Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Mokra i wykrzywiona pompka EGR


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

plan jest taki, żeby jutro przeczyścić EGR. Pomyślałem, że zapytam jeszcze na forum co sądzicie o jego stanie, a w zasadzie o jego plastikowej cześci:

egr1s.th.jpg

egr2qw.th.jpg

Jak widać na zdjęciach, nie dość że całość mocno się poci, to jeszcze chodzi to pod jakimś dziwnym kątem - nie jestem pewien ale wydaje mi się, że coś tam jest nie tak. Wygląda na to, że ten plastykowy pręt ociera się o metalową osłonkę i jest lekko wygięty w pałąk....

Czy ktoś z Was może mi powiedzieć o co tu chodzi?

Jutro mam zamiar całość rozkręcić i przeczyścić. Zrobię też pewnie więcej fotek. Ale zaczynam się obawiać, że EGR może być do wymiany albo zaślepienia....

Pozdrawiam,

Krzysiek.

Opublikowano

Jak zapewne widzisz siłownik podciśnieniowy klapy gaszącej nie siedzi dobrze w metalowym uchwycie. Sprawdź czy ten uchwyt jest prosty. Ciężko stwierdzić wszystko po tych fotkach. Popatrz na zdjęcia nowych i porównaj ze swoim. Być może ktoś celowo przeginał mocowanie bo mu klapa gasząca nie tak pracowała:facepalm:

Ogólnie to do naprawy lub wymiany bo tak nie jest prawidłowo.

Opublikowano

To nie jest normalne w stu procentach, u mnie tak nie wyglada wszystko jest prosto ladnie polaczone :)

Opublikowano

No właśnie... tylko kto i po jaką cholerę to wygiął? Nie przypominam sobie żebym zalazł za skórę jakiemuś mechanikowi :D Nie pamiętam też jak to wyglądało w momencie gdy go kupiłem. Może komuś przy odkręcaniu jakiejś zapieczonej śruby klucz się omsknął.... nie wiem.

W takiej sytuacji jak teraz, zawór raczej nie pracuje prawidłowo bo już na wyjściu jest inne domknięcie/otwarcie.... Aczkolwiek błędów żadnych nie ma i autko raczej śmiga normalnie.

Pytanie teraz tylko czy przy prostowaniu ten uchwyt mi nie pęknie..... może jak będzie ciepły to będzie bezpieczniej.

Opublikowano

odkręć dwie śruby, zdejmij pompkę, zobacz czy pod wpływem nagrzania się nie została już w takiej pozycji, następnie podprostuj uchwyt - tą blaszkę, poczyść wszystko i zamontuj.

Opublikowano

Hej,

blaszkę już naprostowałem bez większego problemu, tylko plastik mi trochę pękł, ale to się da skleić.

teraz czyszczę całość zawzięcie. Jak ściągnę sterowniki to wrzucę jakieś foty z telefonu. Na razie zastanawia mnie ten pionowy bolec, który idzie od grzybka na górze, i wychodzi w postaci jakiegoś zaworku na dole, do rury idącej do kolektora.... Czy jak tam dmuchnę w grzybek to coś powinno sie poruszać?? na razie słyszę tylko że membrana w środku pracuje....

muszę poszukać na forum, bo gdzieś ktoś o to pytał, ale jak ktoś wie to proszę o odpowiedź.

Dzięki,

---------- Post dopisany at 15:05 ---------- Poprzedni post napisany at 14:31 ----------

Mam fotki....

egr3.th.jpg

czy ten pionowy pręt powinien się swobodnie poruszać? bo na oko nie mogę tego ocenić.

egr4.th.jpg

a czy ten tłoczek jest w dobrej pozycji? powinien się ruszać?

Dajcie znać jak ktoś zna odpowiedź, bo ja dokładnej zasady działania EGR nie znam.

Opublikowano

ten metalowy bolec to egr właśnie, pierwsze zdjęcia z plastikowym siłownikiem pokazują siłownik klapy gaszącej. Egr jak zaczniesz zasysać powietrze przez króciec u góry, powinien się podnosić, ale dość opornie. Natomiast jeśli chodzi o ten plastikowy siłownik to podejrzewam że był uszkodzony i przymykał klapę gaszącą więc ktoś go przygiął tak żeby się nie zamykała w ogóle. O uszkodzeniu tego siłownika może świadczyć to że jest mokry, czyli poleciała w środku membrana. On też działa na zasadzie podciśnienia, jak zassiesz przez króciec powietrze to sztanga powinna się cofać. Generalnie ten Twój egr jest po przejściach, jeśli dodatkowo z Egru z dziurek po lewej i prawej sączy się olej to polecałbym kupić nowy.

Opublikowano

Cześć,

dzięki za info. Już oczywiście jestem po złożeniu wszystkiego do kupy tylko nie miałem czasu odpisać.

Na razie wygląda na to, że wszystko działa - auto jeździ normalnie, nie wydaje żadnych dziwnych dźwięków i nie rzuca błędami w twarz. Trzeba będzie jeszcze sprawdzić VAGiem dla pewności.

Jutro wieczorem odkręcę osłonę silnika i przyjrzę się jeszcze całemu układowi czy/gdzie i ile się poci. Dam fotki, uzupełnię i mam nadzieję zamknę temat.

Pozdr.

Opublikowano

podejrzewam ze zanim sie obejrzysz EGR znow bedzie przepuszczal ...

zrob 003 BS bedzie wiadomo czy dziala prawidlowo

Opublikowano

Hej,

003 BS jeszcze nie sprawdziłem, ale zrobię to jak tylko sprawię sobie laptopa/netbooka bo interfejs już czeka ;)

Tymczasem zebrałem wszystko w jeden temat i wrzuciłem w osobny wątek z lepszymi fotami.

http://a4-klub.pl/showthread.php?235475-Czyszczenie-EGR

Pozdrawiam,

Krzysiek.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...