JANKO23 Opublikowano 11 Lipca 2012 Opublikowano 11 Lipca 2012 Witam, tak jak w temacie (jadę jest okey kilka-kilkanascie kilometrów hamuję normalnie ,i tu nagle np. przed skrzyżowaniem mam zachamowac a pedał jak z kamienia , coś tam hamuję uderzę w pedał z dwa trzy razy i juz chamuje normalnie- wydaje mi sie że zdarza sie to coraz częściej ,w sobotę jeżdząc miałem to kilkanascie razy , wczoraj natomiast ani razu , dzisiaj zona zadzwoniła (jeżdżąc cały dzień)ze przejechałaby rowerzystę. raz jej to się przytrafiło. Mechanik powiedział ze raczej z tego co widzi (sprawdzał) ze jest wszystko okey , sprężanie jest itp..audi a4 b6 1.9tdi 2001 (wauzzz...).Czasami palił mi sie trujkąt z wykrzyknikiem , w zwiazku z tymi hamulcami mechanik w poniedziałek mi wymienił czujnik stopu pod pedałem ,Rzeczywiście tak jak napisałem wczoraj wieczorem byłem szczęśliwy ,żadnych kontrolek i prawidłowe hamowanie do dzis do południa....Czy ewentualnie podpowiecie gdzie zacząc szukać przyczyny , będe wdzięczny za wszelkie sugestie. Mechanik podłączając komputer również nie zauważył żadnych anomalii.
JANKO23 Opublikowano 11 Lipca 2012 Autor Opublikowano 11 Lipca 2012 Tak, rzeczywiście po wybraniu opcji ''szukaj'' w dziale układ hamulcowy wyrzuciło mi sporo, natomiast nie znalazłem rozwiązania mojego problemu. Ale za to mam nowe fakty, otóż dzisiaj wybrałem się na jazdę aby trochę pohamować i stwierdziłem że tępy hamulec pojawia się zawsze gdy nagle i szybko nacisnę na pedał hamulca i tylko wtedy występuję problem, jeżeli natomiast naciskam normalnie powoli jest wszystko okey. Także jak wczoraj jeżdziłem rekreacyjnie (wolno ) nie musiałem awaryjnie hamować - problemu nie było , jak żonie wlazł rowerzysta i walneła po hamulcach problem się pojawił.Także te bardzo szybkie naciśnięcie hamulca jest przyczyną twardego pedału, ale szczerze dalej nie wiem co może być tego powodem.
MarianekZg Opublikowano 11 Lipca 2012 Opublikowano 11 Lipca 2012 niby szukałeś a nie szukałeś może być walnięty gumowy łącznik przewodów podciśnienia który jest w ścianie grodziowej może być wywalona Vacum Pompa - jest na forum sporo fachowców, którzy zapewne też zabiorą głos w tej sprawie więc poczekajmy chwileczkę
Dev Opublikowano 11 Lipca 2012 Opublikowano 11 Lipca 2012 vacumpompa zdycha ale sprawdz jeszcze wszystkie podciśnienia
JANKO23 Opublikowano 11 Lipca 2012 Autor Opublikowano 11 Lipca 2012 vacumpompa czy może mi ktoś naświetlić co to jest i jakie ma zadanie ? mój silnik ma 130 -131km . Czytając natnąłem się na słowo ''TANDEM '' Jak sprawdzić czy u mnie występuję ta pompa .Ile może kosztować i jaki może być prawdopodobny koszt wymiany.Pozdrawiam
MarianekZg Opublikowano 11 Lipca 2012 Opublikowano 11 Lipca 2012 http://a4-klub.pl/audi-a4-b6-b7-132/all-b6-naprawa-przyczyny-zlego-dzialania-servo-wspomaganie-hamulcow-35183/
JANKO23 Opublikowano 11 Lipca 2012 Autor Opublikowano 11 Lipca 2012 Rzeczywiście coś w tym jest , jutro sprawdzę ten łącznik, wymienię go na nowy, czy są jakieś problemy z wymianą, czy muszę dostać się aż do części grodziowej czy da się to zrobić z poziomu widoku silnika.
MarianekZg Opublikowano 11 Lipca 2012 Opublikowano 11 Lipca 2012 ja spokojnie wymienilem go stojac przy blotniku
kozikron Opublikowano 12 Lipca 2012 Opublikowano 12 Lipca 2012 Ostatnio też miałem taki problem. Łącznik gumowy wymieniłem i zupełnie inne hamulce. Koszt 20 zł można wymienić samemu.
JANKO23 Opublikowano 12 Lipca 2012 Autor Opublikowano 12 Lipca 2012 Sprawdziłem ,u mnie jest to łącznik rurka czarna chyba plastikowa bo twarda że ucisnąć nie można , to pewnie odpada że to może być przyczyną.
MarianekZg Opublikowano 12 Lipca 2012 Opublikowano 12 Lipca 2012 coś chyba nie halo łącznik przechodzący przez ścianę grodziową powinien być gumowy bo inaczej by się go chyba nie zamontowało chyba nie o tym mówimy/piszemy potrzeba wymiany łącznika występuje wtedy kiedy jest on bardzo miękki i podczas pracy "ściska się" zmniejszając swój przekrój i wtedy właśnie jest zonk z hamulcami. Albo masz dobry łącznik albo, tak jak pisałem wyżej nie o tym łączniku mówimy.
JANKO23 Opublikowano 12 Lipca 2012 Autor Opublikowano 12 Lipca 2012 Ja sprawdziłem ten , na obrazku zaznaczyłem strzałką <br /><br />
MarianekZg Opublikowano 12 Lipca 2012 Opublikowano 12 Lipca 2012 w kółku jest łącznik o którym mówimy a strzałką zaznaczyłeś przewód który faktycznie jest twardy wymieniamy to co w kółku
JANKO23 Opublikowano 18 Lipca 2012 Autor Opublikowano 18 Lipca 2012 Da się to zamontować (ten cały wężyk) od strony silnika, czy trzeba grzebać pod akumulatorem albo od strony wnętrza samochodu? Aha zamierzam kupić dzisiaj tą część, ten wężyk ma jakąś nazwę?. ---------- Post dopisany 18-07-2012 at 22:11 ---------- Poprzedni post napisany 13-07-2012 at 07:51 ---------- Witam, dzisiaj znalazłem czas aby pogrzebać w aucie, włożyłem miedzianą rurkę ok. 3cm .Zrobiłem mała przejażdżkę . Wydaję się że hamulec jest zdecydowanie lepszy i nie występuję już problem.Jutro mam dłuższą jazdę będe wiedział napewno .Napewno napiszę o wynikach.Pozdrawiam Po około 2 miesiącach mogę śmiało powiedzieć że auto jest sprawne w 100%.
MarianekZg Opublikowano 18 Lipca 2012 Opublikowano 18 Lipca 2012 i git majonez - mi niestety to nie pomogło
zen86 Opublikowano 13 Listopada 2012 Opublikowano 13 Listopada 2012 Czy ten gumowy łącznik występuje również w benzynie ? Mnie się wydaje że mam tam zaślepkę. Wąż z jakiegoś trójnika idzie od silnika(ale po prawej stronie natomiast Wy pokazujecie po lewej), przechodzi przez ścianę grodziową i następnie wchodzi do serva/pompy czy jak to się nazywa. Patrzyłem na niego i niby jest sprawny.
kuki221 Opublikowano 9 Grudnia 2012 Opublikowano 9 Grudnia 2012 Cześć kolego, ja takie blokady hamulca też miewałem w poprzednim roku do czasu, aż wymieniłem servo na inne, gdyż zaciągnęło wodę i zamarzło. Po wymianie serva problem twardego hamulca nie pojawił się przez cały bieżący rok. Tak więc coś z tym wspólnego na pewno ma.
gelu1 Opublikowano 11 Grudnia 2012 Opublikowano 11 Grudnia 2012 Witam. Panowie chyba i mnie dopadło zamarznięte serwo. Samochód stął dwa dni na dworze na mrozie, po odpaleniu i prubie wciśnieęcia hamulca zonk. Pedał twardy, nie dało sie go wcisnąć dopiero po pewnym czasie troche na siłe dał sie wcisnac przy czym słysząłem takie trzaski jakby pękający lód. Hamulec jest bardzo słaby cały czas i nie bardzo da sie hamować. Kilka dni wcześniej poprawiająć akumulator zauważyłem że pod nim jest pełno wody. Zatkany był kanał odpływowy więć go przetkałem. Wyczytałem ze serwo tez pewnie dostąło wody tylko jak? I teraz pytanie musze rozmrożić serwo i wyciągnąć z niego wode z tej pierwszej komory a jak wyciągnąć wode z drugiej bez rozbierania? Może nawiercić od góry niewielki otwór wsadzić rurke i odessać po czym po ogrzaniu serwa farelką zalutować otwór. Po co i ile teg denaturatu wlewacie do środka serwa po osuszeniu? A i mam taki problem że po wciśnięciu jakoś tego hamulca samochód zaczyna nierówno pracować na wolnych obrotach, kuleje.
kuki221 Opublikowano 16 Grudnia 2012 Opublikowano 16 Grudnia 2012 Kolego gelu1 czy nie lepiej kopić inne używane lub nowe serwo i mieć pewność że masz dobre hamulce, a nie robić takie wynalazki. Ja kupiłem używane od nowszej audi a6 wersji angielskiej, ważne żeby było z ESP i jak dotąd nie narzekam.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się