Chadury89 Opublikowano 1 Lipca 2012 Opublikowano 1 Lipca 2012 Czemu maja nie doradzac oleju Motula skoro na nim jezdza i wszystko jest w porzadku? Kazdy chwali to co sprawdzil, wiec nie faworyzuje tego czego nie sprawdzal, a odradzac moze to na czym sie przejechal. Wiec kazdy ma prawo pisac co chce i taka jest polityka forum...
andrzej22 Opublikowano 1 Lipca 2012 Opublikowano 1 Lipca 2012 Chadury niech doradzaja Motula tylko niech nie krytykuja innych producentow ktorzy robia rownie dobre oleje Castrol, Mobil, Shell itp. Koncerny samochodowe leja te oleje do nowych objetych gwarancja silnikow czyli musza spelniac normy i byc z najwyzszej polki.
Chadury89 Opublikowano 1 Lipca 2012 Opublikowano 1 Lipca 2012 Wg mojej opini olej Mobil to dobry olej, a i slyszalem ze shell w swojej ofercie rowniez ma dobre produkty. Ale co do Castrola jestem nieprzekonany, castrola wlewaja w serwisie bo maja z tego kase. W razie problemow zmieniaja olej na inny.
andrzej22 Opublikowano 2 Lipca 2012 Opublikowano 2 Lipca 2012 Chadury masz racje, ze koncerny samochodowe leja markowe oleje rowniez w celach marketingowych bo maja dobry produkt w swoim silniku za cene pewnie mixolu. Fajnie wyglada nawet nalepka na silniku z logo znanego producenta olejow bo reklama robi swoje a ludzie maja raczej zaufanie do znanych marek. Ale podtrzymuje swoje wypowiedzi, ze oleje te spelniaja wszystkie normy wymagane przez producenta samochodu.
przemek4net Opublikowano 2 Lipca 2012 Opublikowano 2 Lipca 2012 ...jak czytam te madrosci o wyzszosci oleju jednej marki nad druga, ze po zmianie z takiega na taki silnik cieknie, turbina pada itp itd. Jest instrukcja silnika, ktora podaje wymagania i specyfikacje odnosnie stosowanych olejow. Pracuja nad tym sztaby inzynierow uzbrojonych w laboratoria i przyznaja okreslonym olejom przeznaczenie....Po prostu lejemy olej spelniajacy wymagania odnosnie danego silnika. Na tym filozofia z olejami sie konczy. piwo "mocne kiepskie" sprzedaja podobnie jak "zywca" - pewnie oba spelniaja norny ale zaloze sie ze wyczulbys roznice.... pytanie czy silnik spelnia normy... zalozmy, ze jest przewidziana lepkosc W30 ale auto jest zajezdzone jak kon szmaciarza i W30 w tydzien wycieknie albo zostanie przejedzony a jak sie auto nagrzeje to miga kontrolka cisnienia na wolnych obrotach bo w takim stanie silnik ze na "ustawowym" oleju cisnienia utrzymac nie potrafi - ja bym wtedy sie zastanowil czy nie lepiej wlac np W50 Wracaja do dylematow - olej 10W40 a olej 5W40 roznia sie tym, ze drugi olej jest bardziej plynny w zerze (5 vs 10) natomiast ich plynnosc w temp pracy pewnie jest podobna. Oleje syntetyczne maja najczesciej (ale to nie jest taka 100% regula) wyzsza liczbe TBN (czy tnb) to oznacza "zdolnosc wyplukiwania" Obstawiam, ze absolutnie nie bedzie zadnej znaczacej roznicy do auta 12 letniego tdi z 280tys przeboegu leje 5w40 (troche bez specjalnego dumania - wiekszosc takie do niego leje), do kilkunastoletniego (wtedy jak mialem) civica 1.4 16v lalem lotosa 5w40 (uznalem, ze to syntetyk w cenie polsyntetyka) - przejezdzilem autem 9lat oleje do strych pierdzielu moga byc gorsze (jezeli tak podaje instrukcja - a do civica np klasa wymaga byla niska o ile pamietam) ale nakazuje sie wymiany olejow co 10-12 tys. Do 2.0tdi CR norma to chyba 30tys ale tez i klasy oleju sa znacznie wyzsze
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się