Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Pytanie dotyczące wyciszenia i nie tylko ...


MarPalo

Rekomendowane odpowiedzi

Na wstępie proszę o odpowiedzi osoby które mają jakąś wiedzę na temat/tematy który mnie interesują.

Chodzi o wyciszenie wnętrza samochodu.. Dokładniej A4 b5 w benzynie 1.6 1.8 bez turbo.

Szukam właśnie takiej fury ale ciągle zastanawiam się nad alternatywą jaką jest Passat b5.

I tutaj konkretne pytanie..

Który samochód jest lepiej wyciszony?

Szukałem w sieci.. ale tam można znaleźć tylko coś w stylu " kumpel miał i podobno było cicho"

A na punkcie wyciszenia w samochodzie mam obsesje...:)

Zastanawia mnie też komfort jazdy tych samochodów.

Który z tych samochodów jest bardziej "miękki"?

Mam też kilka pytań odnośnie kosztów utrzymania.

Jaki jest koszt wymiany rozrządu w A4 silniki 1.6 oraz 1.8

Chodzi mi o koszty "robocizny"

Generalnie interesuje mnie ile pieniędzy będę potrzebował na serwis zaraz po zakupie.. mówie tutaj o tym standardowym po zakupie każdego samochodu.

Klocki płyny itd itd.

Na wszystko mam 12 tyś zł....czy taka suma wystarczy ?

Przeglądam ogłoszenia i ze zdjęć nic nie widać .. albo niewiele.Mieszkam w Krakowie i tutaj w Malopolsce to już totalna klapa z samochodami.

Musze czekać jeszcze tydzień lub dwa żeby jeździć i oglądać bo obecnie nie mam z kim.

Mam mętlik w głowie od informacji które znalazłem w internecie.

Już sam nie wiem czy lepiej szukać A4 czy za taką kwote? a moze mam większe szanse kupić Passata...?

Proszę osoby które miały do czynienia z tymi samochodami o wypowiadanie się w tym temacie.

Może któryś z Was niedawno stał przed takim samym wyborem i juz próbował obydwa samochody?

Jeśli cokolwiek wam jeszcze przyjdzie do głowy odnośnie porównania tych samochodów to piszcie!

Z góry dzięki.

---------- Post dopisany 06-07-2012 at 17:53 ---------- Poprzedni post napisany 04-07-2012 at 19:45 ----------

Nikt nie pomoże?

Mam jeszcze pytanie... czy ktoś z Krakowa może polecić dobry warsztat dla A4.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety nie potrafię opisać Ci różnic pomiędzy A4 B5 a Passatem B5 ponieważ jechałem takim może ze 2 razy w życiu i to w tdi...

Mogę natomiast napisać kilka słów o wyciszeniu w A4 B5 - co do różnicy pomiędzy silnikami ADP i ADR to nie odczułem takowej, według mnie hałas jest na porównywalnym poziomie. Porównanie dotyczy jazdy po mieście. Nie miałem okazji jechać z silnikiem ADR w trasie.

Zaznaczam iż mam osłonę pod silnikiem która posiada jakieś tam wyciszenie lecz nie posiadam wygłuszenia maski - wszystko w swoim czasie :decayed: Dodam też że poza standardowym zawieszeniem jeżdżę na oponach 195/65 R15 Lassa Impetus (po przejechaniu na nich 7 tys. km bardzo je sobie chwalę)

Generalnie w przypadku ADP silniczek chodzi bardzo cicho do ok 2300 obr/min, na biegu jałowym jest prawie niesłyszalny :wink: Podczas spokojnej jazdy po mieście oraz na trasie do ok 90km/h hałas jest naprawdę niski. Przy ok 120km/h na trasie hałas dobiegający z komory silnika jest wyraźniejszy jednak warunki panujące wewnątrz auta umożliwiają słuchanie cichej muzyki oraz swobodną rozmowę pomiędzy pasażerami bez potrzeby podnoszenia głosu. Po przekroczeniu 140-150 km/h "buczenie" silnika jest wyraźne - trzeba nieco pogłośnić radio a pasażerowie chcąc swobodnie rozmawiać muszą delikatnie podnieść głos lecz (przynajmniej w moim odczuciu) nie jest to hałas powodujący "poddenerwowanie". Dla przykładu przytoczę chociażby mój ostatni powrót imienną autostradą Audi w 4 osoby na pokładzie, przy prędkości ok 145 km/h wszyscy grzecznie spali :wink: Kawałek przegoniłem ją ok 185 km/h - odczuwalny, wyraźny i na dłuższą metę męczący hałas - należy pamiętać iż mały silniczek z 4 osobami przy takiej prędkości musi się bardziej zmęczyć - coś za coś.

Zawieszenie w Audi A4 B5 (oczywiście mowa o standardowym zawieszeniu :wink:) bardzo ładnie wybiera większość nierówności na drodze. Mam tutaj głównie na myśli nasze wspaniałomyślne łaty, łatki i inne wynalazki. Nie odczuwam żadnych stuków w zawieszeniu (oczywiście dotyczy to sprawnych wahaczy i innych elementów zawieszenia :wink:), wnętrze też na razie dzielnie znosi polskie drogi - nic się nie trzaska i nie skrzypi.

Gdy koło natrafi jednak na "ostrzejszą" nierówność spod auta dochodzi jedynie taki "głuchy dźwięk" - jadąc tą samą drogą autem niższej klasy różnica jest naprawdę znacząca i wyczuwalna. Oczywiście w dalszym ciągu nie jest to auto na nasze drogi (jedyny pojazd jaki przychodzi mi na myśl a który spełniał by to wymaganie to ciągnik rolniczy :facepalm:).

Dla wtajemniczonych dodam że podróż całą długością drogi nr 18 (znanej też jako A18 choć to A jest tylko przez chwilę :facepalm:) pasem w stronę Wrocławia po raz pierwszy w życiu był dla mnie w miarę znośny, zawieszenie (powinienem wspomnieć chyba nawet o całej budzie auta) radziło sobie nad wyraz dobrze z tymi "magicznymi płytami", hałas był przyzwoicie stłumiony. Dla porównania dodam że jak jechałem tą drogą Seatem Cordobą 1.6 z 1996 roku to odpadła mi fabryczna lampa trzeciego stopu a ja sam czułem się po wyjściu z auta gorzej niż ona :thumbdown:

Dla niewtajemniczonych :decayed: :

(droga wygląda niepozornie, została ułożona z betonowych płyt, służyła głównie do przejazdu czołgów które te płyty podbijały i każda płyta kończy się uskokiem...

Rozrząd w przypadku ADP to koszt ok 150-170zł za pasek + rolkę napinacza. Pompa wody gdybyś chciał wymienić to koszt ok 100-150zł. Oczywiście mówię tu o kosztach samych materiałów, kosztów robocizny Ci nie podam bo nie znam :decayed: Ceny zależą od źródła i od producenta jednak na forum są koledzy którzy zajmują się sprzedażą markowych części i na pewno udzielą Ci fachowej porady :wink:

Wszystko tak naprawdę będzie zależało od kondycji auta które kupisz jednak powiem Ci że koszty części są na prawdę niskie w przypadku ADP. Przykładowo komplet tarcz i klocków przód/tył ATE to koszt ok 550-600zł za części. Dobry olej ok 100-120zł + filtr oleju ok 12zł. Filtr powietrza bodajże 18zł. Za pasek wielorowkowy Gates zapłaciłem 37zł.

Za 12 tys. śmiało można kupić bardzo ładny egzemplarz - choć wiadomo że kupno auta to zawsze loteria... Masz ten sam problem z zakupem jaki miałem sam. Dlatego kupiłem auto u sąsiadów. Czasami warto jest poświęcić trochę czasu i paliwa na wycieczkę po auto. To też ryzyko bo można niczego nie znaleźć ale wiadomo jak to jest... Trzeba szukać a się znajdzie :wink:

Ja jestem z mojej A4 bardzo zadowolony. Dobrej klasy bezawaryjne autko o bardzo niskich kosztach eksploatacji z bardzo przyzwoitym spalaniem. :notworthy:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To się nazywa wyczerpująca odpowiedź:)

Dzięki wielkie Sokal ...

Jeszcze bardziej przekonałeś mnie do A4.

Co do zakupu samochodu .. to ja tutaj u siebie nic nie znajdę ciekawego niestety..

Okolice Krakowa i wogole Małopolska pod względem samochodów strasznie słabo stoi.

Więc czeka mnie troche podróżowania... Mam tylko nadzieję że nie za wiele.

Gdyby ktoś jeszcze coś chciał dodać to pisać proszę!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam b.pozytywne odczucia co do wyciszenia mojej A4 chociaż miałem okazję jeździć Bmw 320i i tam hałas przy 190km/h był na tym samym poziomie co u mnie przy ok 150km/h. Co do passata to zawieszenie b. podobnie co w A4 chociaż wujas miał i A4 i passata i w jego opinii Paskiem o wiele bardziej buja w zakrętach. Co do zawieszenia to zależy jakie felgi, opony itp. U mnie na zimówkach (195/65 R15) jest naprawdę fajnie, dość dobrze wybiera koleiny itp. ale nie zapominaj że Audi raczej nie jest miękkim samochodem i nawet standardowa zawiecha będzie trochę sztywniejsza niż np. w Renault.Wracając do wyciszenia to jest ono dobre, a głośno zaczyna się robić podczas dużych prędkości gdzie silnik ma wysokie obroty.12 tyś myślę że powinno wystarczyć na jakiegoś zadbanego przedlifta bo polifta w tej kasie raczej nie dostaniesz. A co do kosztów serwisu to tak jak w każdym aucie: płyny,rorząd nie są aż tak drogie chociaż zależy to ile warsztat sobie zażyczy ewentualnie że podejmiesz się tego sam.Na sam koniec jako użytkownik A4-ki powiem że szukaj A4 i olej passata :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...