baca21 Opublikowano 6 Maja 2012 Opublikowano 6 Maja 2012 Witam. Potrzebuje wymienić tylny most bo z chwilą kupienia auta wiedziałem że jest do wymiany-koleś bez oleju jeździł bo uszczelki mu puściły.. ale denerwuje mnie hałas i szukam... nie znam oznaczeń bo nie mam jak wejść pod auto obecnie wiem tylko że jest 1,9 tdi AFN skrzynia DGW. vin WAUZZZ8DZWA079780 . Pomoże ktoś znaleźć kod mostu pasującego do tego modelu? Czy można wymienić sam most zostawiając stare półośki- są w dobrym stanie. Na co jeszcze zwrócić uwagę przy wymianie dyfra? i czy da się go jakoś sprawdzić przed zamontowanie w aucie?
martin_rs4 Opublikowano 6 Maja 2012 Opublikowano 6 Maja 2012 jak już zdejmiesz most to prawdz przegub na wale kardana od strony mostu, u mnie był tak słuchy ze stragedia:facepalm: półoski możesz zostawić. jak kupisz inny uzywany dyfer to sprawdz olej czy jest! jak cos to dolej tylko nie wymieniaj na nowy bo tez moze zacząć buczeć. patrze teraz na etce i do Twojego AFNa mam 2 rodzaje . DAJ 35:9 oraz DAK 37:9 ... I tu już nie wiem ---------- Post dopisany at 13:02 ---------- Poprzedni post napisany at 12:51 ---------- a no i jeszcze jak chcesz używany sprawdzić czy np. luzów nie ma to złap obiema rękami te dwa "talerze" co przeguby wew. w nie wchodzą a ktos pokręci wałkiem atakującym to wtedy powinnien być wyczuwalny luz na zębach, jesli takowy będzie
Łaszczu Opublikowano 6 Maja 2012 Opublikowano 6 Maja 2012 Też mam quattro i skrzynie DGW. Z tego co pamiętam masz przełożenie skrzyni 35.9. Tak wiedz musisz szukać dyfra o oznaczeniu DAJ. Niech przed mówca "martis-rs4" ci sprawdzi w etce z jakimi silnikami występował ten dyfer. moja etca się sypneła:kwasny:
martin_rs4 Opublikowano 6 Maja 2012 Opublikowano 6 Maja 2012 wg. ETKI wystepowały z 3 silnikami: 2,8 V6 (192KM) 1,9 TDI (110KM) i 1,8T (150KM) ... tak więc powinien pasować ten DAJ z przełożeniem 35:9
baca21 Opublikowano 6 Maja 2012 Autor Opublikowano 6 Maja 2012 dzięki za szybkie odpowiedzi... pozostaje szukać dyfra a dlaczego nie wymieniać oleju tylko dolać? stary dyfer już mi hałasuje bo po zakupie na dzień dobry wlałem 1,5l oleju... pusto prawie było
martin_rs4 Opublikowano 6 Maja 2012 Opublikowano 6 Maja 2012 ponieważ jak od nowości masz wlany oryginalny olej to lepiej tylko dolewać, bo jak wlejesz nowy to już jest inne smarowanie na nowym niż tym co przez ponad 10 lat w moscie siedzał. przy zakupie nowego sprawdź czy jest w srodku wystarczająco oleju w srodku, bo kupisz bez i znów ten sam problem ---------- Post dopisany at 15:04 ---------- Poprzedni post napisany at 15:04 ---------- p.s. do srodka wchodzi ok. 1,8 L
Mosiadz Opublikowano 12 Maja 2012 Opublikowano 12 Maja 2012 jak już zdejmiesz most to prawdz przegub na wale kardana od strony mostu, u mnie był tak słuchy ze stragedia:facepalm: O co chodzi z tą suchością ? Wczoraj wymieniałem przednią podporę tylnego mostu i jak odkręciłem śrubę która mocuję poduszkę to wylała mi się niewielka ilość oleju (ok. 15ml) Zastanawiam się skąd bo cały dyfer w tych rejonach jest suchy.
baca21 Opublikowano 4 Czerwca 2012 Autor Opublikowano 4 Czerwca 2012 dziś chciałem sprawdzić symbol mostu, podjechałem na serwis podnieśliśmy auto i d*pa... usyfione i nie wiadomo do końca gdzie szukać tego oznaczenia- jedyne jakie znalazłem to chyba data produkcji 10.02.97 i coś co przypominało literę F przy wyjściu na lewą półośkę... poniżej przykładowe ukradnięte zdjęcia z allegro- jeśli możecie zaznaczcie mi gdzie myć i szukać numeru: jedyne co wyraźne były numerki(foto z mojego dyfra): <br /><br /> <br /><br />
Szymon51 Opublikowano 7 Czerwca 2012 Opublikowano 7 Czerwca 2012 Kolego numer mostu jest jeszcze na etykiecie w bagażniku. pierwszy jest numer skrzyni a drugi numer mostu. jakby się okazało że masz DAJ to mam taki na zbyciu.
baca21 Opublikowano 10 Czerwca 2012 Autor Opublikowano 10 Czerwca 2012 udało mi się znaleźć.... DAJ 15117 teraz czas na przejście do działu kupię... i od razu pytanie: czy numer po serii DAJ oznacza numer seryjny czy to dalszy ciąg typu dyfra i np DAJ 12345 też podejdzie czy jest to zupełnie inny dyferencjał?
Szymon51 Opublikowano 10 Czerwca 2012 Opublikowano 10 Czerwca 2012 Też podejdzie Ważne są pierwsze trzy litery czyli DAJ. jak chcesz to mam taki dyfer, kupiłem go bo chciałem zlikwidować luzy na wale okazało się że to wina torsena a most leży w garażu.
kermit1982 Opublikowano 28 Maja 2016 Opublikowano 28 Maja 2016 (edytowane) By nie robić syfu na forum podpinam się pod ten temat, poszukuje dyfra do A4 b7 2.0 BWT. Na wlepce i w książce serwisowej na wlepce pozycja 3 gdzie znajduje sie kod silnika jest też kod HUQ i GVE, prosił bym o podpowiedz czy dyferencjał to kod HUQ i czy przy kupnie potrzebny tylko ten kod czy jeszcze jakiś numer? Edytowane 28 Maja 2016 przez kermit1982
szper11 Opublikowano 28 Maja 2016 Opublikowano 28 Maja 2016 Według ETKI oznaczenie HUQ tak jak piszesz to jest kod dyfra i to chyba powinno wystarczyć przy kupnie.
kermit1982 Opublikowano 28 Maja 2016 Opublikowano 28 Maja 2016 Według ETKI oznaczenie HUQ tak jak piszesz to jest kod dyfra i to chyba powinno wystarczyć przy kupnie. dzięki wielkie udało mi się odnaleść kod na dyferencjale faktycznie HUQ jest
yamaysky Opublikowano 21 Września 2017 Opublikowano 21 Września 2017 PodpinamMam zapocone simmerringi przy polosiach tylnego mostuChciałem wymienic ale wyglada na to że nie na wiele się to zda bo jest spory luz i pewnie łożyska też do wymianyPchać się w to czy szukać drugiego cyfra?A4 b5 1999r 1.9tdi afnWysłane z mojego H60-L04 przy użyciu Tapatalka
czeslaw187 Opublikowano 12 Października 2017 Opublikowano 12 Października 2017 Drugi dyfer kupisz za ok 300zł ale jaki jest jego stan nie wiesz
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się