Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Mocne szarpanie 5 i 6 bieg przy 2000 rpm


Mike79

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Od niedawna zauważyłem, że jadąc na 5 biegu kiedy zmniejszę prędkość do ok 80km/h tj 2000 obrotów/min po czym wcisnę gaz w podłogę

zaczyna niemiłosiernie szarpać cała budą auta, mam wrażenie że silnik chce wyskoczyć a przy tym drążek zmiany biegów swoim "trzepaniem" mógłby kogoś nieźle uszkodzić.

podobny objaw jest na 6 biegu też w granicy 2000 obrotów, natomiast jeśli przekroczy się 2200 obrotów wszystko wraca do normy.

Zauważyłem też, że im bardziej jest pod górkę tym szarpnięcia są mocniejsze, a na poziomym odcinku drogi mniejsze.

Natomiast na 1, 2, 3, i 4 biegu na niskich obrotach nic się nie dzieje, auto normalnie zwinnie, zrywnie przyśpiesza.

Spotkał się ktoś z podobnym przypadkiem?? Macie jakieś sugestie.........

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zrób logi,sprawdź korekcje i bip-y na pompkach to zobaczysz w jakim są stanie.Objawy wskazują na koło dwumasowe,które z powodu uszkodzenia nie tłumi drgań,szarpnięć

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wygląda na padający dwumas. Zawsze na 5,6 biegu od 2000 obrotów wciskasz gaz do dechy? to bardzo niezdrowe dla sprzęgła i dwumasy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie przeważnie zmieniam bieg przy 3ooo obrotów, ale czasami się na tej "5" zwolni do ok 80km/h tj ok 1800 obr i nie zmieniam biegu tylko wciskam gaz i przy 2000 obr poszarpie, lekko puszczam gaz i znów go dodaje i po przekroczeniu 2200 obr mu przechodzi,

TO nie jest szarpanie jak by mu paliwa brakowało, miałem coś takiego rok temu wyczyściłem wtryski i był spokój mam 237.000 przebiegu i opcjonuję, że to może być temat "jakiegoś przeniesienia napędu, skrzyni biegów, bądź dwumasa który nie był jeszcze wymieniany"

Choć nie ukrywam, że chętnie bym z jakimś doświadczonym kolegą znającym się na tych logach dynamicznych to moje autko przetestował :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdź na postoju grupę 13 i 23. Jak będzie OK to szukaj dalej. Zdarza się też że uszkodzi się wiązka pompo wtryskiwaczy - trzeba zdjąć pokrywę i po prostu dokładnie ją obejrzeć. Zobacz czy masz szczelną pompę tandemową- wyrabia się na króćcu i przepuszcza. Potem to już chyba tylko dwumas lub kończący sie układ smarowania silnika - poczytaj temat o likwidacji wałków równoważących napisany przez kolegę JARO4444. Uszkodzona skrzynia manualna raczej nie szarpie,wydaje tylko niepokojące dźwięki podczas jazdy :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...