi od jakiegoś elementu co pracuje jeszcze po zgaszeniu silnika. Jutro jadę logi zrobic to może coś wyjdzie. to może sprzęgiełko alternatora :?:
gzrybol Opublikowano 7 Maja 2008 Autor Opublikowano 7 Maja 2008 Sprzęgiełko ma inne obiawy wymieniane było juz.
damcio151 Opublikowano 7 Maja 2008 Opublikowano 7 Maja 2008 Sprzęgiełko ma inne obiawy wymieniane było juz. coś co się obraca po wyłączeniu silnika .... albo turbo , albo sprzęgiełko , więc jeżeli sprzęgiełko było wymieniane to przyjrzyj się turbinie ...
gzrybol Opublikowano 7 Maja 2008 Autor Opublikowano 7 Maja 2008 Witam Noi okazało sie po logach że turbo przeładowuje, możliwe dwie przyczyny N75 lub zapieczone kierowniczki.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się