bakrzych Opublikowano 1 Lipca 2012 Opublikowano 1 Lipca 2012 witam, Panowie proszę o radę co może być przyczyną-uszkodzony EGR czy zaworek N18. silnik chodzi strasznie nierówno na wolnych obrotach, szarpie jakby przygasał. Towarzyszy temu mocne dymienie z tłumika i zapach spalin w kabinie. Po zdjęciu wężyka od podciśnienia, tego z EGR i zaślepieniu go silnik pracuje ładnie i nie kopci. Oczywiście EGR puszcza olej. Pytanie: Czy wymiana zaworu EGR rozwiąże sprawę, czy może winny jest za to N18? uprzedzam odp. -logów nie jestem teraz w stanie wykonać, gdzieś mam stare, zrobione wcześniej, jak znajdę to wrzucę (chyba, że obejdzie się bez). Ogólnie samochód ładnie przyśpiesza, spalanie w normie. Zauważyłem tylko, że po wciśnięciu gazu do deski nie zbiera się tak mocno, muszę lekko odpuścić, wtedy idzie ładnie. znalazłem jakiś stary log Log (2 - 005,003,001) sprawdziłem przed chwilą zaworek N18 i wygląda chyba na sprawny tj. odpaliłem silnik i zdjąłem wężyk z EGR-a, czuć podciśnienie na końcówce przez jakieś 2min potem ustaje, po dodaniu gazu ciągnie znowu klapa gasząca też chodzi w pełnym zakresie czyli pozostaje wymiana EGR-a chyba, że macie "jeszcze" jakieś sugestie?
Sztomel Opublikowano 2 Lipca 2012 Opublikowano 2 Lipca 2012 Więc tak : odłącz całkowicie wężyk podciśnienia sterujący zaworem EGR (jego końcówkę zaślep zaraz za N18) a sam zawór EGR sprawdź czy się nie podwiesza w pozycji nie w pełni zamkniętej gdyż wskazania w 003 dynamicznej nie są odpowiednie - trzonek zaworu EGR wewnątrz jego obudowy ma całkowicie dociskać i zamykać gniazdo dopływu spalin z kolektora wydechowego).
bakrzych Opublikowano 2 Lipca 2012 Autor Opublikowano 2 Lipca 2012 trzonek zaworu EGR wewnątrz jego obudowy ma całkowicie dociskać i zamykać gniazdo dopływu spalin z kolektora wydechowego ? żeby to stwierdzić wystarczy, że ściągnę rurę intercoolera czy muszę odkręcać EGR od kolektora? rozumiem, że zawór w tej pozycji powienienem zaobserwować na niepracującym silniku.
borryz Opublikowano 2 Lipca 2012 Opublikowano 2 Lipca 2012 Nie wiem czy wystarczy ściągnąć tą rurę, żeby tam zajrzeć ale na pewno warto spróbować bo roboty niewiele. A jak uda Ci się tam zajrzeć i zobaczysz tam taki obrazek: to na pewno trzonek zaworu reaguje na podciśnienie i otwiera zawór oraz zamyka gdy podciśnienie znika, ale czy działa w 100% poprawnie, tego nie wiem. Czysty egr z dociśniętym trzonem wygląda tak: w miejscu gdzie wskazuje strzałka widać, że zawór jest elegancko zamknięty.
bakrzych Opublikowano 5 Lipca 2012 Autor Opublikowano 5 Lipca 2012 dzisiaj wyciągnąłem EGR, wygląda nieźle, dodatkowo zrobiłem BS 003 co Wy na to? EGR do wywalenia cz N18? Log (14 - 003,003,003) z tego co zaobserwowałem trzon zaworu jest domknięty, ładnie chodzi i słychać, że robi podciśnienie. Jak sprawdzić zawór N18? podłączałem go do samochodu i słychać, że działa
Sztomel Opublikowano 6 Lipca 2012 Opublikowano 6 Lipca 2012 Skoro EGR działa prawidłowo i się nie przywiesza to podmień na próbę od kogoś N18 chyba, że wygodniej będzie Ci podmienić N18 na swój N75 i wtedy zlogować ponownie. Wygląda jednak, że N18 ma zwiechy.
bakrzych Opublikowano 6 Lipca 2012 Autor Opublikowano 6 Lipca 2012 ......i kupa! wszystko ładnie wyczyszczone, N18 przeszedł regenerację tj. czyszczenie i dalej to samo... chciałem podmienić go z N75 -ale tego to w życiu nie dam rady wyciągnąć (tak mało miejsca tam jest) ktoś zna jakiś dobry sposób? w razie jakbym kupił takie coś ZAWÓR CIŚNIENIA EGR N75 1J0906627A AUDI VW ORYG (2414844135) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje. Najlepsze oferty na największej platformie handlowej. to co mam zrobić z tym trzecim końcem?
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się