Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Dziwna przypadłość-ubytek płynu chłodzącego.


Bakru

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

wiem ze kilkukrotnie pojawiał się podobny wątek jednak nie znalazłem tam takiego przypadku jak w moim AFNie. Od jakiegoś czasu zaczął mi ubywać płyn chłodniczy, zauważyłem że płyn cieknie na filtr oleju, wiec na dzień dobry wymieniłem zbiorniczek. Sytuacja nadal ta sama, więc postanowiłem wymienić korek na jeszcze inny. Dziś już zaczęło mnie to irytować na tyle że podłożyłem butelkę pod ten zaworek przelewowy w zbiorniczku. Podczas postoju temp na VAGu to 88,2st C na blacie wiadomo, mniej wiecej 90*C. Włączyłem klime, dla jakiegokolwiek obciążenia silnika i trzymałem go na 3,5tys -3 tys obrotów i zadnego wycieku z tego zaworka. Gdy tylko ruszyłem i przejechałem kawałeczek zauważyłem ze butelka pod zaworkiem się napełnia. I tu pojawia się moje pytanie, dlaczego podczas postoju problemu tego nie ma a dlaczego jest podczas jazdy. Co może być przyczyną? Dodam iż rozrząd z pompą wody i termostatem robiony około 40kkm temu. Płyn nie miesza się z olejem, w oleju nie ma też żadnych śladów wody. Auto odpala normalnie, nie kopci jakoś inaczej niż zawsze.

Czekam na jakiekolwiek wskazówki.

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chłodniczkę oleju i przewody przy niej oglądałeś ? Znajduje się ona bezpośrednio nad filtrem oleju.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to mogą być pierwsze symptomy padniętej uszczelki pod głowicą co gorsza pękniętej głowicy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak silnik obciążony to wywala płyn . Przegoń go tak 160 kmh to wtedy będzie gejzer. U mnie też na początku mało ubywało a potem litr na 10km. Uszczelka do wymiany . To dość normalne przy znacznych przebiegach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Więc tak, dziś wymieniłem termostat. I potestowalem troche. Gdy jezdze spokojnie tak do 2,5tys obrotow to jest wszystko ok. Gdy go pogonie powyzej 3tys to podnosi sie poziom. Więc jednoznacznie? Jest to uszczelka?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

powąchaj płyn ze zbiorniczka - jak poczujesz spaliny, a po ostrzejszej jeździe i odkręceniu korka jest duże ciśnienie - wymieniaj uszczelkę pod głowicą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sprawdz najpierw pompe wodna czy sie nie rozleciała a warto ja sprawdzic zanim głowice zwalisz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...