Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[ALL B8] A4 B8 Avant 3.0 TDI, ~320PS ~640NM - pierwsza strona po aktualizacji


milart

Rekomendowane odpowiedzi

turdzi zastanawiam się na następującymi:

1.Motul 300V HIGH RPM 0w-20;

2.Motul 300V POWER RACING 5w-30;

3.MOTUL 300V CHRONO 10W-40;

4.Motul 300V POWER 5w-40;

Na Castrolu Edge 0w-40 jeździłem w poprzednim samochodzie i było ok. Teraz zastanawiam się nad motulem bo w każdym warsztacie zachwalają więc chętnie sprawdzę co to warte.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jak z głośnością przy większych prędkościach?

Mam te Vredestainy w 245/40R18, dla mnie porażka. Opona słaba na mokrym, zwłaszcza hamowanie. Po kilku tysiącach zrobiła się niemiłosiernie głośna, wręcz buczy, i jest spory problem z jej wyważeniem, w serwisie gdzie je kupiłem robią mi to już gratis, bo średnio raz w miesiącu trzeba to zrobić. NIEPOLECAM.

Jak ktoś chętny, to ja swoje sprzedaje, przebieg 15000 km.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Więc chyba jednak zostanę przy zaufanych Continentalach. Możliwe że skończy się na Continental ContiSportContact 5 245/40 R18 no chyba że wyjątkowo zachwycą mnie świeżo kupione zimówki Nokian WR A3 to wtedy będę rozważał letnie Nokian ZG2(słyszałem o nich dużo dobrego)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tez mysle o Nokianach na zime?, gdzie kupowałeś? dobra cena?

Kupowałem z oponeo(jakoś się do nich przyzwyczaiłem i jak na razie nie miałem problemów)

Nokian WR A3 225/50R17 98 V XL i dałem niecałe 2300zł.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Motul dobry jeśli z pewnego sprawdzonego źródła bo na allegro można trafić na podróbę.

Ja jeździłem przez 100kkm na Motul Secyfic 5w30 504.00/507.00. Niestety po 10kkm robi się rzadki. Teraz śmigam na oleju klasy premium Millers XF Long Life 5w30 504.00/507.00 i silnik pracuje rewelacyjnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Motul dobry jeśli z pewnego sprawdzonego źródła bo na allegro można trafić na podróbę.

Ja jeździłem przez 100kkm na Motul Secyfic 5w30 504.00/507.00. Niestety po 10kkm robi się rzadki. Teraz śmigam na oleju klasy premium Millers XF Long Life 5w30 504.00/507.00 i silnik pracuje rewelacyjnie.

Olej będę kupował albo bezpośrednio ze strony producenta przez internet albo w kreatorze mocy gdzie mam zamiar robić podstawową obsługę samochodu(filtry,olej itp). Ewentualnie jeszcze w firmie autowaw(robiłem u nich wszystko w poprzednim aucie, są naprawdę dobrzy i nie przesadzają z cenami tylko daleko trochę mam więc z wymianą oleju nie opłaca mi się do nich jechać).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mystic nie ma co rownac Secyfica do V300 to zupelnie inna liga V300 to oleje na baze estrow najwyzsza polka.

Milart ja bym wzial Power 5W40 , co do opon i Nokian WR A3.Tez stalem przed wyborem pare tyg. temu.Od pewnego oponiarza znajacego sie w temacie ( pracuje w branzy od lat glownie dla Contnental ) dowiedzialem sie z A3 sa bardzo kiepskie.

Polecil mi za to Semperit Speed Grip 2.To opona srodniej polki ale wlasciwosciami dorownoje modela z najwyzszej polki.W testach wypada swietnie.Ja juz mam je na aucie , ale jeszcze snigu brak wiec ciezko cos powiedziec.Po biezniku moge powiedziec ze na pewnon bedzie hamowala i przyspieszala dobrze na sniegu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tez mysle o Nokianach na zime?, gdzie kupowałeś? dobra cena?

Kupowałem z oponeo(jakoś się do nich przyzwyczaiłem i jak na razie nie miałem problemów)

Nokian WR A3 225/50R17 98 V XL i dałem niecałe 2300zł.

Trochę przepłaciłeś , ja dałem 1944 zł brutto wraz z dostawą , prod 2012.

Odnośnie oleju mniej na uwadze ,że oleje z serii sport trzeba częściej zmieniać, szybciej ulegają degradacji. Raczej poszukałbym jakiegoś dobrego syntetyka 5/30, 5/40. Na jakim oleju obecnie jeździsz, czy jest coś niepokojącego ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

co do opon i Nokian WR A3.Tez stalem przed wyborem pare tyg. temu.Od pewnego oponiarza znajacego sie w temacie ( pracuje w branzy od lat glownie dla Contnental ) dowiedzialem sie z A3 sa bardzo kiepskie.

Człowiek zdecyduje się na opony, a tu taka opinia. Czy istnieje opona idealna?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wcześniej w A3 3,2Q miałem Continentale ContiSportContact3(lato) i Bridgestone'y(zima). Jedne i drugie były super a teraz chętnie spróbowałbym czegoś innego. Protenzy też mam na liście ale Vredersteiny wizualnie bardziej mi się podobają.

BridgeStone Blizzak na zimę też mam, jak najbardziej ok.

Ja bym się z Potenzy nie przesiadł.

Przyzwyczaiłem się do reakcji, dla spróbowania czegoś nowego chyba bym nie zaryzykował:wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Blizzak w testach wypada fatalnie w Auto Moto Sport wręcz dostał rekomendację "Nie warta polecenia" czy jakoś tak.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tez mysle o Nokianach na zime?, gdzie kupowałeś? dobra cena?

Kupowałem z oponeo(jakoś się do nich przyzwyczaiłem i jak na razie nie miałem problemów)

Nokian WR A3 225/50R17 98 V XL i dałem niecałe 2300zł.

Trochę przepłaciłeś , ja dałem 1944 zł brutto wraz z dostawą , prod 2012.

Odnośnie oleju mniej na uwadze ,że oleje z serii sport trzeba częściej zmieniać, szybciej ulegają degradacji. Raczej poszukałbym jakiegoś dobrego syntetyka 5/30, 5/40. Na jakim oleju obecnie jeździsz, czy jest coś niepokojącego ?

Obecnie mam zalany mobi1 ale nie ja zalewałem tylko w salonie zanim kupiłem. Teraz samochód ma prawie 100PS więcej więc chyba warto zalać coś lepszego. Wymieniać mam zamiar co 10k

---------- Post dopisany at 23:14 ---------- Poprzedni post napisany at 23:05 ----------

Co do opon to chyba wszędzie powiedzą co innego dlatego zapytałem czy macie jakieś doświadczenia z wymienionymi przeze mnie. WR A3 już kupiłem i zobaczę czy są warte tyle co piszą w testach, podobno Finowie odwalili kawał dobrej roboty, a zimy mają niezłe. Co do letnich właśnie mam dylemat....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tez mysle o Nokianach na zime?, gdzie kupowałeś? dobra cena?

Kupowałem z oponeo(jakoś się do nich przyzwyczaiłem i jak na razie nie miałem problemów)

Nokian WR A3 225/50R17 98 V XL i dałem niecałe 2300zł.

Trochę przepłaciłeś , ja dałem 1944 zł brutto wraz z dostawą , prod 2012.

Odnośnie oleju mniej na uwadze ,że oleje z serii sport trzeba częściej zmieniać, szybciej ulegają degradacji. Raczej poszukałbym jakiegoś dobrego syntetyka 5/30, 5/40. Na jakim oleju obecnie jeździsz, czy jest coś niepokojącego ?

Obecnie mam zalany mobi1 ale nie ja zalewałem tylko w salonie zanim kupiłem. Teraz samochód ma prawie 100PS więcej więc chyba warto zalać coś lepszego. Wymieniać mam zamiar co 10k

---------- Post dopisany at 23:14 ---------- Poprzedni post napisany at 23:05 ----------

Co do opon to chyba wszędzie powiedzą co innego dlatego zapytałem czy macie jakieś doświadczenia z wymienionymi przeze mnie. WR A3 już kupiłem i zobaczę czy są warte tyle co piszą w testach, podobno Finowie odwalili kawał dobrej roboty, a zimy mają niezłe. Co do letnich właśnie mam dylemat....

Nie od mocy jest dobierany olej , ale od warunków użytkowania i pasowania silnika. U mnie np. jak sprawdzałem kiedyś temperaturę oleju w upalny letni dzień przy temp. zewnętrznej pow. 30 C autostrada , prędkość 200 km/h temperatura oleju oscylowała ~ 105 c, więc bardzo lajtowo.....

Jak chcesz można poprać próbkę i będziemy wiedzieć w jakim stanie masz aktualny olej, najlepiej to zrobić przed wymianą.

Nokian WR A3 jest to stosunkowo nowa opona , więc jak na razie mało kto ją testował, ale z tego co można gdzieś w necie wyczytać jest bardzo dobra. Już nie długo samemu sobie je przetestujemy i będzie wszystko jasne, natomiast nie zawracaj sobie głowy vredesteinem , bo poza wyglądem to jakiś koszmar, na szczęście ja już ostatni sezon na nich jeżdżę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie naczytałem się negatywnych opinii o vredesteinach(stąd moje pytanie). Podobno dobrze się trzymają drogi ale hałas masakra. Więc raczej nastawiam się na ContiSportContact 5(miałem 3 i były ok) chyba że tak jak pisałem zimowe Nokiany WR A3 przypadną mi do gustu to wtedy kupię na lato ZG2(kolega ma w Foresterze i jak na razie chwali).

---------- Post dopisany at 09:20 ---------- Poprzedni post napisany at 08:56 ----------

Co do oleju to chyba będę wybierał z następującej dwójki:

1. Motul 300V POWER 5w-40

2. Castrol Edge Sport 0w-40(dwa samochody nim zalewałem i było ok)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tez mysle o Nokianach na zime?, gdzie kupowałeś? dobra cena?

Kupowałem z oponeo(jakoś się do nich przyzwyczaiłem i jak na razie nie miałem problemów)

Nokian WR A3 225/50R17 98 V XL i dałem niecałe 2300zł.

Trochę przepłaciłeś , ja dałem 1944 zł brutto wraz z dostawą , prod 2012.

Odnośnie oleju mniej na uwadze ,że oleje z serii sport trzeba częściej zmieniać, szybciej ulegają degradacji. Raczej poszukałbym jakiegoś dobrego syntetyka 5/30, 5/40. Na jakim oleju obecnie jeździsz, czy jest coś niepokojącego ?

Turdzi, z tego powodu ja wybrałem LL 5w30 od Millersa, dla mnie wymiana oleju co 10kkm w cywilnym wózku to lekka przesada tym bardziej, że są bdb oleje long life (nie mówię o castrolu).

Niestety w 3.0tdi częsta wymiana to o 1/3 większy koszt przeglądowy za każdym razem. Ale każdy liczy swoje i robi jak uważa :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

---------- Post dopisany at 09:20 ---------- Poprzedni post napisany at 08:56 ----------

Co do oleju to chyba będę wybierał z następującej dwójki:

1. Motul 300V POWER 5w-40

2. Castrol Edge Sport 0w-40(dwa samochody nim zalewałem i było ok)

Milart , jeżeli wybierasz z tych dwóch produktów to zdecydowanie zalej Motula 300V, Castrola raczej sobie odpuść.....

Nadal jednak nie za bardzo rozumiem co chcesz osiągnąć zalewając wyczynowy olej do sportu.

Czy auta używasz na co dzień do jazdy , czy go gdzieś niemiłosiernie upalasz ?

Bo jeżeli jeździsz normalnie i od czasu do czasu wykorzystujesz jego pełną moc to nie ma sensu takiego oleju zalewać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Silnik nie jest katowany. Po mieście jeżdżę raz na jakiś czas, głównie trasa bez zamulania:kox:. Rocznie tym samochodem zrobię nie więcej jak 12k więc jeżeli nie po 10k to po roku i tak olej będzie do wymiany.

Piszecie o olejach Millers. Są aż tak dobre?

---------- Post dopisany at 14:04 ---------- Poprzedni post napisany at 14:02 ----------

konkret fura na taka choruję, bezawaryjności :-)

Dzięki

---------- Post dopisany at 14:10 ---------- Poprzedni post napisany at 14:04 ----------

Dodam jeszcze że silnik pobiera mi ok 100ml oleju na ~1000km.

---------- Post dopisany at 15:35 ---------- Poprzedni post napisany at 14:10 ----------

Hmm.. Te Millersy całkiem fajnie się zapowiadają. Wcześniej nawet nie słyszałem o takiej firmie. Polecicie mi któryś konkretny? Może z serii NanoDrive(co prawda do sportu ale silnik powinien ładnie pracować)?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...