Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 AFN] Wentylator klimy - sterowanie


alfuta

Rekomendowane odpowiedzi

podłączyłem się wcześniej do tematu http://www.a4-klub.pl/smf/b5_ajm_wentylator_a_chlodnica_pytanie-t32218.0.html ale bez odpowiedzi więc zakładam nowy wątek. Padł wentylator od klimy- szczotki się skończyły, a sprężynki popychające przecięły komutator. Ale problem jest tego typu- wymieniłem wentylator na nowy, bezpiecznik 40A wymieniony (nad pedałami, zdjąć osłonę pod kolumną kierownicy) i dalej nie chodzi :( Kto wie który przekaźnik jest odpowiedzialny za podawanie prądu do wentyla- bo na pewno nie podaje bezpośrednio prądu sterownik klimatronika. Kto wie dokładnie skąd ten prąd płynie do wentyla - co po kolei sprawdzać

(czynnik chłodniczy- nabity w zeszłym tygodniu, to po nabiciu stwierdzono że wentylator nie kręci)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może spalił się rezystor od regulacji prędkości wiatraka? Ze schematu wynika, że są w sumie trzy przekaźniki: pierwszy (K206) czasowy wolnego biegu sterowany z ECU, potem pierwszego i drugiego stopnia (K12) sterowane włącznikiem temperatury w chłodnicy. Wszystkie umieszczone nad pedałami. Do tego bezpieczniki 40A na wiatrak, 5A na zasilanie K12 i 15A na zasilanie K206. Przy sprawnym bezpieczniku 40A zwarcie między nóżkami 30 (czerwony z niebieskim) i 87 (czerwony z białym) w K206 powinno uruchomić najwolniejszy bieg wiatraka, chyba, że padł rezystor.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

schematklimyfb5.th.jpg

a więc tak: bezpiecznik 40A- sprawny, 5A- sprawny, przekaźniki 2, 3 - sprawny, zasilanie na cewki dochodzi, po zwarciu styków 30 i 87 na przekaźniku nr 2 - wentyl startuje, ale już po zwarciu 30 i 87 na przekaźniku nr 3 = NIE KRĘCI - czyli ten rezystor N39 prawdopodobnie nie żyje - gdzie on się znajduje, jak wygląda i jak go sprawdzić ?.

Ma być tak ?: klima na AUTO i powinien się włączyć wentyl ? - teraz pytanie : co odpowiada (jaki czujnik i który pierwszy przekaźnik) za włączenie wentyla od razu, po naciśnięciu śnieżynki.

dsc01346nw4.th.jpg

tak wygląda u mnie nad pedałami - bezpiecznik 40A - zasilanie wentylatora, 5A - zasilanie cewek przkaźników, 213 i brakujący 214 (czerwone gniazdo)to przekaźniki od wentylatora, nie wiem co to jest to małe zielone po lewej ( dwa styki, i po wyjęciu są zwarte).

To by było na tyle, chyba dość zrozumiale opisałem mój przypadek - nie wiem co dalej. Napiszcie proszę gdzie znajdują się czujniki które są zawarte w schemacie, i za co one odpowiadają

:hi:

---------------------------------------------------------------------------------------------------------

dsc01375fd7.th.jpg dsc01382qi6.th.jpg

tak wygląda opornik wstępny - zaraz po wymontowaniu, a następna fotka to opornik rozebrany - widać na niej miejsce uszkodzenia.

mateogda dzięki za podpowiedź i schemacik - znalazłem opornik pod przednią belką, zaraz obok IC. Teraz szukam zastępstwa lub domowymi sposobami będziemy próbowali to naprawić :embarrassed:

- opornik wstępny - 8D0 595 493A dla AFNa

ma ktoś może wiedzę, jaka powinna być oporność pomiędzy zaciskami?

:mysli:

opornikschematsb0.th.jpg

interesuje Was cena nowej sztuki ? NIE PYTAJCIE :shocked::thumbdown::polew::kox: :gwizdanie::embarrassed::evil:

w Bydgoszczy tylko serwis :thumbdown:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skoro chcesz spróbować go naprawić to proponuje poszukać pomocy w warsztatach, które trudnią się naprawą sprzętu agd, pralki, lodówki. Oporności on dużej niema, ale sporą moc. Zanotuj moc wiatraka i wprawiony elektryk coś dobierze. ....albo szukaj używki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na allegro sa te oporniki za 50-60zł nie wiem czy warto sie bawic w naprawe

Jesteś pewny, że to są te??Jak znalazłeś to wklej linka koledze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wojtek2626

gdzie Ty widziałeś te oporniki na allegro za 50-60 :confused4: ,

jak w twoim allegro są, to zapodaj linka

----------------------------------------------------------------------------

c.d.

b4342af287beea19m.jpg

a oto opornik wstępny 8D0 959 493 A_PL w wersji dostępnej dla każdego :wink4:

jest to próba uruchomienia wentylatora klimy :> jest :th:

- aby sprawdzić czy to już koniec poszukiwań usterki, postanowiłem złożyć dla próby opornik wstępny. w wersji domowej ( na razie)

- zastosowałem dwa oporniki z grubego drutu kanthalowego o wartości ok 1 ohma każdy, połączyłem ze sobą, podłączyłem przewody, uruchomiłem klime i jest :th:, wentyl kręci.

- teraz pozostaje szukać dalej na szrotach jakiegoś sprawnego opornika.

- już wszystko wiem, problem z poszukiwaniem zakończony.

mateogda

dzięki za schemacik i pomoc

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tu jest link pisze że od A4 ale jest roche inny niz na foto u kolegi http://allegro.pl/item353422181_modul_wentylatora_chlodnicy_audi_a4_passat_b5.html

Właśnie chodzi o to, że to nie ten :no:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tu jest link pisze że od A4 ale jest roche inny niz na foto u kolegi http://allegro.pl/item353422181_modul_wentylatora_chlodnicy_audi_a4_passat_b5.html

Właśnie chodzi o to, że to nie ten :no:

właśnie, właśnie - z tego co się naczytałem i dowiedziałem, ze taki jak mój z trzema stykami 8D0 959 493 A (wewnątrz są dwa opory) jest dedykowany tylko dla AFNa - na allegro BRAK :angry:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie załącza mi się drugi wentylator przy włączonej klimie.

Wentylator jest ok bo po zwarciu przewodów na termowłączniku chłodnicy wody kreci się.

Wiec to chyba nie problem bezpieczników.

Czy szukać problemu powinienem po stronie sterowna klimy?

Pozdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wentylator jest ok bo po zwarciu przewodów na termowłączniku chłodnicy wody kreci się.

Oba biegi? Termowłącznik powinien być dwu obwodowy. Pierwszy bieg jest załączany presostatem (czujnikiem ciśnienia), dopiero drugim steruje bezpośrednio klimatronik.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do termowłącznika mam dwa przewody (sam termowłącznik jest dwustykowy), czytałem kiedyś że sa trzy stykowe termowłaczniki - I i II bieg, ale u mnie jest tylko jeden bieg od termowłacznika.

Termowłącznik powinien być dwu obwodowy
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ale u mnie jest tylko jeden bieg od termowłacznika.

:mysli: może u Ciebie termowłącznik steruje tylko jednym biegiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...