TnX Opublikowano 9 Maja 2012 Opublikowano 9 Maja 2012 Cześć. Borykam się ostatnio z problemem wspomagania układu kierowniczego w moim Audi. Początkowo miałem wyciek oleju od jednego z węży który prowadzi się od zbiorniczka do pompy, który został zniwelowany, po paru dniach, pompa zaczęła rzęzić, brakowało jej mocy, aż (Najprawdopodobniej) padła. Kupiłem używaną pompę, która została wymieniona. Dziś odebrałem samochód od mechanika. Wspomaganie z początku chodziło dobrze, po przejechaniu odcinka kilku kilometrów zaczęło się dziać to samo co ze starą pompą, czyli : - Raz wspomaganie było, raz nie było. - Gdy skręciło się maksymalnie w prawo, bądź w lewo, pompa po chwili zaczęła rzęzić. - W Zbiorniczku widać, jak płyn bulgota. Próbowałem odpowietrzać układ, tak jak to opisane było na innym forum, że parokrotne skręcanie maksymalnie w prawo i w lewo powinno odpowietrzyć układ. Po próbach odpowietrzania wróciłem pod dom bez wspomagania. Dodam też, że jak wspomaganie zanikało, czasem wystarczyło dodać gazu więcej. Lecz nie zawsze to skutkowało. Moje pytanie brzmi, co jest powodem, owych zjawisk Dlaczego płyn bulgota w zbiorniczku Jest sens bawić się z tą pompą czy oddać tą "nową" używkę tam, gdzie ją kupiłem (Czyli wymienić na kolejną używkę) czy po prostu kupić nową. Pozdrawiam.
TnX Opublikowano 9 Maja 2012 Autor Opublikowano 9 Maja 2012 A jaki najlepszy ? Bo co mechanik, to inny płyn.
TnX Opublikowano 10 Maja 2012 Autor Opublikowano 10 Maja 2012 Tylko, że G004 jest Syntetykiem, a na moim zbiorniczku pisze żeby używać tylko mineralnego. Już sam nie wiem czym wypłukać ten układ, jedni mówią A, drudzy mówią B... @Edit Zamówiłem nową pompę wspomagania, nie będę bawił się w używki. Przed wymianą spuszczę z układu cały płyn (obecny syntetyk) i zaleje nową pompę Mineralny Febi 6162 - dobrze zrobię ?
Fr0styyy. Opublikowano 10 Maja 2012 Opublikowano 10 Maja 2012 No nie wiem... Teraz każdy VW jest zalewany G004000M2 Więc bym się nie bawił w mineralny.. Poczekaj na odpowiedź innych.
supi9 Opublikowano 11 Maja 2012 Opublikowano 11 Maja 2012 Ja natomiast zalałbym mineralnym zielonym bez wachania, ponieważ nowa pompa to tylko część układu. Magiel swoje już przeszedł i zmiana oleum na syntetyk może narobić bigosu. Minerał świerzy jeżeli nie pomoże, to raczej nie zaszkodzi.
virus191 Opublikowano 11 Maja 2012 Opublikowano 11 Maja 2012 Ja zmieniłem na FEBI 6162 i pompa ucichła. Dzwoniłem również do ASO i powiedzieli, że skąd wiem, że G004000M2 to syntetyk skoro na butelce nigdzie nie jest to napisane.
TnX Opublikowano 11 Maja 2012 Autor Opublikowano 11 Maja 2012 Na zbiorniczku pisze żeby używać Tylko Mineralnego Płynu, a niżej napisane jest G002000. Skoro G004000 ma zastąpić G002000, a plotki są takie, że to Syntetyk... ? Przed problemami z pompą oddałem auto do mechanika aby przepłukał mi układ, powiedział, ze zaleje go "Syntetykiem, od Febiego" i żebym takiego kupił, na ewentualne dolewki - zielona butelka Febi, ale jaki rodzaj, nie wiem, bo inny mechanik wyrzucił mi tą butelkę. Nowa pompa 30 minut temu przyszła kurierem i nie wiem czym ją zalewać...
supi9 Opublikowano 11 Maja 2012 Opublikowano 11 Maja 2012 Ok. godzinę temu wymieniałem płyn we wspomaganiu, bo od nowości nie ruszane było - zalany został febi zielonym minerałkiem. Zrobiłem kilkanaście kilometrów i powiem Ci, że troszkę lepiej. Znaczy układ mi nie chuczał i byłą to profilaktyka, ale w porównaniu do poprzedniego chodzi trochu lepiej. Kupiłem litra, który kosztował 35zł - nie jest to koszt.
michael_b18 Opublikowano 11 Maja 2012 Opublikowano 11 Maja 2012 ja byłem tak z tydzień temu w ASO i pytałem o G002 i koleś powiedział, że G004 jest jego zamiennikiem i również jest to minerał, a syntetyczny olej hydrauliczny z tego co słyszałem to jest czerwony.
TnX Opublikowano 14 Maja 2012 Autor Opublikowano 14 Maja 2012 A jeżeli chodzi o uszkodzoną maglownice, to jakie są tego objawy, jak to można zdefiniować, że czas na jej regenerację ? @Edit: Dziś została zamontowana nowa pompa od wspomagania, zalałem ją żółtym płynem od Febiego. Jak na razie wszystko w porządku, także, dzięki wielkie za odpowiedzi w zadane przeze mnie pytania. Pozdrawiam.
KICHOL Opublikowano 16 Maja 2012 Opublikowano 16 Maja 2012 sprawdź zbiornik płynu wspomagania powinien mieć sitko które służy przeciw pienieniu. "niektóre majstry" podczas odsysania robią z sitka trociny.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się