Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Prawdopodobne uszkodzenie intercoolera?? Pytanie laika :)


PyRaS

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Dzisiaj depcząc moją niunie niemiłosiernie coś bardzo głośno strzeliło. Udało dojechać mi się do domu ( strzał nastąpił gdzieś 400 m od domu) i na postoju stwierdziłem że silnik nierówno chodzi a z nadkola lewego wystaje mi jakaś gumowa uszczelka, że mam lekko luźne nadkole odchyliłem i zdumienie moje było ogromne. Plastik który jest u dołu intercoolera ( mam nadzieję że ta chłodniczka która od góry łączy się z EGR to właśnie intercooler) odczepił się od żebrowania IC. Szukając informacji odnośnie sposobu demontażu nie natrafiłem na żadne wskazówki.

Czy można dojechać gdzieś z tak uszkodzonym IC??, Czy trzeba demontować z kanału, ściągnąć zderzak?? Prosił bym o jakiekolwiek wskazówki odnośnie demontażu. Jeśli ktoś miał by gdzieś tutorial byłbym wdzięczny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odkrecasz koło, zdejmujesz nadkole ( kilka śrubek torx) . Otwierasz maskę, odkręcasz mocowanie zbiornika spryskiwaczy i zbiornika płynu wspomagania ( jedna wspólna sróba) ściagasz na dół zbiornik spryskiwacza i na bok go. Potem odrecasz śruby mocujące lampę i pas przedni do ramy. ( Lampe trzeba wyjąć) IC zdejmujesz z gumowych poduszek do góry lekko odchylając pas przedni ( chodzi o parę mm dosłownie, żeby IC wyszedł razem z poduszkami) Potem wyciągasz go dołem lekko odginając osłonę dolną silnika. Akurat dzisiaj to czyściłem IC wiec sposób sprawdzony.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

piotrek88z a czy pas przedni trzeba jakoś sciągać, rozumiem że bez kanału się obejdzie??. Prośba jeszcze czy mógłbyś zrobić jakąś fotkę które śruby odkręcić (chodzi mi o ten pas przedni - bo nie bardzo wiem o co chodzi)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odkręciłem nadkole, pozbyłem się zbiornika do sprysków, lampy też się pozbyłem odkręciłem właśnie te 2 śrubki i jedną od wewnątrz i kurde nie mogę. Wychodzi tylko w zasadzie jedna strona ( ta bliżej silnika ) a druga chaczy się o ten plastik który "łapie powietrze" dla IC.

Od dołu mam go dostępnego bez problemu a od góry ten pas wadzi mi dosłownie o 7-8mm ( tak myślę) a odkręcając go tylko tymi 2 śrubami mam luz gdzieś na 3-4mm. Jutro będę kombinować.

Już się zastanawiam czy czasem nie wywalić zderzaka??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dla potomnych:

Tak jak napisał kolega piotrek88z, odkręcamy koło, odkręcamy nadkole, odkręcamy zbiorniczek od płynu do spryskiwaczy ( od wspomagania nie ruszałem ), odkręcamy lampę i pas przedni, ja dla ułatwienia zdemontowałem zderzak ponieważ nie mogłem dojść tak jak opisał to kolega ponieważ plastik który "łapie powietrze" blokował mi ruchy. Po zdemontowaniu zderzaka, poluzowaniu obejm, po podniesieniu delikatnie pasa przedniego (zblokowałem go sobie wkrętakiem płaskim) wyciągamy intercooler. Składamy naturalnie w odwrotnej kolejności. Dla zabezpieczenia lamelek IC podczas montażu polecam zakryć go tekturą.

Pozdrawiam i życzę powodzenia :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dla potomnych:

Tak jak napisał kolega piotrek88z, odkręcamy koło, odkręcamy nadkole, odkręcamy zbiorniczek od płynu do spryskiwaczy ( od wspomagania nie ruszałem ), odkręcamy lampę i pas przedni, ja dla ułatwienia zdemontowałem zderzak ponieważ nie mogłem dojść tak jak opisał to kolega ponieważ plastik który "łapie powietrze" blokował mi ruchy. Po zdemontowaniu zderzaka, poluzowaniu obejm, po podniesieniu delikatnie pasa przedniego (zblokowałem go sobie wkrętakiem płaskim) wyciągamy intercooler. Składamy naturalnie w odwrotnej kolejności. Dla zabezpieczenia lamelek IC podczas montażu polecam zakryć go tekturą.

Pozdrawiam i życzę powodzenia :)

ja robilem podobnie tak samo z tym ze nie musisz wyciagac zadnych zbiorniczkow .

sciagniesz zderzak sa tam 3 sruby torx i jedna nakretka 10 na strone (uwaga na przewodu od halogenow)

demontujesz lampe, nadkole pozniej odkrecasz 2 sruby mocujace pas i ic wychodzi jak ta lala (wyciagasz z gumowych gniazd do przodu lekko naciagajac pas przedni i wio)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No ja bez wyciągnięcia zbiorniczka nic nie zrobię (może i pójdzie ale demontaż trwa dosłownie chwilkę a ułatwia bardzo). Mój zbiornik ma 4,5 litra i od tyłu nie ma szans na dostanie się do IC bez demontarzu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...