Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Dyfer do Q


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam. Potrzebuje wymienić tylny most bo z chwilą kupienia auta wiedziałem że jest do wymiany-koleś bez oleju jeździł bo uszczelki mu puściły.. ale denerwuje mnie hałas i szukam... nie znam oznaczeń bo nie mam jak wejść pod auto obecnie wiem tylko że jest 1,9 tdi AFN skrzynia DGW. vin WAUZZZ8DZWA079780 . Pomoże ktoś znaleźć kod mostu pasującego do tego modelu?

Czy można wymienić sam most zostawiając stare półośki- są w dobrym stanie. Na co jeszcze zwrócić uwagę przy wymianie dyfra? i czy da się go jakoś sprawdzić przed zamontowanie w aucie?

Opublikowano

jak już zdejmiesz most to prawdz przegub na wale kardana od strony mostu, u mnie był tak słuchy ze stragedia:facepalm: półoski możesz zostawić. jak kupisz inny uzywany dyfer to sprawdz olej czy jest! jak cos to dolej tylko nie wymieniaj na nowy bo tez moze zacząć buczeć. patrze teraz na etce i do Twojego AFNa mam 2 rodzaje . DAJ 35:9 oraz DAK 37:9 ... I tu już nie wiem :whistling:

---------- Post dopisany at 13:02 ---------- Poprzedni post napisany at 12:51 ----------

a no i jeszcze jak chcesz używany sprawdzić czy np. luzów nie ma to złap obiema rękami te dwa "talerze" co przeguby wew. w nie wchodzą a ktos pokręci wałkiem atakującym to wtedy powinnien być wyczuwalny luz na zębach, jesli takowy będzie :wink:

Opublikowano

Też mam quattro i skrzynie DGW. Z tego co pamiętam masz przełożenie skrzyni 35.9. Tak wiedz musisz szukać dyfra o oznaczeniu DAJ. Niech przed mówca "martis-rs4" ci sprawdzi w etce z jakimi silnikami występował ten dyfer. moja etca się sypneła:kwasny:

Opublikowano

wg. ETKI wystepowały z 3 silnikami: 2,8 V6 (192KM) 1,9 TDI (110KM) i 1,8T (150KM) ... tak więc powinien pasować ten DAJ z przełożeniem 35:9

Opublikowano

dzięki za szybkie odpowiedzi... pozostaje szukać dyfra

a dlaczego nie wymieniać oleju tylko dolać?

stary dyfer już mi hałasuje bo po zakupie na dzień dobry wlałem 1,5l oleju... pusto prawie było

Opublikowano

ponieważ jak od nowości masz wlany oryginalny olej to lepiej tylko dolewać, bo jak wlejesz nowy to już jest inne smarowanie na nowym niż tym co przez ponad 10 lat w moscie siedzał. przy zakupie nowego sprawdź czy jest w srodku wystarczająco oleju w srodku, bo kupisz bez i znów ten sam problem :wink:

---------- Post dopisany at 15:04 ---------- Poprzedni post napisany at 15:04 ----------

p.s. do srodka wchodzi ok. 1,8 L

Opublikowano
jak już zdejmiesz most to prawdz przegub na wale kardana od strony mostu, u mnie był tak słuchy ze stragedia:facepalm:

O co chodzi z tą suchością ?

Wczoraj wymieniałem przednią podporę tylnego mostu i jak odkręciłem śrubę która mocuję poduszkę to wylała mi się niewielka ilość oleju (ok. 15ml) Zastanawiam się skąd bo cały dyfer w tych rejonach jest suchy.

Opublikowano

dziś chciałem sprawdzić symbol mostu, podjechałem na serwis podnieśliśmy auto i d*pa... usyfione i nie wiadomo do końca gdzie szukać tego oznaczenia- jedyne jakie znalazłem to chyba data produkcji 10.02.97 i coś co przypominało literę F przy wyjściu na lewą półośkę...

poniżej przykładowe ukradnięte zdjęcia z allegro- jeśli możecie zaznaczcie mi gdzie myć i szukać numeru:

2343994114.jpg

2358904348.jpg

jedyne co wyraźne były numerki(foto z mojego dyfra):

<br /><br />

3_f.jpg

<br /><br />

Opublikowano

Kolego numer mostu jest jeszcze na etykiecie w bagażniku. pierwszy jest numer skrzyni a drugi numer mostu. jakby się okazało że masz DAJ to mam taki na zbyciu.

Opublikowano

udało mi się znaleźć....

33176999641788214097_thumb.jpg

DAJ 15117

teraz czas na przejście do działu kupię...

i od razu pytanie:

czy numer po serii DAJ oznacza numer seryjny czy to dalszy ciąg typu dyfra i np DAJ 12345 też podejdzie czy jest to zupełnie inny dyferencjał?

Opublikowano

Też podejdzie Ważne są pierwsze trzy litery czyli DAJ. jak chcesz to mam taki dyfer, kupiłem go bo chciałem zlikwidować luzy na wale okazało się że to wina torsena a most leży w garażu.

Opublikowano (edytowane)

By nie robić syfu na forum podpinam się pod ten temat, poszukuje dyfra do A4 b7 2.0 BWT.

Na wlepce i w książce serwisowej na wlepce pozycja 3 gdzie znajduje sie kod silnika jest też kod HUQ i GVE,

prosił bym o podpowiedz czy dyferencjał to kod HUQ i czy przy kupnie potrzebny tylko ten kod czy jeszcze jakiś numer?

Edytowane przez kermit1982
Opublikowano

Według ETKI oznaczenie HUQ tak jak piszesz to jest kod dyfra i to chyba powinno wystarczyć przy kupnie.

Opublikowano

Według ETKI oznaczenie HUQ tak jak piszesz to jest kod dyfra i to chyba powinno wystarczyć przy kupnie.

dzięki wielkie udało mi się odnaleść kod na dyferencjale faktycznie HUQ jest

Opublikowano

Podpinam
Mam zapocone simmerringi przy polosiach tylnego mostu
Chciałem wymienic ale wyglada na to że nie na wiele się to zda bo jest spory luz i pewnie łożyska też do wymiany
Pchać się w to czy szukać drugiego cyfra?
A4 b5 1999r 1.9tdi afn

Wysłane z mojego H60-L04 przy użyciu Tapatalka

Opublikowano

Drugi dyfer kupisz za ok 300zł ale jaki jest jego stan nie wiesz 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...