Jump to content
IGNORED

[B5 AJM] Coś gwiżdze pod maską


gzrybol
 Share

Recommended Posts

Witam

Mam mały problem przegoniłem troszkę niunię po autostradzie od Katowic do Wrocławia tzn. Praktycznie ciągle 180 -210 km/h jak zjechałem na stacje tankować usłyszałem że coś mi gwiżdże pod maską. Dźwięk jest bardzo zbliżony do odgłosu syreny policyjnej lub innej służby słyszanej dużej odległości, przypomina gwizdanie. Po zgaszeniu silnika dźwięk jednostajnie cichnie ale trwa jeszcze przez ok. 2 s od zgaszenia. Auto nie straciło na mocy bo nadal ładnie ciągnie. Co to może być, siadające turbo czy może jakaś nieszczelność?

Link to comment
Share on other sites

Witam

Mam mały problem przegoniłem troszkę niunię po autostradzie od Katowic do Wrocławia tzn. Praktycznie ciągle 180 -210 km/h jak zjechałem na stacje tankować usłyszałem że coś mi gwiżdże pod maską. Dźwięk jest bardzo zbliżony do odgłosu syreny policyjnej lub innej służby słyszanej dużej odległości, przypomina gwizdanie. Po zgaszeniu silnika dźwięk jednostajnie cichnie ale trwa jeszcze przez ok. 2 s od zgaszenia. Auto nie straciło na mocy bo nadal ładnie ciągnie. Co to może być, siadające turbo czy może jakaś nieszczelność?

..a np sprawdzałes lozyskowanie wiatraka chlodzenia moze to on "gwizdze"

jesli nie on to wg mnie jeśłi slychac przez jak piszesz 2 sek to stawiam na wyrobione łozyska wirnika.

Mialem to samo, wyły łozyska a po kilkudziesieciu km jezdy na pelnym doładowaniu - turbo kaput.

Link to comment
Share on other sites

Sprawdz olej....

Link to comment
Share on other sites

Sprawdz olej....

dobrze mówi.. jeśli łozyskowanie do wymiany to zapewne już puszcza olej... no i w drugą strone - jak jezdziles ze zbyt słabym smarowaniem, to turbo nadaje sie do regeneracji.

Link to comment
Share on other sites

Panowie robie rocznie 30 tys i sprawdzam olej. Byłem autkiem na Czechach i wróciłem olej bez zmian więc smarowanie było jeżdze na Mobilu do PD i wlewam Motor Live co drugą wymane. Ten gwizd pochodzi od jakiegoś elementu co pracuje jeszcze po zgaszeniu silnika. Jutro jadę logi zrobic to może coś wyjdzie.

Link to comment
Share on other sites

Witam Cię,pisałeś do mnie ale nie było mnie troszkę na klubie.czy dowiedziałeś się co się tam dzieje u ciebie?bo mam do tego problem taki że na kompie wyszło że moja turbina ma przekroczoną górną granicę ciśnienia... ;(nie wiem co się dzieje...może od razu pchać nowe turbo?mam za 1000zł..gość mówi że daje gwarancję na 2 lata i że są NOWE!co tu zrobić?

[br]Dopisany: 06 Maj 2008, 19:42 _________________________________________________a przy okazji,ile mogę lub powinienem ciąć ajm 115km na max?bo nie chce mi iśc na alu więcej 170-180 :(pozdrowieni

Link to comment
Share on other sites

a przekroczoną górną granicę ciśnienia... ;(nie wiem co się dzieje...może od razu pchać nowe turbo?mam za 1000zł..gość mówi że daje gwarancję na 2 lata i że są NOWE!co tu zrobić?

[br]Dopisany: 06 Maj 2008, 19:42 _________________________________________________a przy okazji,ile mogę lub powinienem ciąć ajm 115km na max?bo nie chce mi iśc na alu więcej 170-180 :(pozdrowieni

Ja mam ten sam silnik a opony 205/55/16 i idzie jakies 210-220 - przy takiej prędkości nie miałem czasu patrzeć na licznik.

Link to comment
Share on other sites

Ten gwizd pochodzi od jakiegoś elementu co pracuje jeszcze po zgaszeniu silnika. Jutro jadę logi zrobic to może coś wyjdzie.

to może sprzęgiełko alternatora :?:

Link to comment
Share on other sites

Sprzęgiełko ma inne obiawy wymieniane było juz.

coś co się obraca po wyłączeniu silnika .... albo turbo , albo sprzęgiełko , więc jeżeli sprzęgiełko było wymieniane to przyjrzyj się turbinie ...

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...