Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Szarpie podczas jazdy (głównie po dłuższym postoju)


bor1904

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Od kilku dni auto ostro szarpie. Czasami "serią" czasami jedno szarpnięcie - i tak co kilka lub kilkanaście minut.

Najgorzej jest po dłuższym postoju.

Jak auto stało 24h to ruszając równolegle z szarpaniem słychać było strzały w tłumiku, które ustały po 2-3km.

Kiedyś tak miałem że po kilku dniach deszczów auto potrafiło szarpać albo podnościć mocno obroty na jałowym. Teraz to w sumie też po długich deszczach sie stało ale już 3 dzień upału mamy... i nic.

B5 1.6 bezn '95

Co należy w pierwszej kolejności sprawdzić ?

pozdrawiam

i dziekuje

KB

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przepustnice miałem czyszczoną ok 1,5 miesiąca temu ale nie poczułem żadnej różnicy.

Nie wiem czemu ale mam wrażenie że to sie bardziej tyczy spraw prądowych ... świece, kable, aku, odcięcie paliwa w alarmie... ale to tylko czuje w kościach bez konkretnych przesłanek ku temu.

Co dalej pod lupe ?

Jest szansa że komputer coś wykaże ?

pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

VAGa bede miał za kilka dni.

Zauważyłem że gdy jade baardzo płynnie (delikatnie dodaje gazu) to raz na 20-30 min delikatnie szarpnie, ale po postoju depcząc na 1-2-3 jest masakra.

Dodatkowo 2 dni temu zauważyłem że po ciut dłuższej jezdzie mam stracznie gorącą kolumne kierowniczą - na miejscu kierowcy jest wrażenie że jest ogrzewanie włączone.

Jakieś nowe pomysły? :)

dzieki

Jakie tanie podzespoły warto wymienić po 6 latach, które mogą powodować to szarpanie ?

filtr paliwa? sonda lambda ? czujnik temperatury (i tak szwankuje) ? jakieś inne filtry lub czujniki ? świece ?? przewody ? wężyki ?

moge wydać np. te 300 zł bo jak pisałem lata nic nie było wymieniane w aucie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po 6 latach świece i kable bez zwłocznie wymien. Moim zdaniem to przebicie na kablach. Kiedy jest wilgotne powietrze na dworzu kable dostają przebicia. Najlepiej sprawdz to wieczorem czy skacze iskra. Ale jeśli mowisz ze kable mają 6 lat to wymieniaj. Swiece tez. Do tego wszystkie filtry. Kolego te wszystkie rzeczy to przecież podstawy. A wymieniałeś kiedyś rozrząd i paski???

---------- Post dopisany at 10:50 ---------- Poprzedni post napisany at 10:43 ----------

klubowiczu żeby jeżdzić AUDI trzeba niestety inwestować. W ciągu 2 lat jej posiadania włożyłem juz prawie 5 tys. I mam jeszcze plany co do doprowadzenia jej do perfekcji. A 300zł po tylu latach to w cieniasa czy tico byłoby za mało...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak. Po ciemku kable sprawdź, czy nie masz dyskoteki pod maską. Uszkodzony czujnik Halla daje też podobne objawy. Kopułka albo palec rozdzielacza mogą być do wymiany lub pęknięta cewka zapłonowa. Dobrze VAG-a byłoby zczytać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Filtry wymieniam, rozrząd też na dniach jade robić.

Ja kiedyś się nad czujnikiem Hala zastanawiałem bo falują mi obroty gdy się toczę na luzie, a jak tylko się zatrzymam (np samoistnie ) stoją jak żyletka. Wystarczy że tocze sie 3km/h. Falowanie jest minimalne (o kreske w góre i w dół) ale są. Jeszcze o ile to istotne jak stoje z zapalonym silnikiem i musne pedal gazu to wskazówka obrotów odpowiednio sie uniesie i wróci do stanu "spoczynku" po czym następuje jedna delikatna "fala" za każdym razem.

Apropo tych kabli,cewek itd czy jakby kable miały przebicie czy cewka była uszkodzona to objawiało by się to szarpaniem tylko przy realnym obciążeniu? Jak sobie gazuje auto to wszystko jest spoko. Najgorzej jak na zimnym silniku chce depnąć gaz "do dechy" wtedy taka czkawka że przez boczne okno można wypaść .... a jak płynnie delikatnie jade to jest OK.

pzdr i dziś postaram sie VAGa podłaczyć bo znajomy podobno ma.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Te objawy z falowaniem, to nie jest wina czujnika Halla.

Najpewniej coś z pozostałych rzeczy. Sprawdzałeś te przewody, czy nie przebijają?

Kopułkę zobacz, czy nie jest przypadkiem pęknięta i cewkę tak samo. Bo właśnie te elementy uszkodzone mogą dawać objaw szarpania przy obciążeniu silnika dopiero.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powiedz proszę w jakim miejscu w B5 1.6 95' jest kopułka ? i czy ja (amator) coś dostrzegę ?

pzdr

KB

--------------

Znalazłem i sie nie tykam bo mało miejsca nawet na włożenie śrubokręta :(

---------- Post dopisany at 21:49 ---------- Poprzedni post napisany at 11:20 ----------

Błędy :]

16500 Nie znany kod błędu

brak osprzętu / nie związany ze sprzętem - BŁĄD SPORADYCZNY

16705 Nie znany kod błędu

brak osprzętu / nie związany ze sprzętem - BŁĄD SPORADYCZNY

532 Napięcie zasilania

sygnał za mały - BŁĄD SPORADYCZNY

Skoro to sporadyczne błędy to chyba nie to choć tak czy inaczej ciekaw jestem czego mogą dotyczyć...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak, mam adp.

Nie bede grzebał - w poniedziałek widze sie z mechanikiem.

A co u Ciebie było nie tak z kopułką i jakie objawy ?

pzdr

---------- Post dopisany 08-08-2012 at 18:12 ---------- Poprzedni post napisany 03-08-2012 at 00:33 ----------

--------------

Po wymianie świec, kabli, kopułki i palucha -- auto jak nowe !

POZDRAWIAM

kb

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...