Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Problem z temperaturą.


ziko02

Rekomendowane odpowiedzi

A i obczaj wkoncu climatronic i podaj temp płynu z Klimy jak masz te 80 i 90, bo na bank jest tak ze jak na blacie jest 80 to na klimie 78-79 a jak na blacie 90 to na klimie 81-82

Ziomus, a u mnie na blacie pokazuje 84-85... A na klimatroniku lata między 76 a 79..... To normalne? Też 1.9 ale AFN.

Naciapane z mojego Galaxy S II

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kupiłem termostat i płyn w ASO. Jutro oddaje samochod do warsztatu tylko obawy mam zeby papraki przypadkiem mi nie zapowietrzyli układu. O czym nalezy pamietac zeby uniknac zapowietrzenia? I czy to prawda ze niektore jednostki odpowietrzaja sie same? AVG sie do nich zalicza?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wymiana termostatu jest prosta a odpowietrzenie 100 razy prostrze choć wątpię żeby nawet zwykły wymienia z części mógł to spaprac, nic się samo nie odpowietrzy , wkoncu po coś ta dziurę w rurze od nagrzewnicy zrobili.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wymiana termostatu jest prosta a odpowietrzenie 100 razy prostrze choć wątpię żeby nawet zwykły wymienia z części mógł to spaprac, nic się samo nie odpowietrzy , wkoncu po coś ta dziurę w rurze od nagrzewnicy zrobili.

Bediks, więc każda wymiana płynu wiąże się z odpowietrzeniem układu?

Przy odpowietrzaniu temp. na klimie trzeba ustawić na max? (tak gdzies doczytałem)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

]No tak. W skrócie dajesz na klimie na max ściągasz lewy waz od nagrzewnicy na tyle żeby odkryć dziurke , druga osoba trzyma troche motor na obrotach a ty patrzysz jak babelki uciekają i jak zacznie sikać ciurkiem to zaciagasz waz i tyle. Samemu też można odpowietrzyc poprzez uniesienie zbiorniczka wyżej niż nagrzewnica i też poleci

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przytrzymujesz naraz dwa klawisze na panelu klimatronica:

tak łopatologicznie, to - zupełnie z prawej strony wciskasz strzałkę w górę i samochodzik ;)

Potem pod lewym wyświetlaczem + i - wybierasz numer kanału i wciskasz tylko "samochodzik" do wyświetlenia się danej wartości

---------- Post dopisany at 21:43 ---------- Poprzedni post napisany at 21:40 ----------

a kanały:

49 predkosc pojazdu

51 Temperatura chlodzenia silnika (temperatura)

---------- Post dopisany at 21:44 ---------- Poprzedni post napisany at 21:43 ----------

Ja osobiście używam jeszcze kanału:

46, to Temperatura zewnętrzna (otoczenia), bo niestety nie mam wyświetlacza temperatury w liczniku ani FISa :(

Odnośnie tych kodów:

Jak ja nie mam samochodzika? U mnie wyglada to tak: cq9f2.jpg at Free Image Hosting (troche duzy format)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wymiana termostatu jest prosta a odpowietrzenie 100 razy prostrze choć wątpię żeby nawet zwykły wymienia z części mógł to spaprac, nic się samo nie odpowietrzy , wkoncu po coś ta dziurę w rurze od nagrzewnicy zrobili.

Bediks, więc każda wymiana płynu wiąże się z odpowietrzeniem układu?

Przy odpowietrzaniu temp. na klimie trzeba ustawić na max? (tak gdzies doczytałem)

Jak masz sprawny układ chłodzenia to nic nie musisz odpowietrzać ustaw klimatronik na pozycje HI i rozgrzej silnik do 90 stopni, możesz sie nawet przejechać z bańką płynu obserwując wskaźnik temperatury a układ sam się odpowietrzy. Wymieniałem płyn chłodzący trzy razy w a4 i nigdy go nie odpowietrzałem bo nie było takiej konieczności.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masz polifta i to będzie tak, wciskasz naraz ta zakręcona strzałkę i przycisk od nawiewu do góry ten po prawej stronie, wtedy pojawia się napis 1c tam gdzie temp. I wtedy przyciskami tymi przy wiatraczku ustawiasz na kanał 49 i akceptujesz zakręcona strzałka i pokazuje temp płynu chłodzącego. Kanał 51 to fake tym się nie sugeruj.

---------- Post dopisany at 18:18 ---------- Poprzedni post napisany at 18:16 ----------

Ale odpowietrzanie to 30 sec roboty wiec nic nie szkodzi zrobic

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

miałem podobny problem w mojej Audi A4 b5 2001 rok jak ją sprowadziłem z zachodu po zakupie. temperatura 80 stopni i nie więcej i mechanik mi wymienił termostat i wskaźnik temp od tego czasu jak juz sie rozgrzeje do 90 stopni tak zostaje niewazne czy w korku czy jade w trasie:):wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No więc drodzy koledzy termostat wymieniony, G12 zalany, auto po kilku kilometrach zaledwie rozgrzewa się do 90 st. Na blacie 90 i kanał 49 też pokazuje 90.

Dzięki wszystkim przedmówcom za rady i cenne info. Przy was co nieco mechaniki lizne i będę wiedział chociaż co z czym się je, bo nie kumaty w tym temacie jestem.

Teraz czeka mnie wymiana oleju. 12 tys przejechane od ostatniej wymiany. Helmut wymieniał olej co 15 tys jednak ja wymienię już teraz, a docelowo będę wymieniał co 10 tys.

Wlany jest syntetyk Castrola, nie bede kombinował i wleję taki sam. Rozpisałem się a zdaje się ze to nie ten dział na tego typu temat...

W skrócie napiszcie jaki koszt tej operacji?

Pozdrawiam serdecznie!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

[quote name=ziko02;2985487

Teraz czeka mnie wymiana oleju. 12 tys przejechane od ostatniej wymiany. Helmut wymieniał olej co 15 tys jednak ja wymienię już teraz' date=' a docelowo będę wymieniał co 10 tys.

Wlany jest syntetyk Castrola, nie bede kombinował i wleję taki sam. Rozpisałem się a zdaje się ze to nie ten dział na tego typu temat...

W skrócie napiszcie jaki koszt tej operacji?

Pozdrawiam serdecznie![/quote]

Koszt oleju i filtra to około 170 zł + koszty wymiany jeżeli będzie ci to robił jakiś mechanik. Jak chcesz zostać przy Castrolu to kupuj oryginalny rozlewany w Niemczech gdyż to co jest na naszym rynku mimo tego samego loga odbiega od tamtego Castrola. Ja eksploatuje swoje audi i drugie z silnikiem AVG na oleju Motul X-cess 5W40 + filtr Mann W 940/44 i z własnych doświadczeń śmiało polecam ten olej nie zawiódł mnie podczas mrozu przy - 30 jak i ostatnio przy + 40 stopniach w cieniu gdy jechałem do Chorwacji. Po przebyciu trasy 3200 tkm zero dolewek. Ponadto są jeszcze rekomendowane oleje LM a ostatnio Amosil ale nie jeździłem na nich więc nie będę się wypowiadał.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Motul X-cess 5W40 + filtr Mann W 940/44 .

Ja dokładnie taki sam zestaw zafundowalem do mojego autka. Wymieniłem nie cale dwa tygodnie temu. Na razie przejechałem 300 km. To co zauważyłem do tej pory po przesiadce z mobila 10w to, to ze na rozgrzanym lepiej pracuje, tak bardziej miękko ;-) motor to AFN

Naciapane z mojego Galaxy S II

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki wielkie! Zastanowie się jeszcze nad wyborem (czytałem że Motul, jak i pewnie inne oleje jedynie z pewnego źródła).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie a u mnie w a4 b5 aeb motor wskazówka na liczniku oscyluje w granicach 60-70 stopni do 90 prawie wcale nie dochodzi nawet przy trasie 40 km, na kodzie 51 klimatroika od momentu odpalenia silnika płynnie się nagrzewa do 90 stopni i tak też zostaje podczas jazdy. Przejmować się tym? To także termostat? Czy raczej wskaźnik na liczniku? Wydaje mi się, że kluczową sprawą jest tutaj czujnik temperatury, bo jeśli jest ten sam dla wskaźnika i dla klimatronika to wskaźnik w zegarach oszukuje...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja podpisuje się tez do tematu.U mnie po przejechaniu 24 km np wskaźnik od temperatury w ogole się nie podnosi odpale jeszcze raz i przejade to samo i max 75 stopni nigdy nie było 90. Czy to czujnik bardziej czy tez wymienić termostat?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jak koledzy u mnie zwykle jest wskaźnik w pionie, ale zaobserwowalem kilkukrotnie, że wskazówka ucieka do ok 100 st; nie wiem ile wskazuje na vagu nie mam możliwości sprawdzić.

Moze dzis sie przejade to kodem sprawdze, ale co moze być przyczyna, tez termostat?

---------- Post dopisany at 22:32 ---------- Poprzedni post napisany at 17:18 ----------

Sprawdzałem, na kanale jest równo 90 stopni a na blacie 95. Do vaga nie mam dostępu, podpowiecie coś?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...