Mosiadz Opublikowano 5 Lipca 2012 Opublikowano 5 Lipca 2012 Witam. Od pewnego czasu klima przestała mi chłodzić powietrze. Dzisiaj użyłem kodów diagnostycznych (przycisk recyrkulacji + nawiew górny ). Klimatronik pokazał mi że mam uszkodzenie systemu błędem 22.1. Przeczytałem że: 22.1 (F118) Wyłącznik wysokiego ciśnienia gazu klimatyzacji, ciągła przerwa, *22.1 (zobacz poniżej) 22.3 Wyłącznik wysokiego ciśnienia gazu klimatyzacji, czasem przerwa Co to może oznaczać ? Jak się za to zabrać żeby szybko i sprawnie wyeliminować problem. Dodam że klima wg mnie nie chłodziła na maxa. tzn przy ustawieniu "LO" leciało zimne powietrze ale nie bardzo zimne. Podejrzewam mało czynnika chłodzącego Ale to jest tylko i wyłącznie moje przypuszczenie. jeżeli ktoś wie jak się z tym uporać to proszę o radę. Dziękuje
damian81Z Opublikowano 5 Lipca 2012 Opublikowano 5 Lipca 2012 masz za mało czynnika dlatego takie błedy,miałem takie same, dobiłem klime do pełna i błedy znikły
Mosiadz Opublikowano 5 Lipca 2012 Autor Opublikowano 5 Lipca 2012 Czyli jest gdzieś jakaś nieszczelność ? Jeśli jest mało czynnika to system dla zabezpieczenia sprężarki przed zatarciem wyłącza klimatyzację. Dobrze myślę ? A właśnie co z błędami. Same znikną ?
damian81Z Opublikowano 5 Lipca 2012 Opublikowano 5 Lipca 2012 dobrze jest sprawdzic szczelnosc przed nabiciem,niema odpowiedniego cisnienia zeby zawór uruchomił kompresor, znikna same
Mosiadz Opublikowano 5 Lipca 2012 Autor Opublikowano 5 Lipca 2012 Jak wygląda sprawdzenie szczelności ? Czy układ nabity przy 50 000 km zachowuje ciśnienie przy np 100 000 ? Chodzi mi o to czy czynnik może ulegać zużyciu ?
darko Opublikowano 5 Lipca 2012 Opublikowano 5 Lipca 2012 dobrze jest sprawdzic szczelnosc przed nabiciem,niema odpowiedniego cisnienia zeby zawór uruchomił kompresor, znikna same Kolego też miałem mało odczynnika w klimie a mimo to kompresor mi się załączał ale wiało niezbyt chłodne powietrze z kratek a wody pod autem ze skraplacza to nie widziałem.Po nabiciu klimy przy kratkach pokazuje temp.poniżej 3st.C a pod autem leje sie ciurkiem.
damian81Z Opublikowano 5 Lipca 2012 Opublikowano 5 Lipca 2012 wyciaga maszyna resztki czynnika, wpompuje azot dobrze nie pamietam chyba na 20atm. i czeka z 30 min czy bedzie spadek cisnienia
Mosiadz Opublikowano 5 Lipca 2012 Autor Opublikowano 5 Lipca 2012 No to lux. teraz zastanawiam się nad wymiana dławika/zaworu rozszerzalnego klimatyzacji. jeśli będzie wymieniany to musi być otwarty układ. W takim wypadku trzeba będzie wymienić osuszacz - przeczytałem w innym wątku. Mówi się żeby osuszacz miał założone nakrętki. Ale kiedy wymienia sie osuszacz to jest on pozbawiony nakrętek. To wilgoć nie naleci ?
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się