Skocz do zawartości
IGNOROWANY

1,8 1,8T awaryjność i równa praca


szczota

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

zamierzam kupić audi z silnikiem 1,8 lub 1,8T, ale boję się ich awaryjności. Wszystkie 1,8 mają dwa wałki, więc w razie zerwania paska rozrządu czeka mnie generalny remont. Nie zależy mi żeby miał trochę więcej mocy, jak inny, żeby palił 0,5l mniej na setkę, ale potrzebuję taki, który mi posłuży dłużej i będzie mniej awaryjny. 1,6 w kombi to raczej mało, i boję się tego silnika zwłaszcza, że audi do lekkich nie należy..

Przy silniku 1,8T dochodzi oczywiście turbina, która jest dodatkowym kosztem regeneracji, ale czy coś jeszcze? warto kupować z turbiną, czy zadowolić się zwykłym 1,8?

Możecie mi coś doradzić..?

Przeglądam to forum od dobrych kilku tygodni, ale nie znalazłem podobnego tematu założonego wcześniej, więc zakładam swój. Nie jestem pewien, czy w dobrym dziale (czy nie w dziale zakupów), ale z racji tego, że potrzebuję informacje o silniku, piszę tutaj :grin:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kup rower. I nie mówie tego złośliwie tylko po przeczytaniu Twojego postu każde auto dla Ciebie jest złe tzn. na pewno się popsuje... Jak wymienisz rozrząd będziesz robił wymiany oleju na czas to wszystko będzie dobrze. Silniki 1.8 i 1.8T audi to jedne z najlepszych motorów na rynku i jeśli nie będziesz dbał to każdy zajeździsz. I może sprecyzuj bardziej jakie to Audi b5,6 itd.?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powiem Ci że silniki 1.6 są dużo bardziej awaryjne niż 1.8 czy 1.8t. A jak się dba o suszare w odpowiedni sposób to przeżyjego dłużej niż sam silnik:wink:

A z tym paskiem to pojechałeś:polew: to co nie masz zamiaru wymieniać tego paska i rozrządu czy co:polew:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

prefiks jest B6, więc porozmawiajmy o tym modelu-miałem 1,6 i 1,8T-1,6, to taki mały wariat, ale do codziennego przemieszczania się po mieście po bułki-wystarczy:wink:

1,8T-jeśli dbasz o regularne wymiany pasków, oleju i ogólny serwis-służy długo i wbrew pozorom-nie jest wcale awaryjny, przynajmniej mój nie był, awaryjne są tylko te motory, które były kupione, jako okazyjne sztuki z dziwnie niskim przebiegiem, jak na swój wiek, gdzie naturalną koleją rzeczy była wymiana elementów, które zwyczajnie się zużyły w związku z użytkowaniem auta-zazwyczaj dzieje się to przy około 200tys, zaczynają się "sypać" elementy zawieszenia, turbina może dać już znać o swoim zużyciu, w silniku zaczynają głośniej pracować napinacz i zawory, drobne wycieki spod pokrywy zaworów, zaczynają odmawiać posłuszeństwa czujniki et cetera... ale to jest naturalna kolej wydarzeń-fakt, jeśli ktoś wydaje na swoje wymarzone auto całe oszczędności i okazuje się, ze to wszystko zaczyna przychodzić przynajmniej raz w miesiącu-można dostać szału, ale jeśli chcesz coś, co pali mniej więcej tyle samo i jest mniej stresu w związku z osprzętem silnika- kup V-6 3,0 jest to mało awaryjny silnik, po wymianie rozrządu-za bardzo nie ma co się tam popsuć...wymiana filtrów i płynów i masz całkiem fajny silnik, który i ma moc i pali tak, jak 1,8T i jeśli jest z przebiegiem ok. 180-200tys przygotuj się na problemy z zawieszeniem, przegubami, łożyskami et cetera....nie unikniesz tego i nie łudź się, że kupisz fajną sztukę za małe pieniądze i będziesz tym jeździć 5 lat bez problemów- za takie "bezproblemowe" auto-będziesz musiał wydać sporo pieniędzy, bo takie sztuki trafiają się bardzo rzadko, a dobre auta ludzie niestety cenią wysoko, z uwagi na to, że wiedzą o tym ile jest warte...handlarz wciśnie każdy farmazon, byle auto się sprzedało, szczególnie wtedy, kiedy zna jego "historię" i w jakim jest stanie...:wink4:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...