Skocz do zawartości
Zdrowych i spokojnych Świąt dla Ciebie i rodzinki 🙌🎄
IGNOROWANY

Kody diagnostyczne klimatronika - Błąd 22.1


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam.

Od pewnego czasu klima przestała mi chłodzić powietrze. Dzisiaj użyłem kodów diagnostycznych (przycisk recyrkulacji + nawiew górny ). Klimatronik pokazał mi że mam uszkodzenie systemu błędem 22.1. Przeczytałem że:

22.1 (F118) Wyłącznik wysokiego ciśnienia gazu klimatyzacji, ciągła przerwa, *22.1 (zobacz poniżej)

22.3 Wyłącznik wysokiego ciśnienia gazu klimatyzacji, czasem przerwa

Co to może oznaczać ? Jak się za to zabrać żeby szybko i sprawnie wyeliminować problem.

Dodam że klima wg mnie nie chłodziła na maxa. tzn przy ustawieniu "LO" leciało zimne powietrze ale nie bardzo zimne. Podejrzewam mało czynnika chłodzącego Ale to jest tylko i wyłącznie moje przypuszczenie.

jeżeli ktoś wie jak się z tym uporać to proszę o radę. Dziękuje

Opublikowano

masz za mało czynnika dlatego takie błedy,miałem takie same, dobiłem klime do pełna i błedy znikły

Opublikowano

Czyli jest gdzieś jakaś nieszczelność ? Jeśli jest mało czynnika to system dla zabezpieczenia sprężarki przed zatarciem wyłącza klimatyzację. Dobrze myślę ?

A właśnie co z błędami. Same znikną ?

Opublikowano

dobrze jest sprawdzic szczelnosc przed nabiciem,niema odpowiedniego cisnienia zeby zawór uruchomił kompresor, znikna same

Opublikowano

Jak wygląda sprawdzenie szczelności ? Czy układ nabity przy 50 000 km zachowuje ciśnienie przy np 100 000 ? Chodzi mi o to czy czynnik może ulegać zużyciu ?

Opublikowano
dobrze jest sprawdzic szczelnosc przed nabiciem,niema odpowiedniego cisnienia zeby zawór uruchomił kompresor, znikna same

Kolego też miałem mało odczynnika w klimie a mimo to kompresor mi się załączał ale wiało niezbyt chłodne powietrze z kratek a wody pod autem ze skraplacza to nie widziałem.Po nabiciu klimy przy kratkach pokazuje temp.poniżej 3st.C a pod autem leje sie ciurkiem.

Opublikowano

wyciaga maszyna resztki czynnika, wpompuje azot dobrze nie pamietam chyba na 20atm. i czeka z 30 min czy bedzie spadek cisnienia

Opublikowano

No to lux. teraz zastanawiam się nad wymiana dławika/zaworu rozszerzalnego klimatyzacji. jeśli będzie wymieniany to musi być otwarty układ. W takim wypadku trzeba będzie wymienić osuszacz - przeczytałem w innym wątku. Mówi się żeby osuszacz miał założone nakrętki. Ale kiedy wymienia sie osuszacz to jest on pozbawiony nakrętek. To wilgoć nie naleci ?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...