Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Słaba moc, stukanie/trykanie w silniku...


E.N

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich forumowiczów.

Czytałem kilka tematów z podobnym wątkiem, lecz moje objawy wydają się być ciutkę inne.

Auto po kilku minutach jazdy, zaczyna szarpać, a obrotomierz skacze, gdy wcisnę sprzęgło i puszcze gaz(by nie szarpało) obrotomierz przez chwile jeszcze fiksuje. Po ustabilizowaniu się obrotów, moc auta totalnie spadła. Po takiej akcji odpalanie samochodu jest również ciężkie.

spostrzegłem też że silnik szybko się nagrzewa do 90st.

http://www.youtube.com/watch?v=YM1iJRTK8Lk&feature=youtu.be

Filmik przedstawia sytuacje podczas postoju(falujace obroty) oczywiście powyżej 2tys/min pojawia sie gdy dodaje gazu.

http://youtu.be/75uXXenJApk

Podczas odpalania( po odpalenia dodaje gazu ale auto jak widać nie reaguje)

Wczoraj świece wymieniłem na NGK V-Line i przewody zapłonowe również wymienione, na SENTECH-a.

Przy czym zauważyłem że silnik terkocze bądź stuka?!?

http://youtu.be/yRgSQiK-oSg

PS. Nie wiem czy ma to jakiś wpływ ale do wymiany mam jeszcze wyłącznik ciśnieniowy klimatyzacji (już jest zamówiony NRF i jutro odbieram) przy okazji, czy zawór zablokuję się jak będę wymieniał czujnik?? czy nie ryzykować utraty gazu i fachowiec niech zrobi?

Czy wie ktoś co może być przyczyną takiego stanu rzeczy??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A przepustnica adoptowana??Czyszczona??No ja bym sentecha nie zakładał.Jak już to beru.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

(ponoć) ok 7 miesięcy temu była czyszczona i adoptowana. Piszę ponoć bo mechanik u którego robiłem Audi zrobił też inne rzeczy, które jak się w praniu okazało wcale nie były zrobione.

Jeżeli takie objawy świadczą o przepustnicy to pojadę do mechanika bo samemu nie mam środków by to zrobić.

Czy oprócz przepustnicy, może to być coś jeszcze? i czy od właśnie przepustnicy zacząć?

Generalnie wiem że bez vag-a to jak wróżenie z fusów, ale chcę mieć już jakąś wiedzę jak pojadę do mechanika.

PS. Możecie kogoś polecić z Poznania lub okolic?

PS2. Co do przewodów to miałem właśnie dylemat które wybrać. Jednak cena i kilka opinii zdecydowały żebym wybrał sentecha.

E: dopisek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem ten sam problem, też mam 1.6 ahl. Wymieniałem świece kable, czyściłem przepustnice i przepływke i nic żadnej poprawy vag nie pokazywał żadnych błędów. Jak się okazało padł czujnik temperatury, wymieniłem i wszystko wróciło do normy. Tylko kup ori, ok 120 zł serwisie bo jak kupisz jakiegoś chincola to może ci źle temp wskazywać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I czekałem na taką sugestie, po zimie (w sumie miesiąc temu) wymieniałem czujnik temp. jak i termostat. Termostat mam ori vernet-a a czujnik mam taki 059 919 501A coś ze skody?! wszystko kupione w inter cars.pl

Generalnie nie było problemu od razu po wymianie, tylko z czasem się pojawiały. Nie wspomniałem o tym bo nie miałem pojęcia że może mieć to wpływ.

---------- Post dopisany 05-05-2012 at 11:05 ---------- Poprzedni post napisany 01-05-2012 at 22:34 ----------

Witam.

Generalnie to dzwoniłem do mechanika, który wymieniał mi czujnik i termostat. Ten zarzekał się że to nie możliwe by przez to silnik tak się zachowywał. Zasugerował przepustnice. Na czwartek umówiliśmy się że podłączy pod komputer i sprawdzimy.

Pytanie teraz, czy może to być wina termostatu lub czujnika?

Druga kwestia to jakie są koszty przeczyszczenia i adaptacji przepustnicy?

W między czasie zrobiłem nagranie by zobrazować zachowanie silnika.

Temperatura w przeciągu minuty rośnie do 90st.

http://youtu.be/fz8zPY9QBMo

No i te obroty zaraz po osiągnięciu pionu na wskaźniku temperatury.

http://youtu.be/6K7qG6BO1QM

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jak się ma ten szybki wzrost temperatury (z pierwszego filmiku) do wskazania temp na klimatroniku (kanał 49 lub 51)?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na kanale 51 sukcesywnie rośnie wraz ze wskaźnikiem na zegarze.

Ale na kanale 49 również rośnie z opóźnieniem ok 5-6pkt w szczytowym momencie było 92. Z listy kotów wyczytałem że 49 to Licznik błędów sygnału prędkościomierza (prędkość pojazdu) ?!

Generalnie jeżeli chodzi o błędy to 22.1 wyłącznik wysokiego ciśnienia i 15.1 Potencjometr silnik klapa powietrza – G113, ciągła przerwa (uwaga: tryb limp-home dla tego trybu wartość cyfrowa wewn. zaprogramowana)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja jak miałem podłączonego vaga zauważyłem, że w momencie gdy obroty rosły to komputer pokazywał temperaturę 8-13 st za chwile było90 i obroty wracały do normy i tak cały czas dlatego zmieniłem czujnik i od 6 miesięcy jest ok.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam prawie identyczną sytuację, tez obstawiam coś z czujnikiem temperatury

http://a4-klub.pl/showthread.php?233781-Przerywajacy-silnik-Pb-LPG

---------- Post dopisany at 19:50 ---------- Poprzedni post napisany at 19:50 ----------

Mam prawie identyczną sytuację, tez obstawiam coś z czujnikiem temperatury

http://a4-klub.pl/showthread.php?233781-Przerywajacy-silnik-Pb-LPG

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tym czujnikiem to dziwna sprawa. Dziś od rana sprawdzałem kanał 51 i jak się okazuje od zimnego silnika do pełnego rozgrzania jest różnica ok 10st. na klimie pokazuje 80 a na desce 70 itd.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja skolei u sibie sprawdzałem jak wszytko pracuje idealnie temperatury pokrywaja sie w 100%, jak jednak termometer na desce zwariuje to spada on na min a klima dalej pokazuje 90 st.

Czy A4 AHL ma dwa rozne czujniki od silnika i od wskaźnika?

---------- Post dopisany at 21:18 ---------- Poprzedni post napisany at 21:18 ----------

Ja skolei u sibie sprawdzałem jak wszytko pracuje idealnie temperatury pokrywaja sie w 100%, jak jednak termometer na desce zwariuje to spada on na min a klima dalej pokazuje 90 st.

Czy A4 AHL ma dwa rozne czujniki od silnika i od wskaźnika?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Wczoraj wieczorem zawiozlem auto do mechanika. Dzis dzwoni i powiedzial ze przyczyna takiego stanu rzeczy na chwile obecna jest czujnik halla. Wspominal ze musza jeszcze sprawdzic elektryke itp. orientuje sie ktos jakie to moga byc koszta? no i czy mozna uzyc zamiennika?? bo z tego co wiem to ori kosztuje ok 200zl.

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak, na deskę i do kompa są dwa różne czujniki: na deskę jest to czujnik g2 a do kompa g62 i stąd różnice we wskazaniach. czujniki te są w jednej obudowie i tworzą jedną wspólną czteropinową całość- pin 1,3- czujnik g62, pin 2,4-czujnik g2.:)

---------- Post dopisany at 09:47 ---------- Poprzedni post napisany at 09:43 ----------

Aha-spróbuj zaadoptować przepustnicę metodą "na kluczyk" - nie wiem czy to działa ale spróbować chyba warto. odłącz aku na jakieś 30 min- potem podłącz z powrotem i włącz zapłon na 1 min (bez uruchamiania silnika, wyłącz zapłon na 1 min, potem znów włącz na min i wyłącz. Uruchom silnik i sprawdź czy to pomogło:) Gdzieś w necie znalazłem taki opis, ale przepustnicę prawidłowo adoptuje się Vagiem jak nie ma błędów w ecu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koszt 180. Czujnik 150 plus 30 za robociznę. Po problemie :)

Z tą adaptacją w poniedziałek podziałam przed robotą. Generalnie pozostał mi jeszcze wyłącznik ciśnieniowy klimy. Z tym ze muszę znaleźć w dosyć odpowiedniej kwocie bo mechanik wspomniał ze 360zł za ten czujnik :shock3:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...